Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان نماینده اهواز گفت: طی رایزنی و نشست با وزیر نیرو مقرر شد جذب و استخدام جوانان بومی مناطق مجاور پروژه های وزارت نیرو در خوزستان الزامی شود.

شبیب جویجری نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با علی اکبر محرابیان وزیر نیرو دو نشست مهم و تفصیلی داشت و در خصوص مهمترین مسائل و مشکلات حوزه آب و برق استان خوزستان از جمله توقف کامل تمام طرح های انتقال آب بحث و رایزنی کرد و در این راستا دستورات مهمی صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، نماینده اهواز در این نشست ها با اشاره به آثار مخرب و فاجعه‌بار طرح های انتقال آب و با تأکید بر مخالفت شدید با انتقال آب خوزستان، هرگونه فعالیت اجرایی و عملیاتی در این خصوص را فاقد وجاهت قانونی دانست.

جویجری با تأکید بر لزوم توجه به پیوست های زیست محیطی، اجتماعی، اقتصادی و پیامدهای امنیتی این گونه طرح ها در منطقه، خواستار توقف کامل تمام طرح های غیرعلمی و غیرکارشناسی انتقال آب از سرشاخه های کارون شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اصل طرح انتقال آب خوزستان مخالف هستیم، هشدار داد: خشکسالیِ چند سال اخیر به شدت آورد رودخانه در حوزه آبخیز کارون بزرگ را کم کرده، دبی کارون بزرگ با کاهش جدی رو به‌رو شده است و هرگونه سدسازی یا انتقال آب این وضعیت را به مراتب بدتر می‌کند و به معیشت مردم به خصوص شهرهای پایین دست که اکثرا به کشاورزی مشغول هستند آسیب جدی وارد کرده است.

جویجری در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اجرای طرح 550 هزار هکتاری خوزستان و لزوم تامین آب مورد نیاز این طرح، تصریح کرد: مهمترین مطالبه و خواسته کشاورزان خوزستانی، تأمین حق‌ آبه قانونی در بخش کشاورزی است. براساس وظایف ذاتی وزارت نیرو برای اختصاص حق‌ آبه مورد نیاز کشاورزان مسیر رودخانه کرخه و کارون اقدامات بایسته و لازم انجام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت حفاظت از محیط زیست حجت را بر همه ما تمام می کند، افزود: هر گونه آسیب به تالاب هورالعظیم، منجر به مشکلات زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و جغرافیایی جبران‌ ناپذیری می‌شود، بنابراین ضرورت دارد سازمان های متولی به وظیفه خود عمل کرده و حق‌ آبه تالاب هورالعظیم را رهاسازی و تأمین کنند.

وزیر نیرو نیز پس از شنیدن صحبت های جویجری، ضمن اعلام موافقت با تامین حق‌ آبه کشاورزان خوزستانی و لزوم بازنگری در طرح های انتقال آب خوزستان، دستور بررسی دقیق و کارشناسی پیامدهای ناشی از تنش آبی را صادر کرد و مقرر شد گزارش‌ های کارشناسی و علمی در این زمینه ارائه شود.

نماینده اهواز در ادامه با اشاره به معضلات موجود در شبکه فاضلاب کلانشهر اهواز و حوزه انتخابیه، بر ضرورت تخصیص اعتبار لازم و تسریع در روند ساماندهی شبکه فاضلاب تاکید کرد.

همچنین جویجری در این نشست خواستار تخصیص منابع اعتباری در حوزه تامین آب پایدار در خوزستان و تسریع در روند اجرای پروژهای آب‌ رسانی شد که یکی از این موارد خط آبرسانی غدیر و تامین آب شرب سالم روستاها به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به خوزستان بررسی و پیگیری شد.

نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون بر لزوم استفاده از کارشناسان شایسته و متخصص بومی استان در پست های مدیریتی وزارت نیرو تأکید کرد و همچنین به کارگیری و جذب نیروهای جوان و بومی مناطق مجاور پروژه‌های وزارت نیرو در استان خوزستان را خواستار شد که با نظر موافق وزیر نیرو همراه شد و با دستور وزیر به معاونت مربوطه مقرر شد استفاده از نیروهای بومی در پروژه‌های این وزارتخانه و شرکت های وابسته در خوزستان الزامی شود.

جویجری همچنین در راستای پیگیری درخواست‌ های مکرر موکلین خود، تبدیل وضعیت نیروهای قرارداد موقت و ایثارگران شاغل در شرکت های زیر مجموعه وزارت نیرو در این نشست ها نیز بررسی و مذاکراتی با وزیر نیرو در این زمینه داشت. نماینده اهواز با اشاره به نگاه مثبت وزیر نیرو برای تعیین تکلیف وضعیت شغلی کارکنان، ابراز امیدواری کرد شاهد تسریع در روند تبدیل وضعیت نیروها در این وزارتخانه باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی اخبار سیاسی خوزستان شبیب جویجری نماینده اهواز وزارت نیرو انتقال آب وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۵۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟

 روز‌های گذشته اولین نمونه بومی سازی شده «۶سیلندر بنزینی خورجینی ۴لیتری» در پژوهشکده فناوری‌های راهبردی شهید رضایی رونمایی شد.

بر اساس اعلام مدیران این پروژه، از ۳ پیش با توجه به شناسایی نیاز کشور به خودرو‌هایی همچون آفرود، شاسی بلند و سازمانی که بالغ بر ۱۰ هزار خودرو در سال بود، تصمیم گرفتند به دنبال ساخت نمونه‌ای داخلی باشند.

در این پژوهش بیش از ۱۳۰ موتور بنزینی مختلف در بازه ۳ تا ۵ لیتری با چیدمان خورجینی را بررسی شده است، محصولات به‌روز ۱۳ سازنده نامی دنیا مورد هدف قرار گرفته و ۱۶ پارامتر سنجش عملکرد موتور‌ها بررسی شد که متناسب با خودرو‌های کشور باشد و شماتیکی از پراکندگی و کارآمدی آنها در این حوزه گزارش و در نهایت یک موتور انتخاب و بر روی خودرو هدف تست شد و در نهایت موتور مبنا انتخاب شد.

این موتور ۴ لیتری و ۶ سیلندر، فناوری روز دنیا است که در ساختار صنعت خودروسازی ایران قابل شناسایی بوده و امکان تعمیر و نگهداری آن را در کشور وجود دارد.

گشتاور بالا و قدرت زیاد در دوره‌های نسبتا پایین

علی قاسمیان مدیر واحد تحلیل مهندسی این پروژه دلایل به ویژگی‌های این موتور اشاره کرد و گفت: ۲ مشخصه اصلی موتور‌های احتراقی توان و گشتاور است، توان برای ایجاد سرعت بیشینه و گشتاور نیز برای تامین کشش‌مناسب خودرو است، به عبارت دیگر ما آن را به عنوان قدرت موتور برای عبور از سربالایی و حمل بار می‌دانیم.

وی افزود: موتور‌های بنزینی عموما بر مبنای توان بالا طراحی می‌شوند، اما این موتور قابلیت دارد که گشتاور بالا و قدرت زیادی را در دوره‌های نسبتا پایین در اختیار راننده قرار دهد و این یک ویژگی خوب برای خودرو‌های پیکاپ، آفرودی، SUV (خودرو‌های شاسی بلند) و تاکتیکی برای عبور از مناطق شیب‌دار، صعب‌العبور و همچنین حمل بار‌های سنگین به حساب می‌آید. قاسمیان اظهار کرد: از آنجا که این موتور، یک موتور بنزینی است می‌تواند سرعت بالایی داشته و نیاز کاربر خود را رفع کند.

وی درخصوص سایر ویژگی‌های این موتور گفت: دوام بسیار بالا و خوش تعمیری از جمله ویژگی‌های بارز این موتور است، همچنین این موتور قابلیت کسب استاندارد آلایندگی یورو۵ و قابلیت ارتقا استاندارد آلایندگی به یورو۶ را دارد.

قاسمیان به ویژگی دیگر این موتور اشاره و تصریح کرد: با افزودن کیت‌های جانبی به همین موتور بدون هیچ تغییری تا ۲برابر توان و گشتاور فعلی توسط این موتور قابل تامین است که می‌تواند یک ویژگی مهم برای کاربری‌هایی خاص باشد. مدیر واحد تحلیل مهندسی این پروژه خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی توان این موتور ۲۳۶ اسب و گشتاور آن ۳۶۰ نیوتن‌متر است.

گفتنی است، در گذشته این موتور به ایران فروخته می‌شد، اما به دلیل تحریم‌ها فروش محصول قطع شد و تعمیر و نگهداری آن پشتیبانی نمی‌شد، در نتیجه اولین نمونه از این موتور با رویکرد اثبات توانمندی  ساخته شد، زیرا در حال حاضر مهندسین ایرانی امکان تولید موتور‌های کم حجم با مصرف کمتر را دارند.

نخبگان و متخصصان در این پروژه توانسته‌اند به حدود ۴۵ درصد دانش بومی ساخت موتور دست پیدا کنند که برای فاز اول پروژه بود، بررسی موتور مبنا بر اساس متالوژی با مدل‌های ۲ بعدی، ۳ بعدی و بر مبنای توانمندی داخلی انجام شد، این شبیه سازی بر مبنای ساخت بلوک آلومینیومی بود، اما به ساخت قالب‌های چدنی نیز دست پیدا کردند که در برنامه اولیه نبود.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • پیش‌بینی بارندگی در اغلب مناطق خوزستان
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • جوانان ما لایق رتبه‌های بالا در سطح مسابقات بین‌المللی هستند
  • موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز