Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس میز سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: «بهار معنویت» در سه ماه رجب، شعبان و رمضان شکل جدیدی از زندگی کردن و سبک زندگی متفاوتی را مبتنی بر باور جدید نسبت به خدا و برگرفته از متون دعا ایجاد می‌کند. - اخبار فرهنگی -

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد شیخ الاسلامی، رئیس میز سبک زندگی و معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، به مجموع برداشت‌ها که در حوزه معنویت و اسلام اشاره کرد و گفت: لزوم پرداخت ایجابی به معنویت، استفاده از دعا و آیات قرآن برای فهم معنویت دین‌مدار، لزوم بازشناخت خدا در آیات و روایات، مسائل بسیار مهمی هستند که اگر توجه لازم به آن نشود، مجموع معنویت ما را دچار مشکل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ الاسلامی بر لزوم توجه به ماه رجب، شعبان و رمضان تأکید کرد و اظهار داشت: دقت در بهره‌وری از این سه ماه مبارک، ما را به برداشتی رساند که بر اساس آن می‌توانیم یک خیزش معنوی را در این سه ماه ایجاد کنیم و در اثر آن، معرفت و عمق‌بخشی به رفتارهای معنوی ما ایجاد خواهد شد.

 

رئیس میز سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی به استفاده از فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت بهره بردن از ایام پر خیر سه ماه رجب، شعبان و رمضان اشاره کرد و ادامه داد: ایشان در سخنانی تأکید فرمودند که «سه ماه رجب، شعبان و رمضان می‌تواند یک بهار معنویت باشد».

او تصریح کرد: با وام‌گیری از این عبارت ارزنده رهبر معظم انقلاب، طرحی را در دفتر تبلیغات اسلامی به نام طرح «بهار معنویت» آغاز کردیم. در این طرح سعی بر این است که در سه ماه رجب، شعبان و رمضان در حد امکان برای مخاطب  که مجموعه افراد جامعه هستند، توجه ویژه به اعمال عبادی ایجاد شود و با استفاده از متون دعا، فهم جدیدی از معنویت خدامحور پدید آید.

کارشناس سبک زندگی اسلامی خیزش و بیداری را اولین بخش طرح «بهار معنویت» معرفی کرد و گفت: بهار معنویت سه مرحله دارد که در مرحله اول خیزش و بیداری مد نظر است، چنانکه خداوند متعال می‌فرماید: «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ؛ (به مردم) بگو من یک موعظه بیشتر برای شما ندارم: برخیزید و بیدار شوید.» بنابراین گام نخست هر معنویتی، بیداری است.

 

دعوت به زندگی| تأمل در دعای ماه رجب، شعبان و رمضان فرصتی برای تقویت معنویت خدامحور است + فیلمدعوت به زندگی| توصیه مقام معظم رهبری به استفاده از بهار معنویت + فیلمدعوت به زندگی | توصیه مهم آیت الله بهجت(ره) درباره بزرگداشت ماه رجب و شعبان + فیلمدعوت به زندگی| از تأمل در دعاهای رجب، شعبان و رمضان تا معنادهی به سبک زندگی + فیلمدعوت به زندگی| مدل معنویت اسلامی در سبک زندگی باید از متن قرآن و دعا کشف شود + فیلمدعوت به زندگی| ضرورت ایجاد «بهار معنویت» در سبک زندگی اجتماعی + فیلمدعوت به زندگی| چگونه در متن سبک زندگی کسب معنویت کنیم؟ + فیلم

 

شیخ الاسلامی، ایجاد معرفت در میان مردم جامعه را گام دوم طرح معرفی کرده و خاطرنشان کرد: نگرش در گام دوم این بوده که برای مردم ایجاد معرفت شود. به این معنا که افراد متوجه معنای عبادت باشند و بدانند چگونه باید این معانی را از متن دعا کشف کرده و به آنها بپردازند.

رئیس معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی ابراز عقیده کرد: اگر مردم بیدار شوند و معنای عبادت را درک کنند، از عمل عبادی خود احساس شادی و نشاط خواهند کرد. برخلاف آنچه که امروز در جامعه روی می‌دهد؛ یعنی بسیاری از افراد نماز و روزه و سایر اعمال عبادی را انجام می‌دهند، اما این کار برای آنها سخت است؛ عبادت نه‌تنها عامل شادی و نشاط و آرامش آنها نیست، بلکه نوعی سختی و زحمت دارد. این در حالی است که معنای عبادات در منطق دین، شادی و نشاط است، نه سختی و زحمت.

لازم به توضیح است میز سبک زندگی و معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در سه ماه رجب، شعبان و رمضان طرحی را با نام «بهار معنویت» و با شعار «شما به یک زندگی دعوت شده‌اید» طراحی کرده است.

این شعار برگرفته از آیه‌ای از قرآن کریم است که می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا یُحْیِیكُمْ؛ ای کسانی که ایمان آوردید دعوت خدا و رسولش را استجابت کنید، وقتی شما را به سمت آنچه برای شما زندگی می‌آورد، ‌دعوت می‌کنند.»

لوگوی طرح بهار معنویت نیز «زندگی+» در نظر گرفته شده که درواقع شکل جدیدی از زندگی کردن و سبک زندگی متفاوتی را مبتنی بر باور جدید نسبت به خدا برای ما ایجاد می‌کند.

شیخ الاسلامی ابراز امیدواری کرده است: این طرح، معنویت متفاوتی را در پیش روی افراد باز کرده، توان ایجاد موج در فضای جامعه را داشته باشد و این خیزش معنوی به‌عنوان یک سنت در جامعه ما رواج پیدا کند.

در فیلم بالا بخشی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد شیخ‌الاسلامی، رئیس میز سبک زندگی و معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سبک زندگی ایرانی اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی قرآن کریم دعا سبک زندگی ایرانی اسلامی قرآن کریم دعا دفتر تبلیغات اسلامی دعوت به زندگی شعبان و رمضان شیخ الاسلامی بهار معنویت سه ماه رجب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۵۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، انسیه خزعلی، در آئین اختتامیه سومین دوره ملی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.   معاون رئیس‌جمهور افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان‌ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.   وی گفت: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجرا است که یکی از آنها خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه مد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.   خزعلی بیان کرد: طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.   به گفته وی، والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، بر این اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.   معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • شاید باور نکنید اما نوشیدن جوش شیرین این خواص را دارد!
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است