Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@02:48:17 GMT

رایزنی عربستان سعودی و فرانسه درباره ایران و اوکراین

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۵۸۸۱

رایزنی عربستان سعودی و فرانسه درباره ایران و اوکراین

وزیر خارجه عربستان سعودی با همتای فرانسوی خود دیدار و درباره پرونده‌های منطقه‌ای و تحولات بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه این کشور روز دوشنبه (دیروز) در مقر وزارت خارجه فرانسه در پاریس با «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی خود دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار روابط دوجانبه عربستان و فرانسه و راهکارهای تقویت این روابط در زمینه‌های مختلف بررسی شد. دو طرف همچنین تحولات مرتبط با بحران کنونی اوکراین و موضوعات مرتبط با آن را بررسی کردند. آن‌ها همچنین درباره مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، تلاش‌های مربوط به حمایت از ارکان امنیت و ثبات و نیز هماهنگی برای مقابله با چالش‌ها و تقویت امنیت منطقه‌ای گفت‌وگو و بر اهمیت تلاش برای دستیابی به راهکار سیاسی فراگیر به خصوص تلاش‌های فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن تأکید کردند.

وزیر خارجه فرانسه بر حمایت کشورش از طرح ابتکاری عربستان مربوط به مارس ۲۰۲۱ درباره حل بحران یمن تأکید و آنچه حملات یمن با موشک بالستیک و پهپاد (به عربستان و امارات) را محکوم کرد. دو طرف درباره ایران نیز بر این موضوع تأکید کردند که «حصول هر گونه توافقی به ممانعت ایران از توسعه یا دستیابی به سلاح هسته‌ای کمک کند».

وزرای خارجه عربستان و فرانسه همچنین درباره حمایت مالی از چند پروژه انسانی جهت کمک به ملت لبنان از جمله کمک مستقیم به تعدادی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، ارتقای سطح بهداشتی و درمانی برای مقابله با کرونا و حمایت از برخی نهادهای آموزشی اساسی و کمک مالی به توزیع شیر خشک و غذا برای اقشار آسیب‌پذیر تأکید کردند. آن‌ها همچنین گفتند که اقداماتی برای ایجاد مکانیزم اقدام مشترک برای کمک به ملت لبنان و حمایت مالی از برخی سازمان‌های بین‌المللی غیر دولتی فعال در زمینه امدادرسانی و کمک مردمی به لبنان، در جریان است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت فیصل بن فرحان ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه برجام خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۵۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت

ویدیویی از بارش عجیب برف در طائف عربستان در نهمین روز از اردیبهشت سال 1403 را ببینید./هم میهن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت