Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر نیکزاد صبح سه‌شنبه در مراسم آغاز ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی که به صورت پایلوت در روستای نوغاب و با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: آغاز عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکن محرومین به‌صورت پایلوت در شهرستان مرزی درمیان و در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان آغاز شد نشان از اهمیت این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بنیاد مسکن با اشاره به اینکه ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اساس تفاهم‌نامه بین بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان برای اقشار کم‌درآمد ساخته می‌شود، گفت: این واحدها ویژه مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است.

نیکزاد درباره نحوه مشارکت بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن در اجرای این طرح افزود: بنیاد مسکن برای ساخت این واحدهای مسکونی ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات پنج درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت می‌کند.

وی گفت: همچنین بنیاد مستضعفان برای ساخت هر واحد ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌کند تا انشا الله مردم با سهولت بیشتری این واحدها را بسازند.

رئیس بنیاد مسکن با اشاره به اینکه شناسایی افراد کم‌درآمد توسط بنیاد انجام می‌شود که مخصوص نیازمندان است که به عللی تحت پوشش نهادهای حمایتی چون کمیته امداد و بهزیستی نیستند.

نیکزاد یادآور شد: در حال حاضر مسابقه خدمت در نظام اسلامی وجود دارد و شخص رئیس جمهور در این زمینه پیشتاز هستند./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: اقشار کم درآمد مسکن محرومین تسهیلات ۲۰۰ میلیونی بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۶۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد

امیرقلی جعفری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس  در مورد در اختیار قرار دادن زمین و تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: بانک‌ها به تعهدات خودشان به درستی در بحث مسکن عمل نکردند تامین این مقدار سپرده برای اقشار آسیب پذیر و متوسط سخت است اینکه ماهی چهل پنجاه میلیون بدهند دشوار است.  باید قانون مصوب مجلس در بحث در اختیار قرار دادن تسهیلات و زمین به مردم اجرایی شود نا فرد با دست خودش مسکن بسازد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع باید ساخت مسکن را به مردم واگذار کنیم و ما مرحله به مرحله نظارت کنیم. هزینه ساخت مسکن در شهرهای بزرگ یک میلیارد است کدامیک از افراد آسیب پذیر می توانند این را آماده کنند ما در مجلس مطرح کردیم که زمین را دولت بدهد. به جز چند کلان شهر دولت مشکلی برای تامین زمین در سایر شهرها ندارد.

جعفری نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اگر می خواهیم اقشار آسیب پذیر دارای مسکن شوند چاره ای جز اینکه زمین و تسهیلات در اختیار آنها  قرار دهیم نداریم. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهترین راه برای حل مشکل مسکن مشارکت مردم است، گفت: بروکراسی و ساختار معیوب هم این اجازه را نمی دهد که دولت همه نیازهای بخش مسکن را برطرف کند. دولت هم ‌اراده کند نمی تواند کاری کند. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم. باید برای حل مشکل مسکن از ظرفیت مردم استفاده کنیم و بهترین بستر برای تحقق این امر عرضه زمین توسط دولت و همچنین پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به مردم از طریق شبکه بانکی است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • جزئیات تسیهلات ازدواج و فرزندآوری
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است