Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تشکیل حکومت را نقطه اوج نهضت پیامبر اکرم(ص) برشمردند و خاطرنشان کردند: مقدمات تشکیل حکومت را خود پیامبر اکرم (ص) به وجود آورد.

به گزارش برنا، سخنرانی زنده و تلویزیونی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید مبعث پیامبر اعظم (ص) با ملت ایران و امت مسلمان جهان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخنرانی هم‌اکنون به صورت زنده از پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR و شبکه‌های داخلی و بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی همراه با ترجمه همزمان در حال پخش است.

محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی به شرح زیر است:

- روز و شب مبعث روز و شبی است که بزرگترین هدیه عالم به برترین بنده خدا یعنی نبی مکرم اسلام اعطا شد، البته بعثت نبی مکرم اسلام هدیه به همه بشریت هم هست.

- اگر در میان ارزش های فراوان اسلام، فقط دو ارزش را در نظر بگیریم آن دو ارزش گسترش عقلانیت و پرورش اخلاق است و تصدیق می‌کنیم که اسلام عالی‌ترین هدیه را به بشریت عطا کرده است.. اینکه اسلام به عقلانیت و گسترش عقلانیت دعوت می‌کند بسیار مهم است و در قرآن ده‌ها مورد و شاید هم صد مورد وجود دارد که با تعابیر مختلف، خدای متعال مخاطبان و آحاد مردم را به تفکر دعوت کرده است.

- در مورد گسترش مفاهیم اخلاقی و پرورش اخلاقی هم همین بس که اسلام در صدر اهداف بعثت، اخلاق و تزکیه را ذکر کرده است.

- بعثت رسول اکرم اسلام(ص) چیزی را تحقق بخشید که به نظر محال و ناممکن بود و آن این بود که از مردم جزیره العرب دوران جاهلیت، یک امت با فضیلت ساخت که به نظر چنین چیزی با نگاه عرفی، محال به نظر می‌رسید. مردم آن دوران عربستان مردمانی بی‌هدف، به شدت نادان و دچار فتنه‌های بزرگ، نداشتن علم و معرفت و اخلاق و ... با همه اینها به شدت متکبر و خشن و حق‌ناپذیر و لجوج بودند. اما پیامبر اکرم(ص) از همین مردم یک ملتی ساخت که متحد، با فضیلت، فداکار و دارای عالی ترین خلقیات بود. و بعد هم در کمتر از ۲۰ سال آوازه جهانی پیدا کردند و توانستند فکر و اندیشه خود را منتشر کنند.

- هرگاه اراده آحاد مردم تابع اراده الهی بشود، انسان‌ها کارهایی را می‌توانند انجام بدهند که به نظر ناممکن است. در طول تاریخ همین تجربه نبوی قابل تکرار است؛ این تجربه البته با تفاوت‌هایی برای ملت ایران اتفاق افتاد و آن عبارت بود از ریشه کنی سلطنت در این مملکت.

- این در حالی بود که پشتیبان این حکومت سلطنتی در کشور آمریکا، انگلیس و حتی این اواخر شوروی سابق بود که همگی از حکومت پهلوی دفاع می کردند، اما ملت ایران توانست ریشه کنی این حکومت را تحقق ببخشد.

- بر خلاف نظر خیلی‌ها، نقطه اوج نهضت نبوی، تشکیل حکومت بود که مقدمات آن را خود پیامبر اکرم (ص) به وجود آورد.

در حال تکمیل

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آیت الله خامنه ای انقلاب پیامبر اکرم جهان فتنه پیامبر اکرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۶۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر امیدهای فزاینده به توافق صلح در خاورمیانه و افزایش ذخایر نفت و سوخت آمریکا، برای سومین روز متوالی کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوئیه، ۷۰ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۸۵ دلار و ۶۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوئن، ۷۵ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۸۱ دلار و ۱۸ سنت در هر بشکه رسید.

نفت خام پس از معاملات پرتلاطمی که در آوریل داشت و طی آن در واکنش به پاسخ ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، به بالاترین حد از اکتبر صعود کرد، ماه مه را با کاهش قیمت آغاز کرد.

انتظارات برای آتش بس به دنبال ازسرگیری مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی در قاهره، قیمت نفت را پایین‌تر برده است.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی اعلام کرد: احتمال توافق آتش بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، نگرانی‌ها نسبت به تشدید مناقشه و هر گونه اختلال در عرضه نفت را کمتر کرده است.

با این حال، بنیامین نتانیاهو، نخست رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه وعده داد هر پاسخی که حماس به آخرین پیشنهادها برای توقف درگیری‌ها و بازگرداندن گروگان‌های اسرائیلی پاسخ دهد، حمله‌ای را که مدت‌ها وعده داده بود به شهر رفح در جنوب غزه انجام دهد، ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که قیمت نفت را تحت فشار کاهشی قرار داد، رشد ذخایر نفت آمریکا و تولید این کشور بود. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید آمریکا از ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز در ژانویه، به ۱۳.۱۵ میلیون بشکه در روز در فوریه رسیده که بزرگترین رشد ماهانه در حدود سه سال و نیم گذشته بوده است.

به گفته تحلیلگران ANZ، تداوم نشانه‌های تورم، نگرانی‌ها نسبت به تقاضا برای نفت خام را برانگیخته است. این نگرانی‌ها در حالی مطرح است که هنوز فصلی رانندگی تابستانی در آمریکا آغاز نشده است.

اما عاملی که مانع کاهش بیشتر قیمت نفت شد، نظرسنجی ماهانه رویترز بود که نشان داد تولید نفت اوپک در آوریل، به میزان ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است. محدودیتهای عرضه اوپک پلاس هم از قیمت‌ها پشتیبانی کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد
  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • ویدئو| روش مدرن بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • حکمرانی ولایی، نظریه جدید در مدل حکمرانی