Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@23:05:50 GMT

جایگاه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها ارتقا یابد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۶۰۵۴

جایگاه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها ارتقا یابد

ایسنا/زنجان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: جایگاه شورای فرهنگ عمومی باید در شهرستان‌ها ارتقا یابد.

امرالله حسنی شامگاه دیروز (۹ اسفندماه) در دیدار با فرماندار شهرستان خدابنده با بیان اینکه موضوع فرهنگ، مقوله فراموش شده بود که این روند در دولت جدید تغییر کرده است، عنوان کرد: ما برآنیم تا جایگاه شورای فرهنگ عمومی به ویژه در شهرستان‌ها ارتقا یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۳۰۰ میلیون تومان از بودجه آسیب‌های اجتماعی به شهرستان خدابنده اختصاص داده شده است، ادامه داد: رعایت عدالت در توزیع این بودجه، از اولویت‌های اصلی بوده و این توزیع اعتبار  بر اساس جمعیت شهرستان‌ها صورت گرفته است.

این مسئول ضمن تاکید بر ذوب کردن انجماد فرهنگی و هنری به وجود آمده در سال‌های گذشته، بیان کرد: باید از ظرفیت‌های عظیم موجود در این شهرستان به نحو احسنت در راستای رفع مشکلات فرهنگی استفاده کنیم.

در ادامه این دیدار، سرپرست فرمانداری شهرستان خدابنده نیز با اشاره به ظرفیت بالای نیروی انسانی در این شهرستان، عنوان کرد: باید از این ظرفیت برای رشد و توسعه شهرستان و استان استفاده کنیم.

جواد تاراسی ضمن تاکید بر معرفی مفاخر و مشاهیر استان به ویژه خدابنده، تصریح کرد: در معرفی این مفاخر و مشاهیر نباید دچار لغزش‌های سیاسی شده و باید این مفاخر منطقه را از نظر تخصصی و محتوایی معرفی کرد.

وی ضمن تاکید بر هم‌گرایی دستگاه‌های اجرایی در رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی، افزود: ضمن ریشه‌یابی این آسیب‌ها و مشکلات، باید تلاش‌های لازم برای رفع آن‌ها صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه سفر خود به خدابنده ضمن بازدید از فرهنگ‌سرای اشراق این شهرستان در نشست صمیمی با کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی خدابنده با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر توجه ویژه بر مسائل فرهنگی، عنوان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته این توجه صورت نگرفته و دولت‌ها در مواقعی که با کسری بودجه مواجه شده‌اند، اولین محل برای جبران این کسری‌ها از محل بودجه‌های فرهنگی بوده است.

وی با بیان اینکه با رویکرد دولت جدید و مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای رفع این خلاء، بودجه‌ ویژه‌ای برای رفع آسیب‌های اجتماعی اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: اختصاص این بودجه‌ها می‌تواند یکی از راهکارهای مناسب برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان استانی شهرستانها شوراي فرهنگ عمومي آسیب های اجتماعی شهرستان ها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۶۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی، ظهر دوشنبه در آئین گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: مهمترین دغدغه‌های فرهنگی امروز، آسیب‌های اجتماعی است که نگاه عمقی به آن نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش می‌تواند این آسیب‌ها را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه حوزه آموزش و پرورش در کنار هم دارای اهمیت هستند، عنوان کرد: در سال‌های اخیر به اندازه نیاز به مقوله پرورش پرداخته نشده است و باید این عقب‌ماندگی جبران شود.

استاندار زنجان معلمان را شریف‌ترین قشر جامعه خواند و گفت: استاد رضا روزبه به عنوان یکی از مشاهیر زنجان، فرد پرورش‌یافته مکتب اهل‌بیت (ع) بود و انسان‌های بسیاری همچون خود را تربیت کرد و باید برای تربیت نسل آینده نیز این مسیر را طی کنیم.

وی با بیان اینکه زنجان در بسیاری از بخش‌ها سرآمد است، تصریح کرد: باید در حوزه آموزش نیز رتبه خود را به کمتر از ۱۰ در کشور برساند و دانش‌آموزان با دانش و با مهارت را به جامعه تحویل دهد.

افشارچی در مورد برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های تابستانی و اهمیت مقوله پرورش ابراز کرد: باید در تابستان امسال با تقویت فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان را متفاوت از آنچه بودند تحویل دهیم.

وی بر گسترش عدالت آموزشی در سطح استان تأکید کرد و افزود: باید امکانات آموزشی و ورزشی در همه نقاط استان و مناطق محروم فراهم شود.

کد خبر 6098030

دیگر خبرها

  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور