Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، دکتر محمدعلی زلفی‌گل در آیین افتتاحیه بیست و هشتمین کنفرانس شیمی آلی انجمن شیمی ایران به صورت برخط افزود: در تاریخ معاصر می‌بینیم که در سال ۱۳۶۵ اساتید رشته شیمی دانشگاه شیراز اولین دوره دکترای تخصصی را در کشور راه اندازی کردند و راه اندازی این رشته ها به تاسی از دانشگاه شیراز در سایر دانشگاه ها نیز ادامه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۲۱ حدود ۷۶ هزار سند علمی از دانشمندان ایرانی در پایگاه استنادی اسکوپوس نمایه شده است، گفت: دانشمندان و محققان شیمی نقش بسیار پررنگی در جایگاه علمی ایران در دنیا دارند.

وی با اشاره به اینکه دانشمندان و محققان رشته‌های مرتبط با علم و مواد شیمیایی و رشته‌های فنی مهندسی نقش مهمی در ارتقاء تولیدات علمی ایران در دنیا دارند گفت: در قرن حاضر نیز انتظار می‌رود که دانشمندان رشته‌های شیمی در سطح جهانی و ملی خط‌شکن و مرزشکن باشند و به قله‌های رفیع دانش نزدیک شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه در رشته شیمی دانشجویان با نحوه به چالش کشیدن چالش‌های علمی و مسائل دشوار روبه‌رو می‌شوند گفت: در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و در مراحل نگارش پایان‌نامه و رساله دکترا باید به دانشجویان، مهارت پژوهش آموزش‌محور را یاد بدهیم و بیاموزیم که چگونه تحقیق کنند و هدف اصلی در پایان این مقاطع، آموزش روش تحقیق کردن و مواجهه با مسائل جدید است.

وی تاکید کرد: امروز با شبکه جهانی علم در دنیا روبرو هستیم و ما هم تلاش می‌کنیم در اقیانوس علم دنیا مشارکت کنیم؛ هم دستاوردهای خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم و هم از دستاوردهای دیگران استفاده کنیم و روشن است که علمی که حصار به دور خود تنیده باشد برای هیچ‌کس فایده‌ای نخواهد داشت.

زلفی گل با اشاره به اینکه سال ۲۰۲۲ به عنوان سال جهانی علوم پایه نامگذاری شده است، گفت: در بیشتر رشته‌های علوم پایه، ایران جایگاه بالایی دارد برای مثال در رشته‌های شیمی و ریاضی در دنیا رتبه ۱۲، در رشته فیزیک ۱۴ زمین‌شناسی ۱۶ و زیست‌شناسی ۱۳ دنیا را داریم که بسیار قابل تحسین و ارزنده است.

وی ابراز امیدواری کرد: ترتیبی در کشور اتخاذ شود که علاقمندان به رشته‌های علوم پایه ادامه تحصیل خود را در همان رشته‌های خود داشته باشند و به دلیل علاقه به بازار کار از رشته اصلی خود خارج نشوند.

زلفی گل از برگزار کنندگان بیست و هشتمین کنفرانس شیمی آلی ایران از جمله کمیته شیمی آلی انجمن شیمی و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران قدردانی کرد.

به گزارش وزارت علوم، بیست و هشتمین کنفرانس شیمی آلی انجمن شیمی ایران از تاریخ ۱۰ تا ۱۲ اسفند به همت پژوهشکده فناوری‌های نوین پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران و با همکاری انجمن شیمی ایران به صورت مجازی-حضوری توسط پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برگزار می شود. ‌

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری محمدعلی زلفی گل فناوری پژوهشگاه شیمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری محمدعلی زلفی گل فناوری پژوهشگاه شیمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری محمدعلی زلفی گل فناوری پژوهشگاه شیمی پژوهشگاه شیمی انجمن شیمی شیمی ایران شیمی آلی زلفی گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۶۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد

وزیر علوم درباره برگزاری کنکور نوبت اول امسال و همچنین نرسیدن دانش‌آموزان یک منطقه سیل‌زده به جلسه آزمون توضیح داد.

به گزارش مشرق، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بدو ورود به یاسوج در جمع خبرنگاران در خصوص خیزش دانشگاهیان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: وجدان بیدار دانشجویان و دانشگاهیان دنیا را که از مظلوم دفاع می‌کنند می‌ستایم از همه دانشگاهیان می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی و درندگی و کشتن بانوان و کودکان فلسطینی حساسیت نشان دهند.

وی اظهار کرد: وقتی دانشگاهیان دنیا در مقابل این رژیم خونخوار و سفاک بایستند معادله تغییر خواهد کرد و دنیا بیشتر بیدار می‌شود، موضع‌گیری خواهد کرد و سازمان‌های بین‌المللی تصمیم جدی‌تری در این خصوص خواهند گرفت.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کارهای مختلفی انجام شده است، با همکاری بنیاد ملی نخبگان آیین نامه جذب نخبگان را بعنوان اعضای هیئت علمی بازنگری کردیم.

جذب نخبگان به صورت مستقیم به عنوان هیات علمی

زلفی‌گل تصریح کرد: از این به بعد نخبگانی که بنیاد ملی نخبگان معرفی می کند نیاز به شرکت در فراخوان های جذب هیئت علمی ندارند و مستقیما بعنوان هیئت علمی دانشگاه ها معرفی می شوند.

وی ادامه داد: با توافقنامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم در سال گذشته یک هزار ۳۸۰ نفر از رتبه های کنکور بورسیه می شوند بخصوص المپیادی ها و دارای رتبه المپیاد در صورتی که در رشته‌های مرتبط درس بخوانند بعنوان عضو هیئت علمی جذب می شوند.

وزیر علوم عنوان کرد: بورسیه صنعت را برای اولین بار در دولت سیزدهم طراحی کردیم و سال گذشته و امسال در دفترچه کنکور نیز آمده است.

زلفی‌گل تاکید کرد: با اتاق بازرگانی جلساتی داشتیم تلاش کردیم از صنایع مختلف خواستیم برای بورسیه رتبه‌ های برتر و جذب نخبگان اقدام انجام دهند که این قشر نگران آینده خود نباشند و در کشور بمانند.

وی تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای ائتلافی را تشکیل داده که تکنسین برای واحدهای صنعتی تربیت کند، دانشگاه علمی کاربردی چندین هزار نفر را با تضمین اشتغال براساس نیاز صنایع مختلف آموزش می دهد.

کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اما...

وزیر علوم اظهار کرد: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد. براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر سال دو بار کنکور برگزار می‌شود. الحمدالله روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور پنج زیرنظام مختلف بودیم.

زلفی‌گل افزود: در یک منطقه‌ای که به دلیل سیل مشکل پیش آمده بود، کنکور را تکرار خواهیم کرد، نگران نباشند.

وی بیان کرد: چند مورد مشکلات و تخلفاتی در کنکور امسال داشتیم برخورد شد که به هیأت مرتبط خود معرفی می شوند.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: وقتی آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران می‌بالیم
  • واکنش وزیر علوم به یورش پلیس آمریکا به دانشجویان
  • وزیر علوم: کنکور در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • تحصن دانشجویان آمریکا علیه اسرادیل دنیا را بیدارتر می‌کند/ حالا معادلات یورش به غزه تغییر خواهد کرد/کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • تأکید وزیر علوم بر حمایت دانشگاهیان از خیزش علیه جنایات رژیم صهیونیستی
  • خبر خوش وزیر علوم برای نخبگان
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟