Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@09:21:59 GMT

قرآن و مسابقات آن مظلوم واقع شده‌اند

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۶۲۸۱

قرآن و مسابقات آن مظلوم واقع شده‌اند

یکی از اساتید قرآنی کشورمان با بیان اینکه مسابقات قرآن و برنامه‌های قرآنی در کشورمان مظلوم واقع شده است، بر ضرورت بیشتر تبلیغات رسانه‌ای در پیش از مسابقات تاکید کرد.

عبدالوحید رنجبر از اساتید قرآنی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری برنا درباره تاثیرات مسابقات بین‌المللی قرآنی در ترویج فرهنگ قرآنی جامعه و تاثیرات آن اظهار کرد: مسابقات و برگزاری آن در شاخه‌ها و رشته‌های مختلف موجب ایجاد رقابت سازنده و پایدار میان شرکت‌کنندگان می‌شود و به نوعی ایجاد انگیزه برای ارتقا کیفیت کارها می‌شود‌؛ ضمن اینکه برای شرکت‌کنندگان و برگزیدگان آثار معنوی بیشماری بدنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کودکان و نوجوانان نیز می‌توانند به تماشای این مسابقات بپردازند و به نوعی تاثیر پذیرفته و الگوبرداری کنند.

این استاد قرآنی با اشاره به تاثیر لحن زیبا و خوش در جذب افکار عمومی و مردم گفت: حضور قاریان خوش الحان موجب ایجاد فضای مناسب برای جذب مخاطب در درون جامعه می‌شود بنابراین باید در همه حوزه‌ها و رشته‌ها از بهترین افراد برای حضور در این مسابقات بین‌المللی دعوت کنیم.

به گفته رنجبر، مسابقات باید به‌صورت بخش بخش در نقاط مختلف کشور و شهرهای مختلف برگزار شود تا همگان از عطر حضور قاریان ممتاز جهان و قرآنیان در شهرهای خود هستند، استقبال کنند و بی شک این روند ذکر شده موجب اعتباربخشی بیشتر به مسابقات خواهد شد و جذب مخاطب در جامعه را در پی دارد.

وی درباره برگزاری مسابقات به‌صورت مجازی گفت: این موضوع بدلیل ناچاری است چراکه تعطیلی مسابقات به‌دلیل کرونا به مراتب اثرات منفی در پی دارد بنابراین برگزاری به‌صورت مجازی یک فرصت غنیمت در چنین زمانی است و چاره‌ای پیش رو نداریم.

رنجبر با بیان اینکه مسابقات قرآن در کشور ما مظلوم است، گفت: با وجود اینکه شبکه معارف و قرآن سیما به تبلیغ فعالیت‌های قرانی می‌پردازد اما باید گفت که مسابقات قرآن و چنین رویدادهایی در میان اصحاب رسانه و حتی در این شبکه‌ها مظلوم و غریب است.

وی افزود: متاسفانه در کارهای تبلیغاتی برای مسابقات ضعیف عمل شده است و حتی جامعه مذهبی نیز نسبت به آن آگاهی کافی و کامل ندارند؛ برای هر رویداد ورزشی و فرهنگی تبلیغات صورت می‌گیرد اما برای مسابقات قرآنی این تبلیغات رسانه‌ای، کافی و کامل نیست.

رنجبر بر ضرورت تبلیغات پیش از برگزاری و در حین برگزاری مسابقات تاکید کرد و یادآور شد: اگر با چنین مسابقاتی جوانان و افکار عمومی به سوی قرآن روی آورند و از این طریق به راه درست و مناسب هدایت شوند، نشان‌دهنده تاثیرات مثبت و منشا خیر بودن چنین  مسابقاتی است.

وی تأثیر مسابقات قرآن در وحدت‌آفرینی جهان اسلام را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: مسابقات موجب نزدیک‌تر شدن دل‌های مسلمانان با یکدیگر می‌شود؛ ضمن اینکه موجب آشنایی سایر شرکت‌کنندگان با قاریان مسلمان اهل تشیع می‌شود و این سرآغازی برای رفع سیاه‌نمایی دشمنان نسبت به اهل تشیع است و ثمرات بسزایی را در پی دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قرآن برنا ترویج فرهنگ جامعه رقابت جهان اصحاب رسانه تبلیغات جهان اسلام مسلمانان مسلمان مسابقات قرآن برنامه های قرآنی مسابقات قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۶۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی در نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه تانزانیا برگزار می‌شود.

این آئین با حضور بزرگان، علما، شخصیت‌های قرآنی، مراکز علمی آکادمیک و دینی، دانشجویان، طلاب، علاقمندان از مذاهب مختلف توسط نمایندگی جامعه المصطفی در مرکز همایش‌های بین المللی جولیوس نیرره شهر دارالسلام برگزار خواهد شد.

این جشنواره به صورت حضوری و مجازی با حضور قاریان استاد قاسم مقدمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، سعید رحیمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد عیدی شعبان از کشور تانزانیا، استاد جلال معصومی از کشور افغانستان، استاد رجا ایوب از کشور تانزانیا، قاری نوجوان آقای یاسین غلامی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد حسین بوکی از کشور تانزانیا، استاد رضا دوسا از کشور تانزانیا و استاد علی عبدالله از کشور تانزانیا برپا خواهد شد.

تاریخ برپایی اختتامیه جشنواره روز یکشنبه نهم اردیبهشت سال جاری مطابق با ۲۰۲۴/۴/۲۸ از ساعت ۱۴ در محل Julius Nyerere International Convention Centre است.

علاقه مندان می‌توانند از نشانی زیر شاهد پخش زنده این اختتامیه باشند.

یوتیوب:

https://www.youtube.com/live/pV8I9X0IWQE?si=aAMNlL6Cce6_oMKS

یوتیوب:

https://youtu.be/8H2s342gMf4?si=4jjwBD7ZShu0QJcy

کد خبر 6089604 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد