Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:35:00 GMT

صادرات نفت روسیه به آمریکا همچنان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۶۳۳۱

صادرات نفت روسیه به آمریکا همچنان ادامه دارد

دو محموله نفت روسیه اواخر هفته گذشته به مقصد بنادر آمریکا بارگیری شدند و ممکن است جزء آخرین محموله های صادراتی باشند زیرا بازار در بحبوحه تشدید تحریمها علیه سیستم مالی روسیه به دنبال منابع دیگری است.

به گزارش ایسنا،  اطلاعات شرکت تحلیلی ورتکسا نشان می دهد شرکت بازرگانی کالای ویتول کشتی های الی و ماترهورن اسپریت را برای حمل ۷۸۰ هزار بشکه نفت خام یا نفت کوره برای تحویل در آمریکا در مارس رزرو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی گزارشهای کشتیرانی توسط بلومبرگ نشان می دهد هیچ سفارش جدیدی برای نفت روسیه به مقصد آمریکا از ۲۱ فوریه وجود نداشته است و رزروهای فعلی نشان می دهند جمعه آخرین روز برای یک محموله روسی است که به مقصد آمریکا بارگیری می شود.

اگرچه آمریکا وعده داده است از تحریمهای مستقیم صادرات نفت روسیه خودداری کند اما کاهش رزرو محموله های آتی از روسیه نشان می دهد احتمال اقدامات بیشتر در آینده وجود دارد. با این حال به نظر می رسد بعضی از خریداران اروپایی به احتیاط اولیه در خصوص خرید نفت از روسیه فائق آمده اند.

طبق گزارش ورتکسا، این دو محموله بخشی از ۱۲.۴ میلیون بشکه نفت و فرآورده های نفتی روسیه هستند که در مسیر رسیدن به آمریکا قرار دارند. معمولا سه تا چهار هفته زمان می برد تا یک نفتکش از روسیه به آمریکا برسد.

معامله گران آمریکایی به دنبال جایگزینهایی برای نفت روسیه هستند زیرا احتمال تحریمها همچنان وجود دارد. در این بین، آمریکا و متحدانش در حال بررسی آزادسازی حدود ۶۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر اضطراری برای آرام کردن نگرانیهای عرضه در بحبوحه تشدید تحریمها علیه روسیه هستند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، روسیه تامین کننده نفت خام و نفت کوره برای پالایشگاههای آمریکایی و همچنین صادرکننده بزرگ نفتا به آمریکاست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادرات نفت روسیه به آمریکا حمله روسيه به اوكراين نفت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۶۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا

روسیه گزینه خروج از اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) را همچنان حفظ کرده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، الکساندر دیوکوف رئیس فدراسیون فوتبال روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد احتمال خروج این کشور از یوفا همچنان وجود دارد.

فوتبال باشگاهی و ملی روسیه پس از شروع جنگ در اوکراین با تصمیم مشترک یوفا و فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تا اطلاع ثانوی تحریم شد.

پخش یورو 2024 در بلاروس بدون مجوز یوفا!

الکساندر دیوکوف گفت: ما در حال گفت‌وگو هستیم، اما در حال حاضر مذاکرات متوقف شده است. ما و یوفا مواضع خود را به یکدیگر اعلام کرده‌ایم. همه استدلال‌ها هم ارائه شده است. یوفا سال گذشته تصمیم گرفت که به تیم‌های جوانان روسیه اجازه دهد در مسابقات مقدماتی اروپا بازی کنند که در نهایت اجرایی نشد. 

رئیس فدراسیون فوتبال روسیه خاطر نشان کرد: ما معتقدیم که توپ در زمین یوفاست. اگر راه‌حل فنی برای مسابقات زیر 17 سال پیدا شود، ما گامی رو به جلو در جهت بازگشت به مسابقات تحت نظارت یوفا خواهیم داشت. البته باید بگویم همچنان امکان تغییر کنفدراسیون را حفظ کرده‌ایم و احتمال خروج روسیه از یوفا وجود دارد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تعرض به اساتید زن دانشگاه‌های آمریکا بیانگر چهره دوگانه غرب
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • عکس/ کودک کشی در غزه همچنان ادامه دارد (۱۶+)
  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان