Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدمحمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امروز در جمع اظهار کرد: هفت هزار و ۶۸۴ نفر با علائم کرونا در 24 ساعت گذشته به مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند و آمار‌ها نشان می‌دهند که ابتلا به کووید-۱۹ در مقایسه با روز قبل از آن ۱۴۸ نفر افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با شناسایی این تعداد بیمار، آمار ابتلا به کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در استان به ۵۹۰ هزار و ۸۴ نفر رسید، اضافه کرد: در این مدت ۶۱ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند که در مقایسه با روز قبل از آن ۲ نفر کاهش داشته است.

علوی با اشاره به اینکه در این مدت هفت نفر از هم استانی‌ها جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به ۲۴ ساعت گذشته آن تغییری نداشته است، ادامه داد: بیشتر فوتی‌ها سابقه واکسیناسیون نداشتند و به علت سندرم حاد تنفسی از ۳-۲ هفته گذشته در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری بودند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درخصوص ورود ۲۲۰ نفر مبتلا به کرونا از مرز‌های خوزستان به کشور گفت: تردد از مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی با ارائه کارت واکسیناسیون، تزریق حداقل دو نوبت واکسن و آزمایش منفی پی سی آر امکانپذیر است.

وی به وجود مرز‌های سه گانه در استان اشاره کرد و افزود: در دو هفته اخیر برای حدود ۷۰ هزار مسافر خارجی که از مرز‌های زمینی وارد کشور شدند، آزمایش پی سی آر انجام شد و از ورود ۱۸۲ نفر از آن‌ها به دلیل مثبت بودن نتیجه آزمایش ممانعت بعمل آمد.

علوی به انجام آزمایش برای ۱۲ هزار و ۲۲۴ زائر ایرانی که از سفر عتبات عالیات به کشور بازگشته بودند، اشاره کرد و گفت: نتیجه آزمایش ۴۴۲ نفر آن‌ها مثبت بود که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، باید در محل‌های قرنطینه بعد از بهبود کامل سپری کنند، به همین دلیل از زائران خواهشمندیم در صورت ابتلا به کرونا در مکان‌های تعیین شده در خرمشهر و بستان بمانند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ابتلا به کرونا واکسیناسیون امار مبتلایان کرونا سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۶۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند

طبق آمار ثبت احوال کشور از تعداد فوتی‌های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، مردان بیشتر از زنان فوت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا؛ در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵.۶ درصد و زنان ۴۴.۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل (۱۴۰۱) برابر ۵۶.۶ درصد برای مردان و ۴۳.۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمار‌های ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  ۴۱۸هزار و ۷۴۱  رویداد فوت ثبت شده، ۵.۶درصد افزایش داشته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان