Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش ۳ روزه مسئولان شورای حل اختلاف سراسر کشور با هدف برنامه ریزی در زمینه بررسی ساز و کارهای توسعه حل اختلاف و ترویج فرهنگ صلح و سازش در مشهد آغاز شد.

به گزارش ایسنا، همایش ۳ روزه مسئولان شورای حل اختلاف سراسر کشور با هدف برنامه ریزی در زمینه بررسی ساز و کارهای توسعه حل اختلاف و ترویج فرهنگ صلح و سازش در مشهد آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه این همایش با اشاره به سند تحول قوه قضاییه گفت: با اجرای این سند شاهد تحولات بسیار خوبی در حوزه‌های قضایی بودیم و این حرکت با تاکیدات حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای، روندی متعالی یافته است.

غلامعلی صادقی با تشریح ابعاد مختلف این روند تحولی افزود: یکی از مهمترین ابعاد این تحول، مردم پایه شدن اقدامات دستگاه قضایی با محوریت اقشار مردم به ویژه نخبگان و بزرگان با هدف ترویج فرهنگ صلح و سازش است.

صادقی با اشاره به تجربه نظام قضایی کشور گفت: امروز همگان به این باور رسیده اند که باید در تمام امور به توان مردم تکیه کنیم و دستگاه قضایی با محوریت شوراهای حل اختلاف در اجتماعی کردن فعالیت ها، پیشگام است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: با تلاش‌های صورت پذیرفته توسط بزرگان و ریش سفیدان در سراسر کشور به ویژه استان خراسان رضوی شاهد انتشار اخبار مثبت و خوبی در زمینه حل اختلاف و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها هستیم.

در این مراسم همچنین رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه نیز ضمن تشریح سیاست‌های قوه قضاییه در زمینه ترویج فرهنگ صلح و سازش گفت: تأسی به اخلاق نبی مکرم اسلام در مواجهه با مسائل گوناگون و مردم در این زمینه باید الگو و سرمشق باشد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش افزود: تحول و تعالی باید به صورت مستمر دنبال شود، بنابراین با این نگاه هرگز نمی توان ادعا کرد که به نقطه مطلوب رسیده ایم پس باید برای خدمت به مردم دائم تلاش کنیم.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با اشاره به ویژگی‌های رهبران موفق گفت: رهبران پیشرو خود را به چارچوب‌های سازمانی صرف محدود نمیکنند و در مسیر قانون به دنبال نو آوری برای کسب پیشرفت هستند.

صادقی رکن اصلی دستگاه قضایی را نیروی انسانی دانست و افزود: سیاست‌ها و برنامه‌ها توسط همین نیروهای خدوم انسانی باید اجرایی شود بنابراین یک رهبر هوشمند دریک فرایند تعالی بخش، به این نکته مهم توجه دارد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضایبه افزود: در حل اختلاف باید به دنبال اهداف اصلی باشیم و در این مجموعه تمام سازوکارها مبتنی بر حل اختلاف از طرق غیر از دادگاه سامان یافته و در این مسیر مبتنی بر قانون، هیچ حد یقفی وجود ندارد.

وی گفت: باید با تلاش مضاعف وکار جهادی از تمام ظرفیت‌ها برای ایجاد صلح و سازش با سرعت زیاد و هزینه کم برای مردم استفاده کنیم.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، ایجاد انگیزش، ترسیم چشم انداز مطلوب، حمایت از مجموعه، مدیریت گذاراز وضع موجود به وضع مطلوب و حفظ متناسب میزان شتاب را از مراحل تحول دانست که توجه به آن در مسیر تعالی دستگاه قضایی بسیار مهم است.

صادقی هیات‌های محله محور، میانجیگری، صلح یاران، داوری و... را از شیوه‌های مختلفی دانست که از آن‌ها برای رسیدن به صلح و سازش استفاده می شود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه خاطر نشان کرد: در مسیر تعالی صلح و سازش باید کسب و ارتقا دانش و مهارت‌های اعضا نیز از طریق آموزش‌های مستمر مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است این همایش طی ۳ روز و با برگزاری کارگاه‌های مختلف در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شورای حل اختلاف غلامعلی صادقی دادگستري خراسان رضوي رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه ترویج فرهنگ صلح و سازش دستگاه قضایی سراسر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۶۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گفت: جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در سفری دو روزه با هدف بازدید از توانمندی ها و پایگاههای اورژانس استان و بررسی مسائل و مشکلات و برنامه های آتی این مرکز به این استان سفر خواهد کرد. محمدامین نیکویی نژاد، افزود: دیدار با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج، دیدار با احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، دیدار با مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران به منظور راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی، کلنگ زنی سه پایگاه اورژانس ۱۱۵ در استان، بازدید از پروژه ساختمان ستاد مرکزی و همچنین نقلیه اورژانس ۱۱۵ استان، کنفرانس خبری و مطبوعاتی با رسانه ها، دیدار با پرسنل و کارشناسان اورژانس استان، برگزاری نشست با رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان از دیگر برنامه‌های این سفر دو روزه است.
گفتنی است در این سفر دو روزه محمد سرور، معاون فنی و عملیات اورژانس کشور، رئیس‌سازمان اورژانس کشور  را همراهی می کند.

دیگر خبرها

  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • تحول در هوش مصنوعی در کشور با ایجاد اپراتور اختصاصی
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد