Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت،  محمد عارفی امروز در نشست هم‌اندیشی کانون وکلا دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه این شهرستان ضمن تبریک هفته وکیل مدافع با بیان اینکه استقلال وکیل و کانون وکلا در  ۶۹ سال قبل به رسمیت شناخته شد، اظهار کرد: وکلا باید شأن و جایگاه منصب قضا را رعایت کنند، زیرا وکیل دادگستری از نخبگان جامعه محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه وکیل باید در کمال امنیت شغلی، بدون ترس و تهدید پای حقوق جامعه و موکل خود ایستادگی کند، عنوان کرد: وکیل نمی‌تواند نتیجه پرونده را تضمین کند، زیرا نتیجه کار در دست وکیل نیست.

عارفی وکالت از مهم‌ترین نهادهای مدنی موجود در جوامع بشری دانست، زیرا بر روند اجرای عادلانه قوانین نقش مهمی دارد به همین جهت به بستری برای احیای عدالت و پیشرفت هر جامعه تبدیل شده است و ادامه داد: وکیل مدافع باید عالم، صادق، شجاع، حرفه‌ای، فسادستیز، توسعه‌گرا و به دور از شبهات اخلاقی و مادی باشد تا بتواند با درک شرایط موکل خود به‌درستی از مواضع مورد مناقشه دفاع کند.

عضو سه دوره هیئت‌مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه اگر بخواهیم عدالت در جامعه گسترش یابد، راهی جز حفظ و ارتقای استقلال کانون‌های وکلای دادگستری نداریم، خاطرنشان کرد: عدالت، استقلال، غیر وابسته بودن نهاد وکالت است که توانسته وکلای خود را با همه ناملایمات موجود، حرفه‌ای، توسعه‌گرا، تعامل پیشه و فسادستیز حفظ کند و ان‌شاءالله طرح مسائلی که استقلال کانون وکلای دادگستری را به خطر می‌اندازد و از نظر جامعه بین‌المللی اعتبار آن را تنزل می‌دهد در جامعه متمدن کشورمان منتفی و مختومه شود.

وی یادآور شد: حدود ۱۵۰۰ وکیل پایه یک و کارآموز در کانون وکلای دادگستری استان کرمان مشغول به فعالیت هستند که سالیانه هزاران پرونده را به‌صورت مجانی وکالت می‌کنند و امیدواریم ضمن برگزاری آزمون کارآموز ۱۴۰۱ در سال آتی بتوانیم آزمون عقب افتاده سال ۱۴۰۰را نیز بدون ایجاد مشکل برگزار کنیم.

انتهای پیام/۲۶۵۵/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: کانون وکلا وکیل پایه یک کارآموز وکالت وکیل کانون وکلای دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت

ایسنا/بوشهر  مدیر کل آموزش و پرورش بوشهر گفت: همه مدارس استان تا ۱۹ اردیبهشت به آموزش ادامه می‌دهند و از مدیران مدارس خواسته شده تا آموزش‌ها تا تاریخ مذکور ادامه داشته باشد.

علی موحدی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی تا نوزدهم اردیبهشت و دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی که دو امتحان هماهنگ کشوری دارند تا هشتم خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

 وی با بیان این‌که امتحانات پایه متوسطه اول از نوزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود، اضافه کرد: به مدیران مدارس متوسطه اول اعلام شده دو روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل تا دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات آماده شوند.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد.

 وی گفت: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم (پایه‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲) هم تا نوزدهم اردیبهشت دایر است و بعد از آن باید برای شرکت در امتحانات نهایی که به صورت هماهنگ کشوری است، آماده شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • دستگیری ۵ نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل
  • جزییات قتل بازپرس سابق در آمل؛ ۵ نفر دستگیر شدند
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد