Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:43:13 GMT

مجوز بسیاری از مشاغل خانگی آنی صادر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۷۶۶۴

مجوز بسیاری از مشاغل خانگی آنی صادر می‌شود

ایسنا/البرز معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن قدردانی از زحمات شهرداری و مسئولان استانی خواستار تداوم حمایت‌ها از مرکز ساماندهی مشاغل خانگی در البرز شد.

به گزارش ایسنا، محمود کریمی بیرانوند روز سه‌شنبه ۱۰ اسفند در حاشیه بازدید از مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی استان البرز در جمع خبرنگاران تصریح کرد: سیاست حمایت از مشاغل خرد و خانگی با تمرکز بر این مسئله است که بخش قابل توجهی از فضای کسب و کار اکنون دچار رکود شده وحمایت از مشاغل خانگی  می تواند به رونق فضای کسب و کار منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاکید ویژه دولت سیزدهم بر حمایت از مشاغل خانگی گفت: از آغاز کار دولت سیزدهم، یک سوم توجهات به حوزه توسعه کارآفرینی و اشتغال در حوزه مشاغل خانگی اختصاص دارد.  مشاغل خانگی ضمن پایدار بودن می‌توانند درآمد قابل توجهی برای صاحبانشان داشته باشند.

بیرانوند با بیان اینکه تحول عمیقی در زمینه صدور مجوزها در کشور ایجاد شده، افزود: تعداد زیادی مجوز به صورت سه روزه و آنی صادر می‌شود  به این معنا که ۳۵۰ مجوز به صورت آنی قابل دریافت است و ۱۷۰ مجوز نیز می‌تواند سه روزه صادر شود. 

به گفته وی در حوزه تامین اعتبار و هدایت  اعتبارات به سمت توسعه مشاغل خانگی حداکثر همکاری وجود داشته است.

معاون اشتغال و کارآفرینی‌وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی درباره نمایشگاه مشاغل خانگی استان البرز گفت: در بازدیدهایی که از نمایشگاه‌های مختلف داشتم، فعالیت این نمایشگاه منحصر به فرد و مطلوب است. ضمن پررنگ بودن فعالیت گروهی و اجتماعی در این نمایشگاه تعاونی‎های مختلفی نیزتشکیل شده است.

بیرانوند اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های این نمایشگاه این است که زنجیره ارزش تولید مشاغل خانگی قابل مشاهده است. در برخی از تعاونی‌ها از تامین مواد اولیه تا آموزش، مهارت، نظارت و مشاوره همگی در قالب تعاونی‌ها اتفاق می‌افتد و حتماً  از آنان حمایت خواهیم کرد. ازطرفی فضای نشاط و شادابی و تنوع محصولات جزو نکات قابل توجه است.

معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن قدردانی از همکاری مسئولان شهرداری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و استانداری در راه اندازی این مرکز، گفت: امید است حمایت مسئولان استان البرز از این نمایشگاه مداوم باشد. ما نیز حمایت های  لازم را در تقویت این مدل نمایشگاه مشاغل خانگی انجام می‌دهیم ودر سطح کشور به توسعه این مدل می پردازیم.

به گفته وی به زودی ۳۱ تعاونی مشاغل خانگی تامین نیاز یعنی از صفر تا صد زنجیره در هر استانی تشکیل می شود و که همگی به یک تعاونی کشوری تبدیل می شوند تا بازوی اجرایی معاونت اشتغال در وزارت کار باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۷۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند

رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت مجوز فعالیت زنان در این رشته صادر نشده است.

طرفداری | مهرعلی باران‌چشمه، رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، در خصوص حضور زنان به عنوان تماشاگر در زورخانه‌ها، گفت:

ورزش زورخانه‌ای به طور قطع سوای تربیت جسم در ترویج فرهنگ جوانمردی تاثیرگذار است و این مجوز صادر شده تا مادران و زنان از نزدیک در زورخانه‌ها برای تماشای این ورزش اصیل ایرانی حضور یابند. البته در طرح شهید طوقانی که با همکاری وزارت آموزش و پروش برای مقاطع چهارم تا ششم ابتدایی برگزار شد، خانواده‌ها به عنوان تماشاگر شاهد هنرنمایی فرزندان خود بودند.

وی طی گفت‌وگویی با ایرنا، در خصوص فعالیت زنان در ورزش زورخانه‌ای نیز توضیح داد:

پیش تر اعلام شد که فعالیت زنان در ورزش زورخانه‌ای منوط به تصمیم و مجوز نهایی از سوی وزارت ورزش و جوانان است. در شورای سیاست‌گذاری وزارت ورزش تصمیم‌گیری نهایی در خصوص فعالیت یا عدم فعالیت آنان در رشته‌های مختلف تصمیم‌گیری خواهد شد، چنین مجوزی تاکنون برای ورزش زورخانه‌ای صادر نشده است.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان