Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@12:33:49 GMT

روستاهای تهران، در چند قدمی قطب گردشگری

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۷۹۲۸

روستاهای تهران، در چند قدمی قطب گردشگری

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی: سید خسرو موسوی، کارشناس برنامه‌ریزی با بیان ویژگی های گردشگری در حریم شهر تهران گفت:«متأسفانه در چند دهه گذشته نگاه ویژه گردشگری به روستاهای حریم تهران وجود نداشت، شاید یکی از دلایلش این بوده که تاکنون بانک جامع و کاملی از گنجینه های تاریخی واقع درحریم و حاشیه شهر تهران تهیه نشده است که مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الان هر زمان که واژه گردشگری را می‌شنویم ناخودآگاه ذهنمان به سمت اماکن تاریخی و باستانی در نقاط مختلف تهران قدیم از جمله بازار تهران، سنگلج، پامنار، چال میدان، چال حصار و... می‌رود. در صورتی که روستای باستانی گلدسته و فیروز بهرام منطقه۱۸ نیز از لحاظ تاریخی اهمیت دارند و می‌توانند نقش گردشگری داشته باشند.»

موسوی، با بیان اینکه متاسفانه هنوز نام برخی از روستاهای تهران برای شهروندان غریبه است ادامه داد:«تابه حال کتابی جامع و کامل از روستاهای تهران منتشر نشده که اطلاعاتی از تاریخچه شکل‌گیری، موقعیت‌های فرهنگی و اجتماعی روستاهایی مثل گلدسته، ترشنبه، زرنان، گلابدره و شاطره در اختیار مخاطبان قرار دهد. در واقع روستاهای تهران آنقدر جذابیت و قابلیت دارند که برای تبدیل آنها به قطب گردشگری و تفریحی تنها چند گام فاصله داریم و قطعاً با اقدامات اصولی مدیریت شهری کنونی و برنامه‌ریزی دقیق به این هدف می‌رسیم.»

کد خبر 660944 برچسب‌ها محله همشهری محله تاریخ - بافت تاریخی شهرداری مجله قلعه‌های تاریخی شهردارى تهران تاریخ - آثار باستانی چندرسانه‌ای - همشهری آنلاین منطقه ۱۸

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محله همشهری محله تاریخ بافت تاریخی شهرداری شهردارى تهران تاریخ آثار باستانی منطقه ۱۸ روستاهای تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۵۹ شیء تاریخی از سوی یک خانواده ملایری به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر اهدا شد و پس از تعیین قدمت در مخزن‌های نگهداری و در موزه‌های استان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

به گفته معصوم علیزاده این آثار تاریخی مربوط به دوره‌های پیش از تاریخ، تاریخی و دوره اسلامی است که پدر مسعود محبی، اهدا کننده این اشیاء، آنها را خریداری و در موزه شخصی نگهداری کرده است.

او همچنین گفت: این اشیاء قدیمی هم اکنون به رایگان در اختیار موزه‌های استان قرار گرفته است و با نام اهدا کننده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • نمایش اشیای تاریخی ارزشمند کرمان در باغ موزه هرندی
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • ابرپروژه مسکونی تهران در محله یاخچی آباد با ۱۰ هزار واحد ساخته می شود
  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز