Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@06:42:35 GMT

جزییات پوشش بیمه‌ای زوجین نابارور

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۸۱۱۵

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: تا سه نوبت در سال اجازه داده ایم هزینه‌های عمل‌های جراحی پرداخت شود. ناطقان: شهرام غفاری، مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی درباره میزان حمایت این سازمان از خانواده‌های نابارور اظهار کرد: اغلب بیمارستان‌های کشور با ما قرارداد همکاری دارند، برخی‌ها نیز حاضر به همکاری با ما نشده اند اما به موجب قانون ما با تمامی بیمارستان‌های دولتی قرارداد داریم، از این رو بیماران می‌توانند از خدمات این سازمان بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ۹۰ درصد از خدمات درمان ناباروری را براساس تعرفه‌ها در بخش‌های دولتی پرداخت می‌کنیم، در بخش خصوصی خدمات براساس تعرفه این مراکز پوشش داده نمی‌شود بلکه براساس تعرفه بخش عمومی غیر دولتی حساب می شود، فلذا بیمار مجبور است بخشی از این هزینه‌ها را از جیب خود پرداخت کند.

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به آمار بیمارستان‌های تخصصی برای درمان ناباروری، ابراز کرد: ما مراکز درمان ناباوری در کشور نداریم اما مردم می‌توانند این خدمات را از مراکز طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی دریافت کنند.

وی، ادامه داد: داروهای درمان ناباروری دارای بسته خدمتی است، این بسته در شورای عالی بیمه درحال بازنگری است که چه خدماتی را ارائه دهد اما تمام اقدامات مربوط به آی یو آی، آی وی اف، لقاح مصنوعی داخل و خارج رحم و... را سازمان پوشش می‌دهد. باید گفت تقریبا اقداماتی که برای زوجین ناباور لازم است را این سازمان پوشش می دهد، تنها برخی تجهیزات نیز مطرح بود که در حال بازنگری است و اگر ابلاغ شود پوشش آن‌ها افزایش خواهد یافت.

وی در رابطه با میزان خدمات تأمین اجتماعی برای عمل جراحی زوجین نابارور، خاطرنشان کرد: براساس مصوبه تا سه نوبت در سال اجازه داده ایم هزینه‌های عمل‌های جراحی پرداخت شود، اگر زوجین در درمان موفق نباشند می‌توانند در سال بعدی تا سه مرحله دیگر از خدمات سازمان استفاده کنند. در مجموع زوجین خیلی نباید نگران نباشند و می‌توانند از خدمات استفاده کنند.

 غفاری اضافه کرد: زنانی که از خدمات ناباوری استفاده می‌کنند باید سن آن‌ها زیر ۴۵ سال باشند و مردان نیز محدودیتی ندارند.

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی درباره جزئیات بیمارستان‌های خدمات دهنده به زوجین نابارور، عنوان کرد: آمار مراکز ناباروری در کشور نزدیک ۱۰۰ مرکز در تمام شهرهای کشور است که عمدتاً بخش خصوصی هستند.

وی به پرونده‌های تشکیل شده زوجین نابارور در سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: امسال قریب به ۳هزار پرونده ناباروری تشکیل شده است و از خدمات سازمان تأمین اجتماعی بهره مند خواهند شد.


  
منبع: مشرق برچسب ها: پوشش بیمه ای ، زوجین نابارور ، هزینه ها ، تامین اجتماعی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پوشش بیمه ای زوجین نابارور هزینه ها تامین اجتماعی تأمین اجتماعی زوجین نابارور هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۸۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات

به گزارش پارس نیوز ،‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ افزایش میزان وام ازدواج در سال ۱۴۰۳ را تصویب کردند. طبق این مصوبه، بانک مرکزی مکلف است، به کسانی که تاریخ عقدشان بعد از یکم فروردین سال ۱۴۰۱ است، مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان وام ازدواج بپردازد.

وام ازدواج سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و با دوره‌ی بازپرداخت ۱۰ ساله است. اگر خانم‌ها کمتر از ۲۳ سال سن داشته باشند مبلغ وام آن‌ها ۳۵۰ میلیون تومان است همچنین اگر آقایان کمتر از ۲۵ سال باشند، ۳۵۰ میلیون تومان وام دریافت میکنند.

وام ازدواج به چه کسانی تعلق میگیرد؟

برای دریافت وام ازدواج، تاریخ ازدواج باید بعد از ۱ فروردین ۱۴۰۱ باشد. هر یک از زوجین باید یک ضامن معتبر و مورد تایید بانک را معرفی کند و به جز ضامن، نیاز به تهیه سفته به مبلغ مورد نظر نیز وجود دارد. ضمنا زوجین نباید پیشتر وام ازدواج گرفته باشند، چون وام ازدواج به هر فرد فقط یکبار تعلق میگیرد. همچنین ازدواج زوجین به صورت عقد رسمی و دفتری ثبت شده و دارای سند ازدواج باشند. هر مدرک مشابه دیگری که در ادیان رسمی کشور مرسوم بوده و توسط مرکز اقلیت‌های رسمی جمهوری اسلامی ایران مورد تایید است نیز قابل قبول خواهد بود.

منبع : گردون

دیگر خبرها

  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال