Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسدالله کبیر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در روزهایی که گذشت با توجه شرایط موجود تا حدودی همه بسکتبال ایران تحت تاثیر مجمع انتخاباتی فدراسیون بود و تیم ملی هم از این قاعده مستثنی نبود. فکر می‌کنم از بُعد روحی و روانی، ذهن ملی‌پوشان درگیر انتخابات شده بود با این وجود تجربه‌ای بود که باید از آن درس گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به دیدار ایران و قزاقستان در پنجره دوم انتخابی جام جهانی و شکست تیم ملی، خاطر نشان کرد: در آن دیدار خوب عمل کردیم و تا کوارتر سوم هم از حریف پیش بودیم اما کمی زود بازی را رها کردیم. باید اختلاف امتیاز را بیشتر می‌کردیم و بعد رو به تعویض می‌آوردیم. اما ورزش همین است و بعد از برد و باخت می‌توان تجزیه و تحلیل کرد که تصمیم‌هایی گرفته شده چه پیامدی به همراه داشته؛ با همین تجربه رو در روی سوریه به میدان رفتیم و دیدید که بچه‌ها عملکرد خوبی هم داشتند.

کارشناس بسکتبال کشورمان به حضور نداشتن چند مهره تاثیرگذار در ترکیب تیم ملی هم اشاره کرد و گفت: در این ۲ دیدار همه داشته‌های خود را در خدمت نداشتیم و شاید اگر آن چندنفر هم به تیم اضافه می‌شدند، امروز از پیروزی برابر قزاقستان و مسیر جام جهانی به شکل دیگری صحبت می‌کردیم. بهنام یخچالی که کرونا گرفت و حامد حدادی و صمدنیکخواه هم به دلایل مختلف در این پنجره با ما نبودند. این موارد مهم است و باید آنها را هم مد نظر قرار داد.

کبیر افزود: بدون شک با اضافه شدن آنها فشار از روی سایر بازیکنان برداشته می‌شود و می‌توانیم عملکرد بهتری را از تیم ملی بسکتبال کشورمان شاهد باشیم. نکته مهم این است که تیم ملی نیازمند دیدارهای تدارکاتی است. متاسفانه بازی‌های تدارکاتی نداشتیم و در همین دیدارهای دوستانه است که یک مربی نقاط ضعف و قوت تیمش را متوجه می‌شود. امیدوارم بازی‌های دوستانه در دستور کار باشد تا تیم ملی با فراغ بال راحت‌تری راهی جام جهانی شود.

وی همچنین در مورد لیگ برتر بسکتبال هم یادآور شد: لیگ به صورت متمرکز بود که این تصمیم بر اساس شرایط کشور و کرونا ملاک قرار گرفت. به نظر من بعد از دیدارهای پلی‌آف شاهد دیدارای بهتری از ۸ تیم صعود کننده خواهیم بود و علاقه مندان به بسکتبال لذت این ورزش را دوباره حس خواهند کرد.

پنجره سوم این مسابقات از دهم تیرماه آغاز می‌شود، جایی که تیم ملی ایران باید در دیداری خارج از خانه به مصاف قزاقستان برود و ۱۳ این ماه نیز در بازی برگشت و به عنوان تیم میهمان رو در روی سوریه صف آرایی کند.

در پایان مرحله اول رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ که شامل پنجره اول، دوم و سوم می‌شود، سه تیم برتر هر گروه به مرحله دوم مسابقات انتخابی که شامل پنجره‌های چهارم تا ششم می‌شود، صعود خواهند کرد. براین اساس ۱۲ تیم از منطقه آسیا – اقیانوسیه به مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ راه پیدا می‌کنند.

تیم بسکتبال کشورمان در گروه D با تیم‌های قزاقستان، سوریه و بحرین هم گروه است.

سایر گروه‌ها نیز به این شرح هستند:

گروه A: نیوزلند، کره‌جنوبی، فیلیپین و هند
گروه B: استرالیا، چین، ژاپن و چین‌تایپه
گروه C: اردن، لبنان، اندونزی و عربستان سعودی

تیم بسکتبال ایران هفته گذشته در پنجره دوم این مسابقات یک برد و یک باخت را تجربه کرد. شاگردان مصطفی هاشمی ابتدا در دیداری خانگی به مصاف قزاقستان رفتند و در شرایطی که تا کوارتر چهارم تیم برتر میدان بودند اما در پایان با نتیجه ۷۳ بر ۶۹ این بازی را واگذار کردند.

در دیگر بازی این مرحله ملی‌پوشان کشورمان پذیرای سوریه بودند،‌ آنها در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران در یک بازی نزدیک با نتیجه ۸۰ بر  ۶۸ به برتری دست یافتند.

برچسب‌ها تیم ملی بسکتبال ایران فدراسیون بسکتبال بسکتبال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیم ملی بسکتبال ایران فدراسیون بسکتبال بسکتبال تیم ملی بسکتبال ایران فدراسیون بسکتبال بسکتبال جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۸۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل باخت شهرداری در فینال بسکتبال غرب آسیا

ارسلان کاظمی، درباره دلایل باخت شهرداری گرگان مقابل الریاضی لبنان صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین بازی از سری فینال سوپر لیگ غرب آسیا، با نتیجه سنگین ۹۵ - ۶۰ مقابل الریاضی لبنان شکست خورد که ارسلان کاظمی، کاپیتان و ستاره کهنه کار این تیم درباره دلایل باخت در  این بازی صحبت کرد. 

ارسلان کاظمی پس از باخت مقابل الریاضی لبنان گفت: دو، سه هفته است که ما به دنبال جذب یک بازیکن خارجی دوم هستیم تا تیم را از این شرایط سخت خارج کنیم. امیدوارم برای بازی بعد یک بازیکن جذب کنیم چون واقعا تیم ما به بازیکن (در پست پنج) نیاز دارد.

او ادامه داد: من از اینکه ۴۰ دقیقه کامل در زمین بازی کنم متنفرم اما در ۴ - ۵ باز اخیر این کار را کرده‌ام چون تیم به من نیاز داشت. با این حال برخی مواقع نمی‌شود این کار را به خوبی انجام داد. من امیدوارم دومین بازیکن خارجی را برای تیم جذب کنیم.

کاظمی در پایان صحبت‌های خود گفت: ما خیلی بد بازی کردیم. در این دیدار ۳۵ اقدام سه امتیازی داشتیم که فقط ۲۰ درصد آنها تبدیل به امتیاز شد. وقتی یک تیم از ۳۵ پرتاب تنها ۷ بار موفق به کسب امتیاز می‌شود، راهی برای بردن وجود ندارد و به نظر من اصلی‌ترین دلیل باخت همین بود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • شمسایی: تمام تمرکز ما روی بازی با تایلند است/ با کمترین اشتباه نمایش خوبی ارائه می‌کنیم
  • دلیل باخت شهرداری در فینال بسکتبال غرب آسیا
  • کاپیتان تیم ملی فوتسال: تمرکز، فقط تمرکز!
  • در ضربات آخر تمرکز نداشتیم
  • تیم «کشاورز قم» به مرحله دوم لیگ بسکتبال امید‌های کشور راه یافت
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها/ امید افغانستان به جهانی شدن
  • عکس| محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA
  • صعود تیم مهاباد به دور دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور
  • وحید شمسایی: گام نخست را با صعود به جام جهانی برداشتیم