Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@03:28:28 GMT

افت پنهان در یادگیری در مدارس کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۸۴۱۹

افت پنهان در یادگیری در مدارس کشور

معاون آموزش ابتدایی درگردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، گفت: خلاقیت معلمان در استفاده از محتواهای آموزشی متنوع در آموزش مجازی بروز پیدا کرد.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها با تبریک عید مبعث، اظهار کرد: بعثت بر اساس نص صریح قرآن بهترین راهبرد تربیتی را برای ما معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: تبعات پاندمی کووید ۱۹ بر سلامت روان دانش آموزان

وی با اشاره به چالش‌های آموزش مجازی و راهکارهای جبران افت یادگیری در دوره ابتدایی، افزود: دوران کرونا تهدیدها و فرصت‌هایی را به همراه داشته که از جمله فرصت‌های آن؛ ارتقای مهارت فناوری معلمان و تهیه و تدوین منابع متنوع یادگیری در بستر فناوری است.

حکیم زاده عنوان کرد: با آموزش مجازی دیوار انحصار در تولید محتوای آموزشی شکسته شد و خلاقیت معلمان در استفاده از محتواهای آموزشی متنوع بروز و ظهور پیدا کرد.

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه خانواده‌ها مشارکت‌های بسیار خوبی داشتند، گفت: تعطیلی مدارس باعث شد تا ارزش‌های کار معلمان و مدارس آشکار شود و نشان دهد این باور که فناوری می‌تواند جای معلم و مدرسه را بگیرد، بسیار اشتباه است.

حکیم زاده ارزشیابی مؤثر در فضای مجازی را چالش بزرگی دانست و گفت: در دوران کرونا افت پنهان در یادگیری داشتیم و شکاف بین فرصت‌های یادگیری آشکارتر شد. تا قبل از کرونا، دانش آموزان در کلاس درس و مدرسه آموزش می‌دیدند اما با آموزش مجازی برخی از دانش آموزان به خاطر عدم دسترسی به موبایل و یا تبلت و رایانه محروم شدند.

وی با اشاره به پژوهش‌های بین المللی و نقش‌های جهانی آموزش حضوری و غیر حضوری، اظهار کرد: با شیوع کرونا و استفاده از آموزش مجازی، معلمان در مواجهه با آموزش مجازی چهار گروه؛ معلم معتقد به آموزش مجازی، معلم دارای نگرش مثبت به آموزش اما همراه با نگرانی، معلمان بی تفاوت و معلمان آماده و خوش بین به یادگیری در فضای مجازی هستند.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به راهکارهای افت یادگیری، گفت: تغییر در روند کاری مدرسه، تغییر در تقویم سالانه مدارس، آموزش و توانمندسازی معلمان و استفاده از مشارکت و همراهی خیرین از جمله راهکارهایی است که در نظام‌های آموزشی نوین به کار گرفته شده است.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به تغییرات اجتناب ناپذیر در دوران پسا کرونا، اظهار کرد: یادگیری می‌تواند در هر مکانی انجام بگیرد و آموزش فناوری برای معلمان در اولویت خواهد بود. از دیگر تغییرات اجتناب ناپذیر اجتماعی شدن در بسترهای آنلاین، تغییر در روش‌های یادگیری و تغییر در نقش معلمان و خانواده‌ها خواهد بود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت رضوان حکیم زاده وزارت آموزش و پرورش برنامه موشکی قرآن دوران کرونا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت معاون آموزش ابتدایی آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۸۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان

مراسم زنگ سپاس  امروز در مدرسه شاهد شهید بیگلو رشت برگزارشده بود، مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در این مراسم گفت: دانش آموزان دارای استعداد‌های بالقوه‌ای در حوزه‌های مختلف هستند که با تلاش و کوشش معلمان این مرز بوم کشف و شناسایی می‌شود.

محمد حسین رمضانی تلاش و صبرمعلمان را زمینه شکوفایی استعداد دانش آموزان دانست و افزود: دانش آموزان گیلانی در برخی از رشته‌ها در دنیا خوش درخشیده اند که مایه افتخار کشور و استان است.


وی به شهدای معلم و دانش آموزی گیلان اشاره و تصریح کرد: درهفته معلم یاد و خاطرات ۴۱ هزار شهید معلم و دانش آموز کشور و ۲۵ شهید تروریستی کرمان و یک شهیده این حادثه را گرامی می‌داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه تمامی جنایت‌ها و ظلم در دنیا را ناشی از جهل و نادانی است گفت: استاد شهید مطهری حلال مشکلات و پاسدار اسلام بود. 

رمضانی اسلام شناسی، گذشت و فروتنی را از خصوصیات بارز این شهید بزرگوار دانست و افزود: شهید مطهری علاوه بر استاد اخلاق، طبیب هم بود جامعه را درمان می‌کرد و دشمن به دانایی این شهید بزرگوار واقف بود و ایشان را به شهادت رساند.

وی با بیان اینکه معلمان امروز وظیفه خطیر درارتقای دانایی جامعه برعهده دارند اضافه کرد:آموزش و پرورش کارخانه تولید منابع انسانی و انسان سازی است و معلمان نقش مهندسین این کارخانه را دارند.


رمضانی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نیروی انسانی تولید و تربیت می‌کند، گفت: موتور پیشرفت کشور امید و اعتماد است این دو مقوله مهم در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی همچنین از راه اندازی دهکده ورزشی دانش آموزی و یک مرکز رفاهی درآینده نزدیک در گیلان خبرداد.
در پایان این مراسم به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم از معلمان مدرسه شاهد شهید بیگلو رشت با اهدای شاخه گلی قدردانی شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در تبریز
  • آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در آذربایجان شرقی
  • تعیین تکلیف معلمان پایه ابتدایی گلستان تا خرداد ماه
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج