Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:21:45 GMT

دومین حمله به کاروان های پشتیبانی آمریکایی ها در عراق

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۸۵۴۳

دومین حمله به کاروان های پشتیبانی آمریکایی ها در عراق

به گزارش ایرنا، کاروان نخست صبح امروز در ناحیه ای میان استان های «ذی قار» و «المثنی» واقع در جنوب عراق هدف بمب کنار جاده ای قرار گرفت.

در همین پیوند، منابع امنیتی عراق عصر امروز از حمله دوم در فاصله چند ساعت از حادثه نخست به کاروان دیگر نیروهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا خبر دادند.

این کاروان پشتیبانی ائتلاف آمریکایی در بزرگراهی واقع در استان «الدیوانیه» (جنوب عراق) هدف بمب کنار جاده ای قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع امنیتی عراق، انفجار این بسته تلفات و خسارت بر جا نگذاشت.

حملات به کاروان های پشتیبانی و تدارکات نظامیان آمریکایی و ائتلاف تحت رهبری واشنگتن در عراق از تابستان ۹۹ تشدید شده است.

در این مدت صدها حمله به ستون‌های پشتیبانی نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین المللی ضد داعش به سرکردگی ایالات متحده و پایگاه‌های نظامی آنها در عراق انجام شده است.

بر اساس توافق دولت بغداد و واشنگتن، قرار بود که نیروهای اشغالگر آمریکایی در  پایان سال گذشته میلادی (۲۰۲۱ ) خاک عراق را ترک کنند، با این وجود کاخ سفید اعلام کرده که ماموریت نیروهای ایالات متحده در عراق از نظامی به مستشاری تغییر کرده و این نیروها همچنان در این کشور باقی خواهند ماند.

با این وجود گروه های مقاومت تاکید کرده اند که در صورت حضور نیروهای آمریکایی در این کشور، آنها حق خود می دانند که با متجاوزان و اشغالگران مقابله کنند.

برچسب‌ها واشنگتن مقاومت ایالات متحده آمریکا عراق نظامیان آمریکایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واشنگتن مقاومت ایالات متحده آمریکا واشنگتن مقاومت ایالات متحده آمریکا عراق نظامیان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۸۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک ناوشکن آمریکایی به همراه دو کشتی دیگر آمریکایی و صهیونیستی را هدف قرار داده است.

شبکه خبری المسیره گزارش داد که سخنگوی نیروهای مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.

به گزارش المسیره، نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این ناوشکن که به نامش اشاره نشده با شماری پهپاد هدف حمله قرار گرفته شده است.

براساس این گزارش یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: نیروهای مسلح یمن سه عملیات نظامی را انجام داده که در جریان آن علاوه بر ناوشکن آمریکایی، یک کشتی دیگر این کشور (MAERSK YORKTOWN) در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی (MSC VERACRUZ) را نیز با پهپاد در اقیانوس هند هدف قرار داده است.

نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

کد خبر 6088215

دیگر خبرها

  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی + جزئیات ۳عملیات دیگر
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی