Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: شهرداری مشهد برای سال ۱۴۰۱ اجرای بیش از ۸۰۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی را در نظر گرفته است.

ایمان فرهمندی امروز در مراسم افتتاح زیرگذر آزادی به جانباز مشهد اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که باید در اجرای پروژه‌های عمرانی مد نظر قرار گیرد، مطالعات دقیق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید مطالعات مرحله صفر و یک به دقت انجام شود. در پروژه‌های تقاطع چهارسطحی آزادگان و پارکینگ آزادی مطالعه ریسک مد نظر قرار نگرفته بود و به همین دلیل درگیر بخشی از مشکلات شدیم.

وی تصریح کرد: با توجه به حجم پروژه‌های سال آینده، در کنار مطالعات باید مهندسی ارزش نیز در اجرای پروژه‌ها بیشتر در نظر گرفته شود که خوشبختانه انجام مهندسی ارزش در اجرای پروژه آزادی به جانباز باعث صرفه‌جویی بیش از ۱۰ میلیارد تومان شده است.

فرهمندی ادامه داد: اکنون اولویت ما در حوزه عمرانی اتمام پروژه‌های نیمه تمام است. هر چند شاید برخی پروژه‌ها که آغاز شده از نظر ما اکنون دارای اولویت نباشد اما با توجه به اینکه برخی پروژه‌ها نیمه‌تمام است، این موارد نیز باید تکمیل شود تا باعث فرسودگی و همچنین نارضایتی مردم نشود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد به سیاست مدیریت شهری در توسعه سیستم حمل و نقل پاک نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به آلودگی هوا توسعه سیستم‌های پاک حمل‌ و نقل از جمله دوچرخه، اسکوتر و تقویت حمل‌ و نقل درون محله‌ای با به‌سازی پیاده‌روها و توسعه مسیرهای ویژه دوچرخه به خصوص در محلات برای تشویق مردم به پیاده‌روی و دوچرخه سواری باید مورد توجه قرار گیرد.

فرهمندی تصریح کرد: ما به استفاده از سیستم‌های حمل ونقل برقی نیز توجه داریم اما متاسفانه برق ما برق پاک نیست یا از طریق سوزاندن مازوت تولید می‌شود یا گاز کثیف که دارای میزان بالایی گوگرد است لذا باید برای توسعه سیستم حمل و نقل برقی، تولید برق پاک نیز مورد توجه مسئولان امر قرار بگیرد.

سیاست شورای ششم توسعه عادلانه شهر با محوریت حرم مطهر امام رضا(ع) است

سید ابراهیم علیزاده، رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر سازمان عمران بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در حال اجرا دارد. پروژه‌های ساماندهی کال اسماعیل‌آباد، باغ‌موزه دفاع مقدس، پارکینگ هشت‌آباد، ساماندهی کال طرق و... توسط این سازمان در حال اجراست. در کنار این پروژه‌ها تعداد دیگری پروژه نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد که امیدواریم به ثمر برسد.

وی به  پروژه‌های شهرداری منطقه ۱۱ اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کشت‌پارک با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد و فاز دوم بوستان چهل‌بازه نیز با پیشرفت قابل توجهی در این منطقه در حال اجرا است. همچنین در کنار این پروژه‌ها در راستای تسهیل دسترسی مردم پروژه‌های بازگشایی معبر شهید فخرایی و تعریض سیدرضی ۸۵ نیز در حال انجام است که مراحل پایانی خود را می‌گذراند و امیدواریم به زودی آماده بهره‌برداری شود.

هر سال بیش از ۸۰ تصادف جرحی در این محدوده اتفاق می‌افتاد

همچنین سیدخلیل منبتی، معاون عمران، حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، افزود: یکی از معضلات ترافیکی بزرگراه آزادی که عامل سوانح رانندگی و اتلاف وقت شهروندان می‌شد، ترافیک سنگین حدفاصل میدان قائم(عج) تا میدان استقلال بود.

وی افزود: بر همین اساس پروژه دوربرگردان زیرگذر آزادی به جانباز در تاریخ ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ در راستای تسهیل دسترسی به بولوار جانباز و پاسخ به درخواست شهروندان توسط سازمان عمران آغاز شد.

معاون عمران، حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: طبق آمار هر سال بیش از ۸۰ تصادف جرحی در این محدوده اتفاق می‌افتاد که امیدواریم با احداث این دوربرگردان زیرگذر در کنار کاهش ترافیک این تصادفات کاهش پیدا کند.

منبتی ادامه داد: همچنین تمایل به دور زدن هر ساعت ۱۲۰۰ خودرو در این محدوه و تداخل با مسیر خودروهای عبوری باعث ترافیک سنگین در بولوار آزادی می‌شد که با بهره‌برداری از این زیرگذر این تداخل برطرف شده است.

وی با بیان اینکه در این پروژه رفع معارض و جابه‌جایی تاسیسات شهری زیادی انجام شده، اظهار کرد: از جمله این رفع معارضات می‌توان به جابه‌جایی خط ۲۰ کیلو ولت برق در ۳۰۰ متر، جابه‌جایی خط لوله سایز ۷۰۰ آب در ۳۰۰ متر طول، جابه‌جایی لوله ۸۰۰ فاضلاب به طول ۲۲۰، جابه‌جایی دکل مخابرات و جابه‌جایی لوله گاز ۲۰ اینچ با همکاری شرکت‌های خدماتی اشاره کرد.

معاون عمران، حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: این دوربرگردان که در فاصله ۲۵۰ متری پل جانباز قرار دارد، کارکردهای ترافیکی ایجاد چپگرد از بزرگراه آزادی به بلوار جانباز، امکان تردد از بولوار آموزگار به شمال بزرگراه آزادی، ایجاد یک دوربرگردان در محور آزادی و امکان تمایلات گردشی از شمال به شمال بزرگراه آزادی را دارد.

منبتی ضمن اشاره به اینکه این پروژه با صرفه‌جویی حدود ۲۰ میلیارد تومانی در اجرا با هزینه‌ای حدود ۸۰ میلیارد تومان احداث شده، گفت: امیدواریم طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال یک تا ۲ پروژه بزرگ دیگر را آماده بهره‌برداری و در سال آینده نیز با حمایت‌های شورای اسلامی شهر و شهردار تعدادی پروژه بزرگ عمرانی را آغاز کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد وی ادامه داد: یکی از نکاتی که باید به آن اشاره کرد، زیر بار ترافیک رفتن پروژه آزادی جانباز طی ۲ سه هفته قبل از افتتاح است زیرا تاکید مدیریت شهری بر این است که پروژه‌ها به محض آماده شدن منتظر مراسم افتتاح نمانده و به‌ سرعت در اختیار مردم قرار داده شود که در این پروژه نیز این کار انجام شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری مشهد بزرگراه آزادی نقل و ترافیک میلیارد تومان شهرداری مشهد جابه جایی حمل و نقل پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۹۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲

آفتاب‌‌نیوز :

میرمحمد غراوی صبح امروز، یکشنبه، در همایش بزرگداشت روز ملی شورا‌های اسلامی که در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، در جمع شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت: در طول سال گذشته، در شورای حل اختلاف استان تهران، ۱۲ جلسه تشکیل شده و ۱۴۲ مصوبه را در پی داشته است که از این تعداد، ۱۰۲ مصوبه مورد تأیید نظرات شورا‌های اسلامی شهر بوده است.

وی افزود: انتخاب شهرداران و تعیین اولویت‌های توسعه‌ای از وظایف اصلی شوراهاست که بر این اساس در سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان تهران واریز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران یادآور شد: در سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان بودجه در شهرداری‌های استان تهران محقق شده است که رشد ۵۷ درصدی بودجه و اعتبارات را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد.

غراوی با اشاره به اینکه سهم هزینه‌های جاری شهرداری‌ها ۶۰ درصد و سهم اعتبارات عمرانی ۴۰ درصد تعیین شده است، عنوان کرد: این در حالی است که طی سال گذشته در شهرداری‌های استان تهران ۳۹ درصد اعتبارات صرف هزینه‌های جاری و ۶۱ درصد صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

وی تأکید کرد: برآیند عملکرد شهرداری‌های استان تهران در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد با کاهش هزینه‌های جاری، تخصیص اعتبارات و منابع بودجه‌ای به پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای با رشد بسیار خوبی همراه بوده است.

بخشودگی عوارض نوسازی و افزایش تقاضای شهروندان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، کمک به اجرای سیاست‌های دولت را از وظایف شورا‌ها برشمرد و گفت: در این راستا موضوع بخشودگی عوارض در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از اقدامات صورت‌گرفته در سال گذشته است، به‌طوری‌که در برخی از شهرداری‌ها این بخشودگی به ۱۰۰ درصد رسیده است.

غراوی تصریح کرد: بخشودگی عوارض نوسازی بافت‌های فرسوده موجب افزایش تقاضای شهروندان در شهرستان‌های استان به احیای بافت‌های فرسوده شده است.

وی در ادامه به عضویت ۲۵۱ نفر در شورا‌های اسلامی شهر‌های استان تهران اشاره و بیان کرد: سال گذشته تعدادی از اعضای شورا به‌واسطه برخی تخلفات تحت پیگرد قرار گرفتند و ۳۷ عضو شورای شهر و روستا بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید
بازداشت عضو شورای شهر و رئیس یکی از ادارات شهرداری سردشت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: در شورای حل اختلاف برخی پرونده‌ها به سلب عضویت اعضا منجر شده است و در این بین ۱۸ عضو شورای شهر و روستا سلب عضویت شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟