Web Analytics Made Easy - Statcounter

امشب (10 اسفند) نوبت به آندرانیک اسکندریان رسید تا تیم قرن خود را انتخاب کند. مهدی حدادپور در تماس تلفنی با این پیشکسوت نظر ایشان در خصوص تیم منتخب و برترین های قرن را جویا شد

آندرانیک اسکندریان در پروژه برترین های قرن فوتبال و ورزش ایران شرکت کرد. نام آندرانیک اسکندریان بارها در این برنامه مطرح شده است و بزرگان زیادی از فوتبال ایران ایشان را به عنوان بهترین دفاع چپ تاریخ فوتبال کشورمان انتخاب کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال نوبت به این اسطوره بزرگ فوتبال کشورمان رسید تا تیم منتخب خود را انتخاب کند. اسکندریان متولد 9 دی ماه سال 1330 در شهر تهران است. این اسطوره فوتبال ایران سابقه بازی در پست های دفاع میانی و دفاع چپ را دارد و در تیم هایی چون آرارات، پولاد تهران، تاج و نیویورک کاسموس بازی کرده است. همچنین در سالهای 54 تا 57 او عضوی از تیم ملی ایران بود. علاوه بر این اسکندری عضو تیم منتخب جهان در جام جهانی 1978 بود.

این پیشکسوت تیم برتر خود را بدین شکل اعلام کرده است:

دروازه بان:

ناصر حجازی انتخاب من در این پست است. او باهوش و باتدبیر بود، بیشتر از اینکه با بدنش بازی کند با ذهنش بازی می کرد.

مدافعان میانی:

اکبر کارگرجم انتخاب اول من در این پست است. مدافع شایسته ای که تیم را از عقب زمین به خوبی اداره می کرد و در همه پست های دفاعی قابلیت بازی داشت. دیگر انتخابم در این پست حسین گازرانی است. حسین شجاع بود و همه ضربات سر اول را به خوبی می زد و ضمن استحکام فکر خوبی هم داشت.

دفاع چپ:

در این پست عزت جانملکی را انتخاب می کنم. محروم جانملکی محکم و با اراده بود و به تمام حقش در فوتبال ایران نرسید.

دفاع راست:

حسن نظری را انتخاب می کنم. دفاع راست مدرنی که توان بازی در دفاع و نفوذ همزمان را داشت.

هافبک دفاعی:

انتخابم در این پست پرویز قلیچ خانی است. پرویز بازیکن توانایی بود که توان بازی در همه پست ها را داشت و حضورش به همه تیم قوت قلب می داد. 

هافبک راست:

علی پروین انتخاب من در این پست است. باهوش و مدیر قابلی در تمام زمین بود و مثل حجازی فوتبال را به جای بدنش با مغزش بازی می کرد.

هافبک چپ:

علی جباری را انتخاب می کنم. توان تکنیکی بالایی داشت، یک شوتزن بزرگ و ارزشمند بود.

هافبک تهاجمی:

انتخاب من در این پست علی کریمی است. بازیکنی توانا و با تکنیکی بود که می توانست در فوتبال دنیا هم اعتبار قابل توجهی داشته باشد.

مهاجمان:

حسن روشن اولین انتخابم در این پست است. توان حمل توپ و گذر از یار مقابل را به خوبی و شایستگی داشت. دیگر انتخابم در این پست علی دایی است. گلزن بین المللی و مشهور فوتبال ایران که می توانست نام ایران را همیشه مطرح نگه دارد.

سه بازیکن قرن:

پرویز قلیچ خانی نفر اول، ناصر حجازی نفر دوم و علی جباری نفر سوم.

مربیان قرن:

در بخش مربیان ایرانی حشمت مهاجرانی را انتخاب می کنم. رایکوف نیز انتخابم در بخش خارجی است. 

تیم قرن:

تیم ملی ایران در المپیک 1976 مونترال.

داور قرن:

جعفر نامدار را انتخاب می کنم.

سه ورزشکار قرن:

محمد نصیری نفر اول، عبدالله موحد نفر دوم و ابراهیم جوادی نفر سوم.

اخبار داغ 

حمله سپهر حیدری به مرادمند؛ از ده کیلومتری تیم ملی رد شده و می خواهد سرباز قهرمان باشد! / فیلم یک دروازه بان برزیلی بیشتر از 90 درصد مهاجمان فوتبال ایران گل زده است! به روز رسانی دیوار افتخارات باشگاه لیورپول / عکس عضو پارلمان بریتانیا: میانجی‌گری آبراموویچ دروغ دیگری از جانب روس‌هاست 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: آندرانیک اسکندریان انتخاب می کنم من در این پست فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۹۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز کسی قدرت پاسخ به ایران را ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، رضامراد صحرایی در آیین سپاس معلم گفت: خدا و ملائکه از این جهت بر پیامبر اکرم درود می‌فرستند که یک انسان کامل و یک معلم بود. فردی که خوبی‌ها را آموزش می‌دهد درود خداوند هم با او همراه می‌شود. جایگاه رسول اکرم جایگاه یک معلم است.

وی با بیان اینکه معلم کسی است که نورافشانی می‌کند؛ گفت: در دیدگاه اسلام، درد بی‌درمان انسان، جهل و بی‌معلمی است. اساس همه شرها جهل است. مدرسه جایی است که آینده کشور را می‌سازد اصلی‌ترین عنصر مدرسه هم معلم است. لذا هر کسی که دل در گرو شکوفایی کشور دارد باید به معلم و مدرسه توجه کند. رهبر معظم انقلاب هم به همین دلیل معلم را فردی معرفی می‌کنند که زیرساخت سربلندی کشور را می‌سازد.

وی با بیان اینکه امروز همه از پیشرفت‌های کشور می‌بالند، گفت: قدرت ایران به جایی رسیده است که دشمنان این کشور قدرت پاسخگویی به اقتدارش را ندارند. نوجوانان امروز نمی‌دانند که ما چه شرایطی در جنگ تحمیلی داشتیم؛ آنان نمی‌دانند که زیرزمین مدرسه‌های ما پناهگاه بود. گاهی به جای زنگ تفریح، آژیر خطر ما را از کلاس درس بیرون می‌آورد؛ نه فقط در مناطق غرب کشور که حتی در همین تهران هم موشک‌های دشمن آسمان تهران را تهدید می‌کرد در حالی که امروز اگر کسی به ایران چپ نگاه کند در درون خانه‌اش تنبیه می‌شود.

صحرایی با بیان اینکه ما به هیچ جایی نخواهیم رسید، مگر از طریق مدرسه و با معلمان؛ افزود: علم به این مسئله تضمین کننده پیروزی‌های آتی ملت ایران است. قدرت پزشکی ایران امروز در حدی است که صدها هزار نفر از خارج از کشور برای معالجات پزشکی به ایران می‌آیند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه همه باید برای حفظ حرمت معلم بکوشیم؛ گفت: دانش آموزانی که امروز برای کشور افتخارآفرینی می‌کنند از معلمانشان این افتخارآفرینی را یاد گرفتند. دانش آموزان ایرانی نه با امکانات فوق العاده و بودجه‌های کلان بلکه با اراده خود برای ایران افتخارآفرینی کردند. این همان چیزی است که از معلمان خود یاد گرفتند و آن استقامت و قدرت اراده است. سال گذشته دانش آموزان ۲۸ مدال جهانی کسب کردند. این ۲۸ دانش آموز نتیجه ایستادگی و قدرت اراده معلمان خود را به نمایش گذاشته اند.

کد خبر 6092830 علی قدمی

دیگر خبرها

  • رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های آسیا منتشر شد/ جایگاه ایران کجاست؟
  • غرفه کرمان جزء برترین‌های نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • غرفه استان کرمان جزء برترین‌های نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • حضور آندرانیک تیموریان در ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • انتخاب عجیب تراکتور برای بازی با استقلال | فقط ستاره پوستر؟
  • زور پیکان به شمس آذر نرسید / پیروزی شمس آذر برابر حریف تهرانی
  • زور پیکان به شمس آذر نرسید / پیروز شمس آذر برابر حریف تهرانی
  • امروز کسی قدرت پاسخ به ایران را ندارد
  • دقیقی: شهرداری قزوین از پرسپولیس حمایت می‌کند از شمس‌آذر نه!
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!