Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد پهلوانی سه شنبه شب در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی روستایی فرهنگی هنری آسمان هشتم در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی با تبریک عید مبعث، ولایت ائمه را استمرار بعثت نبی مکرم اسلام دانست و اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که همه برای اهداف بعثت نبی مکرم اسلام قیام کنند و جشنواره آسمان هشتم در روستای کردر رضوی مصداق قیام برای تحقق اهداف بعثت نبوی در قالب ترویج معارف رضوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن قدردانی از اهالی روستای کردر که با همت بلند و توکل به خداوند و توصل به اهل بیت(ع) این جشنواره فاخر فرهنگی معنوی را از ۱۲ سال پیش تا کنون برگزار کرده اند، افزود: برگزاری ۱۲ جشنواره شهرستانی و استانی و سه جشنواره سرود ملی و نخستین جشنواره ملی روستایی فرهنگی هنری در راستای ترویج فرهنگ رضوی از افتخارات مردم ولایتمدار این روستاست.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان با اشاره به اینکه ۱۲ دوره برگزاری موفق جشنواره استانی آسمان هشتم نشان داد که روستای کردر ظرفیت میزبانی جشنواره ملی را دارد، تصریح کرد: به جرات می توان گفت که جشنواره آسمان هشتم روستای کردر رضوی ظرفیت بین المللی شدن را دارد.
به گفته پهلوانی،۱۲ گروه سرود و ۷ گروه تئاتر از ۱۰ استان کشور به مدت سه روز از ۱۰ تا ۱۲ اسفند ماه جاری در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی شهرستان میناب با یکدیگر به رقابت می پردازند.
نخستین جشنواره فرهنگی هنری آسمان هشتم در آستانه ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد و همزمان با عید مبعث به همت کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) از ۱۰ تا ۱۲ اسفند ماه جاری در رشته های سرود رضوی، تئاتر رضوی، کتابخوانی رضوی، فیلم کوتاه رضوی و صنایع دستی در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی برگزار می شود.
آیین اختتامیه این جشنواره ساعت ۱۹ روز پنجشنبه ۱۲ اسفند با حضور مسئولان کشوری و استانی در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی برگزار خواهد شد.
کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی در سال ۹۸ به عنوان کانون برتر در حوزه پاسداشت دهه کرامت و فرهنگ منور رضوی در سطح کشور شناخته شد و مورد تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.
کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) در سال ۸۵ در مسجد امام رضا(ع) روستای کردر رضوی راه‌اندازی شد و میزبانی سه دوره پیاپی میزبانی جشنواره ملی سرود رضوی مساجد روستایی را در کارنامه دارد.

برچسب‌ها میناب هرمزگان کانون فرهنگی هنری مساجد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میناب هرمزگان کانون فرهنگی هنری مساجد میناب هرمزگان کانون فرهنگی هنری مساجد حسینیه امام رضا ع کانون فرهنگی هنری روستای کردر رضوی جشنواره ملی آسمان هشتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۹۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، دبیر اجرایی نخستین جشنواره هنری گنجینه مهر گفت: پس از برگزاری مرحله نخست داوری آثار رسیده به جشنواره و انتخاب اولیه آثار در ۱۸ فروردین امسال، مرحله نهایی داوری جشنواره به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و با همکاری دانشگاه هنر ایران، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در نگارخانه رضوان مشهد انجام شد.   محمد فنودی افزود: امیرمهدی حکیمی، محمدجواد استادی، علیرضا شیخی، علیرضا طاهری، محمد خزائی، محمد میرشفیعی و احمد عابدینی در مرحله پایانی داوری آثار رسیده به این جشنواره حضور داشتند.   وی ادامه داد: در مجموع ۴۵۰ اثر توسط ۲۴۰ شرکت‌کننده به دبیرخانه جشنواره گنجینه مهر ارسال شده بود که با انجام مرحله نخست داوری، ۸۵ اثر امتیاز میانگین داوری را کسب کردند و به مرحله پایانی داوری راه یافتند.    فنودی بیان کرد: تمام این آثار رسیده به مرحله نهایی داوری در نمایشگاه جشنواره در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.   وی افزود: مرحله نهایی داوری جشنواره نیز با بررسی اصل آثار راه یافته به بخش نمایشگاه با حضور تمامی داوران، انجام و به این ترتیب براساس شاخصه‌ها و استاندارد‌های تعیین شده، آثار برتر در هر بخش جشنواره انتخاب شدند.   به گفته او، مراسم اختتامیه آن نیز با معرفی برگزیدگان و تجلیل از آنان در دهه کرامت برگزار خواهد شد.   نخستین جشنواره گنجینه مهر با موضوع «هویت‌بخشی به اسباب زندگی با الهام از نماد‌های رضوی» در چهار بخش «نقشی برای زندگی»، «در جست‌وجوی هویت»، «محصولات هنری» و «طرح و ایده» اجرا شد.   فراخوان این جشنواره با هدف کشف استعدادها، محصولات و ایده‌ها، با توجه به گنجینه عظیم هنری در آستان قدس، به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و همکاری دانشگاه هنر در آذرماه پارسال اعلام شده بود.

دیگر خبرها

  • اردبیل هفته آینده میزبان جشنواره هنرهای نمایشی خواهد بود
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • ۳۰۰ برنامه ویژه دهه کرامت در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»