Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@22:03:04 GMT

شایع ترین اختلالات مغزی کودکان‌ را بشناسیم

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۹۶۰۴

شایع ترین اختلالات مغزی کودکان‌ را بشناسیم

دستیار فوق تخصصی روانپزشکی کودک و نوجوان، به اختلالات شایعی که سیستم مغزی را با مشکل مواجه می‌کنند اشاره کرد. امین ماهورام، گفت: اختلال بیش فعالی / نقص توجه، و اختلال یادگیری از شایع‌ترین بیماری‌های عصب تکاملی هستند.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد سیستم عصبی طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: مهارت‌های کلامی، حرکتی، هوشی، احساسات، یادگیری و حافظه مربوط به عملکرد سیستم عصبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ماهورام، توجه والدین به روند رشد کودکان را مورد تأکید قرار داد و افزود: والدین باید به روند تکامل جسمی کودکان نیز توجه داشته باشند، به طور مثال تأخیر در گردن گرفتن، نشستن، و راه رفتن کودک در حیطه اختلالات حرکتی گنجانده می‌شود که می‌توانند نشانه‌ای از وجود اختلال عصب تکاملی باشند و نیازمند ارزیابی تخصصی هستند.

وی تاکید کرد: بدون شک شناسایی و اقدام سریع‌تر در سال‌های اول عمر می‌تواند در جلوگیری از پیشرفت اختلال به سمت مراحل پیشرفته‌تر و کمتر درمان‌پذیر مؤثر باشد.

ماهورام با تاکید بر اینکه زمان طلایی درمان‌های اختلالات عصب تکاملی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: اگر در سال‌های اولیه زندگی اختلالات مغزی را شناسایی و مداخلات لازم را انجام دهیم، کمک قابل توجهی به کارکرد مغز خواهیم کرد.

منبع: مهر

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اختلالات اختلالات روانی اختلالات روانپزشکی اختلالات روحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۹۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این نشست که راهکارهای رسانه ای برای تولید محتواهای اثرگذار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت محورهایی همچون تاکید بر موضوعات متنوع فرهنگی و هنری در بستر جامعه و مدارس با نگاه پرورشی و تربیتی، توجه به برنامه های فرهنگی راهبردی در کنار حمایت از طرح نور انتظامی و تبیین شرعی و اخلاقی موضوعات مرتبط با خانواده، راهکارهای مشارکت بیش از پیش مردم در اجرای طرح های عفاف و حجاب، توجه ویژه به مقوله پوشاک ، الگوسازی از دختران و بانوان فرهیخته ، ارتقا فرهنگ حجاب و فرزند آوری در جامعه از جمله مباحثی بودند که مورد بررسی قرار گرفتند.

مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان غربی در این نشست با اشاره به اولویت ها و برنامه های صداوسیما در این خصوص، استفاده از ظرفیت نخبگانی را مورد توجه قرار داد و گفت: در برنامه سازی ها تلاش می شود میان فضای ذهنی جامعه و برنامه های عملیاتی فرهنگی در این حوزه ارتباط برقرار شود .

آقای حجازی فر این را هم مورد تاکید قرار داد که نظرسنجی و پژوهش های انجام گرفته نشان می دهد بیشتر افرادی هم که از پوشش مناسبی برخوردار نیستند حجاب را یک امر پسندیده می دانند لذا با ایده های خلاقانه و استفاده از فرهیختگان شاهد تاثیرگذاری بیش از پیش برنامه ها در جامعه خواهیم بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • رنگ‌های مناسب هر فصل رو بشناسیم (فیلم)
  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی
  • شایع ترین نوع سرطان در استان
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد