Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@15:09:25 GMT

تمیز کردن خانه قلب را سالم نگه می‌دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۰۰۳۷

محققان در بررسی‌های اخیر خود دریافتند زنان مسن با یک روش ساده می‌توانند خطر مرگ ناشی از حمله قلبی یا سکته را تا ۶۰ درصد کاهش دهند.

خبرگزاری میزان _ فارس به نقل از دیلی‌میل نوشت: تحقیقات نشان می‌دهد زنان مسن‌تری که مرتباً در حال شست‌و‌شو هستند، خانه‌شان را تمیز و غذا درست می‌کنند، قلب سالم‌تری نسبت به آن‌هایی دارند که از کار‌های خانه دوری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این مطالعه، زنان سالمندی که روزانه ۴ ساعت کار خانه انجام می‌دهند، خطر مرگ را تا ۶۲ درصد کاهش می‌دهند. فعالیت‌هایی که شامل ظرف‌شویی، آشپزی و باغبانی می‌شد به حفظ تناسب قلب کمک کرد.

محققان کالیفرنیایی تأثیر فعالیت سبک روزانه را بر روی ۵۵۰۰ زن اندازه گیری کردند و نتایج به دست آمده از آن نشان داد، این دسته از زنان بواسطه فعالیت روزانه‌شان خطر مرگ ناشی از حمله قلبی یا سکته را تقریباً دو سوم کاهش می‌دهند.

مجموعه‌ای از مطالعات قبلاً نشان داده‌اند که ورزش اختصاصی منظم، مانند پیاده روی سریع، برای حفظ سلامت قلب حیاتی است. اما تحقیقات جدید در مجله انجمن قلب آمریکا نشان می‌دهد که فعالیت‌های کم‌تر نیز می‌تواند به زنان کمک کند سالم‌تر بمانند و به طور بالقوه عمر طولانی‌تری داشته باشند.

حمله قلبی و سکته عامل اصلی مرگ و میر زنان در ایالات متحده و مسئول یک پنجم کل مرگ و میر‌های ثبت شده در میان زنان در سال ۲۰۱۵ است.

بیماری قلبی عروقی یک اصطلاح کلی برای انواع شرایطی است که بر قلب یا عروق خونی تأثیر می‌گذارد که معمولاً به دلیل تجمع رسوبات چربی در شریان‌ها است.

بیشتر بخوانید: برای کاهش اورژانسی فشار خون چه باید کرد؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: سکته قلبی قلب

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سکته قلبی قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۰۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، ناسا تصمیم دارد ماموریت خصوصی آتی که با عنوان «فایرفلای بلو گوست ۱» (Firefly Blue Ghost ۱) نامگذاری شده را به منظور آزمایش نحوه دفع و حذف گرد و غبار ماه با استفاده از برق به قمر زمین عملیاتی کند.

در این ماموریت نحوه دفع و حذف گرد و غبار با استفاده از الکتریسیه مورد آزمایش قرار می‌گیرد؛ در این راستا ناسا توضیحاتی ارائه کرده و گفته است، گرد و غبار خانه‌ای که حتی مدتی تمیز نشده و جرم آنها ضخیم شده به آسانی و بدون هیچ دردسری پاک می‌شوند و سطح دوباره تمیز می‌شود، اما برای فضانوردان و فضاپیماها، گرد و غبار به دلیل ماهیت خشن و چسبنده غبار روی آنها خطر بسیار بیشتری ایجاد می‌کند. حتی ماه و مریخ هم از این خطر در امان نیستند.

تفاوت بین گرد و غبار روی ماه و زمین این است که گرد و غبار روی ماه و سایر اجرام مانند شیشه ناهموار و تیز هستند

چارلز بولر، پژوهشگر ارشد آزمایشگاه الکترواستاتیک و فیزیک سطحی مرکز فضایی کندی ناسا در این باره چنین توضیح می‌دهد: "تمیز کردن سنگ پوشه (گرد و خاک سطح ماه) از روی سطوح، مشکل را بدتر خواهد کرد؛ چرا که آنها بار الکتریکی بالایی دارند و درعین حال به شدت عایق هستند.

بولر در بیانیه‌ای گفت: قرار گرفتن مأموریت‌های آینده ماه در معرض این گرد و غبار خطر بالقوه و خطرناک هستند و مدیریت کردن شرایطی که گرد و غبار آن بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی است که ما در سطح زمین مشاهده کرده‌ایم دشوار است و می‌تواند مشکلات زیادی را برای فضاپیما‌ها و فضانوردان ایجاد کند. 

یکی از راهکار‌های ممکن برای کاهش آسیب‌های ناشی از این گرد و غبار، بهره‌گیری از تکنولوژی جدید ایرودینامیکی ناسا به نام تکنولوژی Dust Shield یا به اختصار (EDS) است.

ناسا از سال ۲۰۰۴ مشغول توسعه و آزمایش این فناودپری در مرکز کندی است؛ این فناوری از ترکیبی از الکترود‌ها و میدان‌های الکتریکی برای برداشتن و حذف گرد و غبار از اجسامی مانند رادیاتور‌های حرارتی و پنل‌های خورشیدی، لنز‌های دوربین و لباس فضانوردان استفاده می‌کند.

یکی از عوامل مهم در توسعه این فناوری ایجاد شرایط حمل و نقل پایدار به سطح ماه است که ناسا طراحی کلیدی آن را برای محافظت از ماه در مقابل گرد و غبار برعهده گرفته و این تلاش نشان می‌دهد، چگونه همکاری بین نهاد‌های خصوصی و دولتی می‌تواند به توسعه فضایی کمک کند و فناوری‌های جدید را در فضای خارج از جو زمین بیازماید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • چرا هیچ وقت یادمان نمی ماند درِ خانه را قفل کرده ایم یا نه؟
  • چرا هیچ وقت یادمان نمی‌ماند درِ خانه را قفل کرده ایم یا نه؟
  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • سرخ و سفید و دوست‌داشتنی
  • فیلم| شوخی جالب با رونالدو/رونالدو از ترس سکته کرد
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی