Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کمیسیون عمران و امور زیربنایی شورای شهر قزوین گفت: ۶۸ طرح عمرانی بزرگ و نیمه‌تمام شهر قزوین شناسایی شده که اتمام و تکمیل آنها بر عهده شهرداری قزوین گذاشته شد. - اخبار استانها -

مهدی مهدی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره وضعیت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام شهرداری قزوین در سال آینده اظهار داشت: 68 طرح عمرانی بزرگ و نیمه‌تمام شهر قزوین شناسایی شده که اتمام و تکمیل آنها بر عهده شهرداری قزوین گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته تعداد زیادی هم پروژه عمرانی خرد هم وجود دارد، ولی اینها پروژه‌های بزرگ نیمه‌کاره شهر محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: البته شهردار قزوین به ما قول داده که در کنار این پروژه‌ها 70 طرح بزرگ دیگر که می‌تواند منبع تأمین مالی طرح‌های عمرانی داخل شهر قزوین می‌تواند به حساب بیاید، در سال 1401 تعریف شود تا به کمک این پروژه‌ها بتوانیم پروژه‌های خرد و کلان دیگری که در بودجه 1401 شهرداری قزوین دیده نشده را اجرا کنیم.

مهدی‌خانی همچنین از آغاز مذاکرات برای واگذاری مجتمع‌های تجاری نیمه‌تمام شهر خبر داد و گفت: مذاکرات اولیه انجام شده و قرار شده واگذاری این مجتمع‌ها در قالب یک لایحه از شهرداری به شورا ارائه شوند.

اختصاص 25 درصد بودجه برای تسویه بدهی شهرداری به بانک شهر

عضو شورای شهر قزوین در بخش دیگری از سخنان خود درباره تعیین تکلیف بدهی کلان شهرداری به بانک شهر گفت: بعد از سال‌ها انتظار بالاخره تکلیف این بدهی با فروش مجتمع تجاری بزرگ ستاره پونک به بانک شهر حل می‌شود و بنابراین 25 درصد از بودجه 1401 شهرداری قزوین یعنی 540 میلیارد تومان برای پرداخت و تسویه کامل بدهی شهرداری به بانک شهر اختصاص یافته است.

مهدی‌خانی افزود: بنابراین پرداخت این بدهی قطعی است و این موضوع را به شهردار قزوین تکلیف کردیم و به این ترتیب دغدغه بزرگ مردم و مجموعه مدیریت شهری قزوین در مورد بدهی به بانک شهر سال آینده مرتفع خواهد شد.

تکمیل کمربندی شرق در دستور کار شهرداری قزوین قرار گرفتشهردار قزوین‌: بودجه شهرداری قزوین با نظر مردم تدوین می‌شودرئیس شورای شهر قزوین: جلوی ریخت‌وپاش‌ها در بودجه سال آینده شهرداری قزوین گرفته می‌شود

وی ادامه داد: البته نظر شورای شهر این است که این بدهی باید چکش‌کاری شود، چون این بدهی با احتساب سود مرکب و بدهی ناشی از دیرکرد پرداخت به این مقدار رسیده است و این اختیار به شهردار داده شده تا این بودجه را از طریق رایزنی باز هم کاهش دهد.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین شهرداری قزوین نیمه تمام شهر بانک شهر شهر قزوین شورای شهر پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۰۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود

ایسنا/زنجان مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود، گفت: تبدیل شهرها به کارگاه عمرانی در استان نشان‌دهنده دوری از حاشیه و توجه به کار است.

سعید خلجی امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) در جلسه علنی شورای شهر زنجان، اظهار کرد: فعالیت شوراهای اسلامی در شهرها به‌عنوان پارلمان شهری نشان از بلوغ سیاسی و توجه به نظرات مردم در همه حوزه‌ها به‌ویژه مدیریت شهری است.

وی تصریح کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم، تلاش شد نگاه‌ها در این حوزه به مسائل شهری منطبق بر واقعیت و کمک برای رفع نواقص باشد و همه تلاش‌ها در این راستا انجام شده است.

خلجی ادامه داد: متاسفانه در دهه گذشته علی‌رغم نیاز مبرم ناوگان حمل‌ونقل شهری هیچ‌گونه اقدامی موثر در این حوزه انجام نشده بود که با تلاش‌های انجام شده و اعتبارات در نظر گرفته شده شاهد این هستیم که تعداد قابل توجهی اتوبوس، مینی‌بوس و ون در سطح شهرها وارد ناوگان شده و در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است. در بخش خرید ماشین‌آلات سنگین نیز در سطح استان ۳۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین خریداری و در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان به بودجه عمرانی شهرداری زنجان و سایر شهرهای استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: با بررسی بودجه شهرداری استان، مشاهده می‌شود که بیش از ۶۰ درصد بودجه به بخش عمرانی اختصاص یافته است در حالی‌که در قانون این عدد ۴۰ درصد است؛ مقایسه این دو عدد نشان می‌دهد که در شهرداری نگاه به عمران شهری بسیار جدی بوده و سعی شده است با کاهش سایر هزینه‌ها پروژه‌های مورد نیاز در شهرها به مرحله اجرا درآید.

خلجی افزایش بودجه شهرداری‌ها را نیز در راستای تداوم نگاه توسعه‌ای به شهرها دانست و تصریح کرد: در این مدت بودجه شهرداری زنجان ۳.۵ برابر شده است که رقم بسیار قابل توجهی است و با تزریق آن به طرح‌ها افزایش خدمات عمومی به مردم را شاهد هستیم.

او به اجرای نهضت آسفالت شهری نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری شهرهای استان زنجان، نشان از عزم جدی در این حوزه است و قطعا کام مردم را شیرین خواهد کرد. در ۲ سال گذشته ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ در شهرها در حال انجام بود که اعتبار در نظر گرفته شده برای آنها سه هزار میلیارد تومان بوده است.

خلجی به احداث ۹۴ هزار مترمربع فضای سبز در سطح شهرها نیز اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا اقدام به جداسازی آب خام و آب شهری برای آبیاری فضای سبز نیز انجام شده که بخش عمده‌ای از کار در این حوزه انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری