Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس، گروه های داوطلبانه و مردمی در حوزه محیط زیست همیشه سعی دارند با برنامه های خود ضمن نگهداری و حفاظت از محیط زیست و طبیعت، فرهنگسازی و آموزش را نیز در سطح جامعه به ویژه در بین دانش آموزان و خانواده ها گسترش دهند. شروع دوازدهمین ماه سال و نزدیک شدن به بهار دلیلی بود برای این گروه ها که تلاش و برنامه های خود را بیشتر کرده تا با محیط زیست و طبیعتی زیبا به استقبال نوروز بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما نیز همچون گذشته تلاش کردیم در قرار سبز هفتگی خود با انتشار و پوشش رسانه ای این فعالیت ها، حمایت خود را از گروه های مردمی و داوطلبانه اعلام کنیم. 

پاکسازی بخشی از کویر بادرود از زباله

تعدادی از فعالان محیط زیست و حامیان طبیعت، در راستای ترویج فرهنگ طبیعت گردی و کویرنوردی، با شعار «ایران زیبا، ایران پاک» محوطه پیرامون رَمل ریگ شَق بادرود در استان اصفهان را از زباله پاکسازی کردند.

کاشت بیش از پانصد نهال در روستای کسار گیلان

به همت موسسه محیط زیستی سرزمین ایده آل ما و با همکاری شورای روستای کسار و همچنین دانش آموزان مدرسه بهارستان رشت، حدود صد نهال نارنج و چهارصد نهال افرا در روستای کسار استان گیلان کاشته شد.

اجرای نذر طبیعت در منطقه شکار ممنوع ژرف تربت حیدریه

کوهنوردان و علاقمندان طبیعت در شهرستان تربت حیدریه، با تشکیل پویش نذر طبیعت، اقدام به خرید بیش از دو تن علوفه و توزیع آن در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع ژرف کردند. این منطقه در استان خراسان رضوی یکی از بهترین زیستگاه‌ های قوچ و میش اوریال است.

رهاسازی یک بهله جغد شاه بوف در قزوین

با تلاش یکی از شهروندان دوستدار محیط زیست قزوین، یک بهله جغد شاه بوف پس از تیمار و درمان ۴۰ روزه، در باغستان سنتی این شهر رهاسازی شد. شاه بوف با اندازه ای بین ۵٩ تا ٧٣ سانتی متر بزرگ ترین جغد ایران و خاورمیانه است.

برگزاری نشست تخصصی کمیته تالاب میقان

چهارمین کمیته تخصصی محیط زیست، توسعه پایدار، آموزش و مشارکت مردمی تالاب میقان با حضور اعضا و سمن های زیست محیطی برگزار شد. هدف از برگزاری این نشست، ارائه گزارش دستگاه های مربوطه در خصوص ارزیابی روند اجرای برنامه مدیریت این تالاب و همچنین ارزیابی پیشرفت آنها بر اساس اهداف کوتاه مدت ۵ ساله بود.

اجرای طرح یک ساعت با محیط بان در شهرستان دشتیاری

با تلاش و همکاری گروه های مردمی دوستدار محیط زیست، طرح یک ساعت با محیط بان با هدف جلب مشارکت جوامع محلی در حفاظت آگاهانه از محیط زیست، ارتقای سطح آگاهی زیست محیطی دانش آموزان و همچنین آشنایی آنها با وظایف محیط بانان، برای دانش آموزان روستای دور از توابع شهرستان دشتیاری اجرا شد.

دستگیری شکارچی متخلف قزوینی توسط محیط بانان

محیط بانان و ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین، فرد متخلفی که اقدام به شکار دو قطعه کبوتر وحشی کرده بود را دستگیر و یک قبضه سلاح تک لول ساچمه زنی و لاشه دو کبوتر وحشی را کشف و ضبط کردند. پرونده این شکارچی متخلف جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.

برگزاری اولین جشنواره استقبال از بازگشت لک لک ها در روستای دره تفی مریوان

جشنواره «استقبال از بازگشت لک لک ها» برای اولین بار در روستای دره تفی، به همت اهالی این روستا و با همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان برگزار شد. در این منطقه از استان کردستان بیش از ۵۰ لانه توسط اهالی روستا ساخته شد تا لک‌ لک‌ های سفید مهاجر از آنها به عنوان محلی برای جوجه آوری استفاده کنند.

برگزاری کارگاه آموزش عکاسی در شهرستان سرعین

با همکاری انجمن طبیعت ‌یاوران شهرستان سرعین، اداره‌ کتابخانه‌ های عمومی و همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، کارگاه عکاسی با موضوع طبیعت، در کتابخانه‌ی عمومی حضرت ولیعصر (عج) این شهرستان برگزار شد.

نجات و تحویل یک بهله پرنده شکاری به اداره محیط زیست قم

پیرو گزارش یکی از شهروندان دوستدار محیط زیست قم، مبنی بر گیر افتادن یک بهله پرنده شکاری، نیروهای عملیاتی سازمان آتش‌ نشانی بلافاصله به محل اعزام شده و پس از عملیات نجات، این پرنده شکاری را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم تحویل دادند.

برگزاری دوره های آموزشی گل و گیاه زینتی در البرز

دوره های آموزشی نگهداری و پرورش گل و گیاه زینتی توسط شرکت گل منتخب و با همکاری گروه های فعال در حوزه طبیعت و اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز در دو بخش بزرگسالان و کودکان بصورت رایگان برگزار شد. هدف از برگزاری این دوره استفاده از دانش روز و فناوری های نوین و همچنین ارتقاء آگاهی شهروندان در زمینه پرورش و نگهداری از گیاهان، پیش از شروع فصل بهار است.

نجات یک گربه وحشی توسط مزرعه دار مشهدی

یک قلاده گربه کاراکال که با ورود به مزرعه ای در روستای حسن‌ آباد مشهد گرفتار شده بود، با همکاری مالک مزرعه و ماموران یگان حفاظت محیط زیست، زنده‌ گیری و در یک منطقه امن رها‌سازی شد.


اجرای پویش جمع آوری ته سیگار در مشهد

به همت تعدادی از حامیان محیط زیست در قالب انجمن زیست محیطی ردپای سبز و با همکاری شهرداری مشهد، بخش های مختلف بوستان وکیل آباد از فیلترهای رها شده ته سیگار پاکسازی شد. فیلترهای ته سیگار به علت دارا بودن مواد سمی و آلاینده، اثرات غیر قابل جبرانی بر محیط زیست پیرامون ما دارند.

کاشت نهال در آستانه روز درختکاری در شهرستان فسا

در آستانه روز درختکاری انجمن جنگل سازان شهرستان فسا استان فارس برنامه درختکاری را با حضور پرشور مردم و با رعایت پروتکل های بهداشتی در نزدیکی پاسگاه زرجان فسا برگزار کرد.

برگزاری کارگاه آموزشی اطفا حریق در پارک ملی بمو فارس

بیست و هفتمین کارگاه آموزشی اطفای حریق به منظور آموزش جوامع محلی در پارک ملی بمو برگزار شد. آشنایی جوامع محلی با اصول اولیه اطفای حریق، عوامل اصلی آتش سوزی، روش های نوین و ابزارهای لازم برای خاموش کردن آتش در مراتع و جنگل ها، دانستن جریان باد در طول شبانه روز و استفاده از تجهیزات و فناوری های روز اطفای حریق به صورت نظری و عملی از جمله مباحث مطرح شده در این کارگاه بود.

 

وبینار تخصصی اداره کل حفاظت محیط زیست برای سمن های زیست محیطی البرز

با حضور سمن ها و فعالین محیط زیستی در استان البرز، وبینار حفاظت از محیط زیست با موضوع مهار طاعون نشخوارکنندگان کوچک، و چاره اندیشی برای مهار و رفع این بیماری برگزار شد. در سال جاری حدود ۱۰۰ راس از گونه کل و بز در اثر طاعون تلف شده اند و اقدامات کنترلی در جهت مهار بیماری و کاهش میزان تلفات همواره در حال انجام است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: درختکاری اطفای حریق اداره کل حفاظت محیط زیست حفاظت محیط زیست استان دانش آموزان زیست محیطی اطفای حریق برگزار شد یک بهله گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۰۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

افزایش جمعیت حیات‌وحش لرستان ‌طبق سرشماری اخیر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • نابودی طبیعت اهالی روستای چنار رودخان را رنجیده خاطر کرد + فیلم و تصاویر
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود