Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:41:43 GMT

مخاطرات کرونا برای گروه سنی ۶۰ تا ۷۹ سال بیشتر است

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۰۹۶۳

مخاطرات کرونا برای گروه سنی ۶۰ تا ۷۹ سال بیشتر است

دکتر بهمن نقی پور روز چهارشنبه در شصت و دومین جلسه ستاد فرماندهی مدیریت مقابله با کرونا، افزود: طبق آمارهای اعلامی بیشترین تعداد فوتی ها، بستری ها و واکسن نزده ها از گروه های سنی ۶۰ تا ۷۹ ساله هاست  که این امر نشان می دهد این گروه سنی باید هر چه سریع تر برای تزریق نوبت سوم واکسن اقدام کنند.

وی با تاکید بر پیگیری تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی برای کاهش همه گیری کرونا، اظهار داشت: با توجه به تحقیقات انجام شده، واکسیناسیون باعث جلوگیری از ابتلا، کاهش شدت بیماری و در نهایت کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقی پور ابراز امیدواری کرد مردم آذربایجان شرقی در شهرها و بخش های مختلف نسبت به رنگ بندی شهرها بی تفاوت نبوده و در صورت تغییر رنگ شهرها ساده انگاری انجام ندهند و همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

وی رعایت پروتکل های بهداشتی را ضروری و اجتناب ناپذیر دانست و ادامه داد: با توجه به آمارهای ارائه شده طی هفته های اخیر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان آذربایجان شرقی نسبت به هفته های گذشته افزایش یافته و بهتر شده است.

نقی پور، تحقیق و بررسی درباره عوارض و عواقب روانی کووید ۱۹ در سال های اخیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: در راستای توجه به موضوعات سلامت روان ضروری است کمیته علمی کووید ۱۹ با همکاری معاونت های درمان، بهداشت و نیز تحقیقات و فنآوری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز تشکیل و مسایل مرتبط مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد و از نتایج آنها واحدهای اجرائی استفاده نمایند. 

وی اضافه کرد: انتظار می رود در خصوص اطلاع رسانی آموزشی، بهداشتی، درمانی و اهمیت واکسیناسیون ارتباط تنگاتنگی بین رسانه های گروهی و مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برقرار شود، چون بدون تعامل و همکاری رسانه ها آگاه دهی به احاد مردم ممکن نخواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های فعالان نظام سلامت در مقابله با پیک ششم سویه امیکرون، اظهار کرد: به رغم تعدد مراجعات بیماران سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی استان و افزایش بستری ها، ارزش واکسیناسیون در این پیک بیش از پیش در کاهش شدت بیماری و فوتی ها آشکار شد، به گونه ای که این پیک در حال کنترل و مدیریت است.

نقی پور با اشاره به اهمیت تزریق واکسن دوز سوم، یادآور شد: به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و پیش بینی افزایش رفت و آمدهای خانوادگی و سفرهای نوروزی به آذربایجان شرقی، همکاران معاونت بهداشت، درمان و مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با هماهنگی و همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تولید محتواهای آموزشی در قالب های مختلف عواقب و عوارض ناگوار کووید ۱۹ را به صورت گسترده و با زبان مردمی اطلاع رسانی کرده و از تزریق نوبت های واکسیناسیون هموطنان اطمینان حاصل کنند.

به گزارش ایرنا، در این نشست اعلام شد: هم اکنون از مجموع ۲۱ شهرستان آذربایجان شرقی تعداد ۱۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۶ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر  تعداد ۷۶۲ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری هستند که ۲۳۰ نفر از آنها تحت مراقبت‌های ویژه و ۸۲ نفر از این تعداد نیز تحت دستگاه ونتیلاتور قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی تبریز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی تبریز ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی تبریز دانشگاه علوم پزشکی تبریز رعایت پروتکل های بهداشتی آذربایجان شرقی کووید ۱۹ نقی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۰۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: استقلال مالی دانشکده علوم پزشکی چابهار پس از ۶ ماه تلاش بی وقفه و توجه ویژه دولت سیزدهم محقق شد و این نوید دهنده حل مشکلات بهداشتی و درمانی و ارتقای شاخص های سلامت منطقه جنوب سیستان و بلوچستان است.

منصور نعیم آبادی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: پس از استقلال مالی و افتتاح حساب ۲۷۰ میلیارد ریال برای نخستین بار پس از راه اندازی این دانشکده به حساب شبکه‌های بهداشت و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار واریز شد.

وی گفت: اعتبارات در قالب برنامه ۱۰۰ روزه و مبتنی بر عملکرد مراکز تحت پوشش تخصیص و به حساب واریز می‌شود و امیدواریم شاهد تحولی در خدمت‌رسانی به مردم عزیز منطقه باشیم.

وی تصریح کرد: تزریق اعتبارات در چندین مرحله ادامه خواهد داشت و از سوی دیگر نظارت بر عملکرد و نحوه هزینه کرد نیز موشکافانه توسط کارشناسان ستادی انجام خواهد گرفت.

سرپرست معاونت توسعه دانشکده علوم پزشکی چابهار ضمن تقدیر از نگاه ویژه وزارت بهداشت به دانشکده علوم پزشکی چابهار و تقدیر از ‌حمایت‌های سرپرست دانشکده ابراز امیدواری کرد، در مدت کوتاهی بخشی از مشکلات زیرساختی و تجهیزاتی با رویکرد برنامه ۱۰۰ روزه مرتفع خواهد شد.

نعیم آبادی با اشاره به اینکه مشکلات بهداشتی و درمانی در جنوب سیستان و بلوچستان خیلی زیاد و محرومیت ها فراوان است مثلا در شاخص‌های بهداشتی، چابهار تنها منطقه‌ای است که پوشش سیستم شبکه آن ۵۰ درصد هست، افزود: شما در هیچ کجای کشور همچنین موردی را نخواهید دید، در همین استان سیستان و بلوچستان سراوان و زابل شاخص بهداشتی ۱۰۰ درصد است.

وی بیان کرد: سرانه‌ی تخت بیمارستانی در کل کشور به ازای هر یک‌هزار نفر ۱.۸ تخت در سیستان وبلوچستان ۹ دهم، جنوب بلوچستان  ۶ دهم و در چابهار (منطقه سواحل مَکُران)  ۴ دهم است این یعنی به این معنا است که در شهرستان های دشتیاری، زرآباد و قصرقند حتی یک تخت بیمارستانی وجود ندارد و حداقل در ۶ شهرستان حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار بیش از یک هزار و ۴۰۰ تخت تخت نیاز است تا به سرانه استاندارد کشوری در حوزه سلامت برسد.

به گزارش ایسنا، استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان ۴ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در شهرهای زاهدان، ایرانشهر، زابل و چابهار دارد.

دانشکده علوم پزشکی چابهار یکی از مراکز آموزش عالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در شهر چابهار است که در هشت اسفند ۱۴۰۰ و جلسه ۲۵۸ شورای گسترش دانشگاه علوم پزشکی با تأسیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی در چابهار موافقت کرد و در تاریخ ۱۵ مهر ۱۴۰۲ رسما شروع به کار کرد و مدیریت سلامت ۶ شهرستان(شامل چابهار، کنارک، نیک‌شهر، دشتیاری، قصرقند و زرآباد) با یکهزار روستا و با جمعیت ۷۰۰ هزار نفر از منطقه بلوچستان را بر عهده دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • امیدواریم روزبه‌روز شاهد بیداری بیشتر ملت‌ها باشیم
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم