Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی علیرغم بیماری امیکرون کاهش یافته و نمونه عینی آن شلوغی بازارهای استان کردستان در آستانه ورود به سال جدید است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، در روزهای پایان سال طبق رسم هر ساله بازار گرم خرید و رفت و آمد مردم در خیابان‌ها بیشتر شده است، از مسیر پیاده‌راه خیابان فرودسی که عبور می‌کنم تجمع و ازدحام مردم ذهنم را به خود درگیر می‌کند، بسیاری از مردم با رعایت ماسک و پروتکل‌های بهداشتی و برخی نیز بدون رعایت  شیوه نامه‌های بهداشتی در حال تردد و خرید کالاهای خود بودند، باتوجه به اوج‌گیری سویه جدید کرونا شاهد شلوغی مراکز خرید در آستانه عید نوروز هستیم و عادی‌انگاری مردم کاملا قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر وضعیت شهرهای سنندج، سروآباد و کامیاران قرمز است، کنترل و نظارت بر وضعیت شهر بسیار مهم و ضروری و مهار موج کرونا تنها با احساس مسئولیت شهروندان امکان‌پذیر است.

نادری یکی از فروشندگان پوشاک سطح شهر سنندج که نکات و الزامات بهداشتی را در مغازه خود نصب کرده بود، در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: این روزها بازار به شدت شلوغ شده و رعایت نکات بهداشتی بسیار ضروری است، متاسفانه برخی از شهروندان انگار اصلا کرونایی وجود ندارد و به مسائل بهداشتی توجهی نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه این روزها سلامت و شادابی جامعه از همه چیز ضروری و مهم‌تر است، گفت: فرهنگ‌سازی جامعه و شهروندان و رعایت نکات مهم بهداشتی یکی از وظایف خطیر مسئولان استان کردستان است که نقش رسانه‌ها و صدا و سیما در این زمینه بسیار حائز اهمیت است، ما فروشندگان حق تذکر به خریدار را نداریم چراکه آنها به رفتار خود معتقد و سریعا در مقابل تذکرات ما عکس‌العمل نشان می‌دهند! لذا این کار ما نیست بلکه به یک فرهنگ‌سازی دقیق و شفاف نیاز دارد.

یکی دیگر از شهروندان سنندجی که در حال خرید ماهی قرمز شب عید بود، متاسفانه بدون ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در پاسخ سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر  اینکه چرا در این ازدحام و شلوغی بازار پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنید، افزود: من واکسن  کرونای خود را زده و دیگر نیازی به ماسک و رعایت نکات بهداشتی نمی‌بینم، مگر قرار نیست که بدن ما در برابر بیماری  و ویروس ایمین باشد پس نیازی به ماسک نمی بینم!، خسته شده‌ایم تا کی باید این روند را ادامه دهیم، من که در برابر شهر و مردم مسئول نیستم، هرکس که نگران است پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند.

ناصری شهروند دیگر سنندجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با ابراز نگرانی از ازدحام و شلوغی بازار در روزهای آغاز سال جدید و رعایت نکردن نکات بهداشتی گفت: باید برای برخی از مردم متاسف بود چراکه علی‌رغم اینکه هر شب از اخبار و رسانه‌ها وضعیت کرونا و آمار فوتی‌ها را می‌بینند، اما هیچ توجه و اهمیتی به رعایت مسائل بهداشتی نمی‌کنند، زدن یک ماسک مگر چه چیزی از آنها کم می‌کند، چرا در برابر اتفاقات ناخواسته جامعه تا این اندازه مقاومت می‌کنند، ما هر روز با هزار ترس و نگرانی به بازار خواهیم آمد مجبوریم برای تامین مایحتاج روزانه خود مراجعه کنیم اما تمامی نکات بهداشتی را نیز رعایت می‌کنیم.

وی با ذکر اینکه واقعا بسیاری از این مردم بدون هیچ‌گونه خرید و کار خاصی موجب تجمع در سطح بازار می‌شوند، بیان کرد: این روزها ازدحام و تردد در خیابان‌های سنندج به مناسبت رسیدن عید نوروز بیشتر شده اما ای کاش مردم خریدهای غیرضروری خود را به بعد از عید موکول می‌کردند، باور کنید بسیاری از این مردم بدون نیاز به خرید کالای خاصی فقط موجب شلوغی بیشتر بازار می‌شوند هنوز شیوع ویروس کرونا و میزان تاثیر آن برسلامتی را جدی نگرفته‌اند و همچنان عده‌ای بدون ماسک هستند.

مقصودی یکی دیگر از شهروندان سنندجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار  تسنیم اظهار کرد: قطعا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و بدون ماسک هیچ گاه از منزل بیرون نخواهیم آمد، متاسفانه عده‌ای بدون ماسک در حال تردد هستند، کاش می‌شد این روزها که جمعیت در سطح بسیار زیاد است، افرادی مسئول تذکر دادن به این افراد می‌شد، عادی انگاری مردم و رعایت نکردن اصول بهداشتی موجب افزایش مبتلایان به بیماری کوید 19 و تعداد بستری‌ها و خستگی مضاعف کادر درمان را به دنبال دارد.

وی با عنوان اینکه نسبت به چند ماه گذشته رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم تر شده، انگار مردم با کرونا کنار آمده‌اند، اظهار کرد: بسیاری از شهروندان همچنان بعد از 3 سال با مشاهده کردن این همه آمار بیماری و مرگ بیماران کرونایی در جهان اما به کرونا اعتقادی ندارند، مردم سنندج شیوع ویروس کرونا را از یاد برده و غرق در خریدهای عیدانه در بازرهای این شهر هستند، و این امر باعث ازدحام و تراکم جمعیت در بازارها شده است.

دست سودجویان بازار شب عید از جیب مردم ارومیه قطع می‌شودبازار شب عید همدان از رکود خارج شد

میرزایی فروشنده دیگر سنندجی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با ذکر اینکه برای جلوگیری از کرونا همیشه در مغازه خود ماسک زده و تا جای که امکان داشته باشد به خریداران نیز متذکر می‌شوم، اظهار کرد: رعایت فاصله‌گذاری بهداشتی و زدن ماسک وظیفه هر شهروند ایرانی است، امیدوارم مردم به این درجه از قناعت رسیده باشند که در این شرایط  سخت کرونایی و شلوغی بازار در برابر این بیماری مقابله نکنند.

وی با ذکر اینکه شستن مدام دست‌ها و زدن الکل به وسایل داخل مغازه به یکی از کارهای روزمره ما تبدیل شده است افزود: ویروس کرونا این روزها برای خودش جولان می‌دهد و رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی در کردستان نیز بسیار پایین است اکثر مردم حرف‌های همیشگی ماسک یاد رفت یا با زدن ماسک اذیت می‌شوم را بهانه می‌کنند ما نیز فقط درحد یک تذکر ساده می‌توانیم برخورد کنیم.   

بررسی‌های میدانی خبرنگار تسنیم از وضعیت این‌روزهای سطح شهر سنندج حاکی از آن است که مردم اعتقادی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداشته و از یک بازار شلوغ باید توقع یک بیمارستان شلوغ را نیز داشته باشیم، مهم ترین عامل شوع ویروس کرونا تجمعات در مکان‌های سر بسته است، اگر در روزهای تعطیلی پیش‌رو رفت‌و‌آمد را هم کنترل نکنیم، به زودی پیک جدید را هم تجربه خواهیم کرد، به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان تنها 42 درصد شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، آمار فوتی‌ها در استان کردستان تاکنون به بیش از یک هزار و 981 نفر رسیده و می‌طلبد که متولیان این حوزه تدبیری متناسب با شرایط کنونی بیندیشند.           

انتهای پیام/484/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی را رعایت استان کردستان خبرنگار تسنیم رعایت پروتکل نکات بهداشتی ویروس کرونا بدون ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین

میلیاردر آمریکایی و مدیرعامل تسلا در سفری سرزده به چین با مقامات این کشور دیدار و تلاش کرد تا فروش نزولی این شرکت خودروسازی را تقویت کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سی‌ان‌ان، ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی و مدیرعامل تسلا، در سفری سرزده به چین با مقامات این کشور دیدار و تلاش کرد تا فروش نزولی این شرکت خودروسازی را تقویت کند.

در جریان این سفر، ماسک آخرین فناوری خودروهای بدون راننده تسلا را به دومین بازار بزرگ خود در مواجهه با رقابت شدید با شرکت‌های چینی معرفی کرد.

این دومین سفر وی به چین در کمتر از یک سال است و شامل دیدار روز یکشنبه با لی کیانگ، نخست‌وزیر چین می‌شود که شرکت تسلا را تحسین کرد و از آن به عنوان "الگوی موفق" برای همکاری آمریکا و چین نام برد.

اخراج 10 درصد کارکنان تسلاتسلا روباتاکسی را 8 اوت رونمایی می‌کند

بر اساس گزارش رویترز، رئیس تسلا در جریان این سفر تلاش کرد تا تأیید مقامات پکن برای عرضه نرم افزار رانندگی کاملاً خودکار و بدون راننده موسوم به "اف‌اس‌دی" FSD در چین و انتقال داده‌های آن به خارج از این کشور را دریافت کند.

تقریباً همه خودروهای تسلا دارای یک سیستم کمک راننده به نام اتوپایلوت Autopilot هستند، در حالی که اف‌اس‌دی با قیمت بالاتر ارائه می شود.

بر اساس این گزارش، خدمات اتوپایلوت پیش از این نیز در دسترس عموم مردم چین بوده است اما نرم افزار کامل اف‌اس‌دی که باید با قوانین امنیت داده این کشور مطابقت پیدا کند، در دسترس عموم نیست.

به نظر می رسد ماسک در این سفر دو روزه که روز دوشنبه به پایان رسید، در اهداف خود پیشرفت کرده است.

روز یکشنبه، انجمن خودروسازان چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که خودروهای مدل 3 و Y تسلا با الزامات امنیت داده‌های چین مطابقت پیدا کرده‌اند.

ورود خودروهای این شرکت به برخی مناطق حساس چین قبلاً به دلیل نگرانی‌های امنیتی داده‌ها و جاسوسی ممنوع شده بود. از سال 2021، این شرکت ملزم شده است که داده های کاربران محلی را در یک مرکز داده در داخل این کشور ذخیره کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز