Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-تخلفات حوزه خدمات زیبایی، جزء پرشکایت‌ترین خدمات در سازمان نظام پزشکی و سازمان تعزیرات حکومتی است.

ارائه خدمات تخصصی و زیبایی نزدیک به اعیاد به خصوص عید نوروز با افزایش تقاضا در میان مردم، شدت می‌گیرد؛ خدماتی که با تبلیغات پر زرق و برق مشتری های خوبی دارد و به توصیه متولیان نظام سلامت کشور باید تحت نظر پزشکان فوق تخصص انجام شود؛ اما به دلیل هزینه و زمان‌بر بودن این خدمات، برخی از پزشکان غیرمتخصص یا به اصطلاح پزشکان عمومی به این حرفه وارد می شوند و برای کسب درآمد بیشتر در راستای فعالیت های تخصصی قدم برمی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مسئولان بهداشتی کشور انجام خدماتی مانند تزریق ژل، فیلر، بوتاکس و خدمات لیزر باید توسط پزشک متخصص و فوق تخصص انجام شود؛ زیرا یک اشتباه ساده و کوچک در تزریق می تواند باعث آسیب دیدگی افراد شود. یا حتی تا سالیان سال با هیچ روشی درمان نشود و آسیب های روانی نیز برای افراد به همراه داشته باشد.

 به گفته معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ماه های گذشته انجام هرگونه از این دسته خدمات توسط پزشکان عمومی و غیرمتخصص می تواند دخالت‌ فرا قانونی تلقی شود؛ زیرا ورود پزشکان عمومی به این حرفه و انجام آن چیزی جز صدمه بر روح و جسم همنوعان نخواهد داشت.

سعید کریمی طی یک نامه به سازمان تعزیرات ابلاغ کرده است تنها آن دسته از پزشکانی که دوره‌های ۴ ساله وزارت بهداشت را گذرانده باشند، می‌توانند خدماتی از قبیل تزریق ژل، بوتاکس، فیلر و لیزر درمانی را ارائه دهند.

او در این نامه اعلام کرده که تصمیم گیری نهایی نیازمند بررسی دقیق و همه جانبه این موضوع است.

البته بررسی‌ها و شواهد میدانی نشان می دهند پس از این ابلاغیه همچنان بسیاری از پزشکان عمومی این خدمات را ارائه می‌دهند و با انجام خدمات خارج از دانش و صرفا تجربی، تعداد افراد آسیب دیده از انجام خدمات زیبایی توسط این دسته از پزشکان کم نیست.

تخلفات در حوزه زیبایی، جزء پرشکایت‌ترین خدمات در سازمان نظام پزشکی است

محمدرضا خردمند، معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی، در این باره گفت: تخلفات در حوزه زیبایی جزء پرشکایت‌ترین خدمات در سازمان نظام پزشکی است. این تخلفات در میان سه تخلف صدرنشین قرار دارند.

او گفت: آن دسته از افرادی که گواهی دوره های تخصصی خود را از وزارت بهداشت دریافت کرده باشند، می توانند خود را به عنوان پزشک عمومی معرفی کرده و به مردم خدمات دهند. اگر هر کدام از پزشکان عمومی و غیرمتخصص باعث صدمه روانی و فیزیکی به مراجعه کنندگان شده باشند، آن ها را به دادسرای جرائم پزشکی ارجاع می دهیم.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در پاسخ به این سوال که آیا پزشکان عمومی مجاز به انجام خدمات زیبایی هستند، گفت: سازمان نظام پزشکی با وزارت بهداشت و برخی سازمان ها از جمله تعزیرات حکومتی اختلاف نظر دارد. به گونه ای که مراجع تصمیم گیرنده می گویند چنانچه پزشکان عمومی دوره‌های لازم وزارت بهداشت را سپری کرده باشند، می‌توانند این دسته از خدمات را انجام دهند.

۸۰ پرونده پزشکان غیرمتخصص در حوزه خدمات زیبایی تعزیرات حکومتی ثبت شده است

احمد جعفری نسب، مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: پزشکان عمومی باید شاخص‌های وزارت بهداشت را داشته باشند تا بتوانند خدمات پوست را به جامعه ارائه دهند.  

او گفت: پزشکان عمومی باید پروانه پزشکی داشته باشند؛ زیرا در صورت احراز تخلف از سوی وزارت بهداشت و یا سازمان تعزیرات حکومتی علاوه بر تعطیلی مطب، تخلفشان در پرونده پزشکی آن ها درج خواهد شد. اگر رویه این موضوع ادامه داشته باشد، افراد باید پزشکان متخلف را به سامانه ۳ سازمان  تعزیرات حکومتی به شماره ۱۳۵، وزارت صمت به شماره ۱۲۴ و وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی به شماره ۱۹۹ گزارش کنند.

او گفت: ماهیانه ۸ مورد شکایت در ۱۰ ماه گذشته از ورود پزشکان غیرمتخصص به حوزه خدمات زیبایی گزارش شده است. این یعنی نزدیک به ۸۰ پرونده از پزشکان غیرمتخصص در این سازمان ثبت شده است  و تعداد بسیار زیادی از پرونده‌ها نیز در دست اقدام و بررسی هستند.

حسن فقانی، متخصص پوست، مو و زیبایی درباره این موضوع گفت: تقاضای پزشکان پوست، مو و زیبایی از سازمان نظام پزشکی و سازمان های مرتبط با این موضوع، این است که پزشکان عمومی از پزشکان تخصصی با تابلو‌ها و سرنسخه‌ها به راحتی معرفی شوند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان نظام پزشکی پزشکان غیرمتخصص سازمان تعزیرات تعزیرات حکومتی پزشکان عمومی خدمات زیبایی وزارت بهداشت انجام خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۱۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان سال جاری بیش از ۱۱۵۰۰ مبلغ به صورت فردی و گروهی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم جهت نشر معارف دینی و ارزش‌های انقلاب به نقاط مختلف کشور اعزام شدند.

به گزارش ایسنا،  حجت الاسلام والمسلمین سید حامد شریعتمداری -مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی- از فعالیت ۳۷۱ گروه تبلیغی ـ جهادی با استعداد ۴۵۰۰ مبلغ در ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ در عرصه های گوناگون تبلیغی نظیر فعالیت در مساجد و هیئات، مناطق گردشگری و ساحل، مترو، برنامه های جنگ شادی در بوستان ها، مراکز فرهنگی، کانون های اصلاح و تربیت، زندان ها و سایر محیط های ویژه خبر داد.

مدیرکل تبلیغ عمومی اظهار کرد: در ماه رمضان سال جاری استقبال خوبی از تبلیغ خصوصا با توجه به تعطیلات نوروز و فرصت تبلیغ در میان اقوام و خویشان شکل گرفت و بیش از ۱۱.۵۰۰ مبلغ در سراسر کشور به فعالیت تبلیغی پرداختند که از این تعداد ۱۹۴۴مبلغ خواهر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه سهم شعبه قم، ۶۹۷۲ مبلغ بوده و۲۳۷ گروه تبلیغی به نقاط مختلف شامل نقاط محروم و مناطق مشترک اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: ۴۷ درصد اعزام شعبه قم به صورت گروهی بوده و با محاسبه مبلغان اعزامی حوزه علمیه قم که حدود۳هزار نفر و سازمان اوقاف و امور خیریه هم که حدود ۲هزارنفر اعزام مبلغ داشته‌اند در مجموع ۱۶هزار و ۵۰۰ مبلغ در سرتاسر کشور عزیزمان به فعالیت تبلیغی پرداخته‌اند.  

حجت الاسلام والمسلمین شریعتمداری تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های تبلیغی ماه مبارک رمضان امسال استقبال «تبلیغ اولی‌ها» بود که با توجه به برخط شدن تشکیل پرونده تبلیغی و روند صعودی آن، شاهد گسترش دامنه تبلیغ در میان نسل جوان‌تر حوزه بودیم.

مدیرکل تبلیغ عمومی ابراز کرد: از مهمترین موضوعات مطرح شده در ایام تبلیغی ماه رمضان ۱۴۴۵ هجری قمری توسط مبلغان می‌توان به «اندیشه مقاومت»، «جهاد تبیین»، «تفسیر قرآن کریم»، «تقویت بنیان خانواده» و ... اشاره کرد.

وی با اشاره به دریافت گزارش‌های تصویری از فعالیت مبلغان و گروه های تبلیغی نسبت به انجام ارزیابی های چندلایه از طریق خود ارزیابی، ارزیابی سرگروه و اعضاء به صورت متقابل، ارزیابی نهاد درخواست کننده، ارزیابی کارشناس مسئولان تبلیغی که به صورت تصادفی از میان مبلغان انجام شده و بررسی گزارشات تصویری، و ارتباط با نهادهای رصدی در رابطه با فعالیت مبلغان خبرداد و گفت: گزارشات تصویری از فعالیت اثربخش مبلغان در محیط هایی گسترده، افزون بر مساجد و حسینیه ها و تکایا خبر می دهد به صورتی که قشر خاکستری مردم را نیز در میان مخاطبان پوشش داده است به عنوان مثال برگزاری تلاوت قرآن در بوستان ها و برگزاری مجالس خانگی قرآنی که با استقبال خوب مردم مواجه شده از جمله خدمات ارزشمند طلاب و مبلغان عزیز بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است
  • بالگرد اورژانس قم دوبار به پرواز درآمد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • بهت پزشکان داوطلب غزه از شدت جراحات در بیمارستان‌ها
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج
  • عقب‌ماندگی تعرفه‌های پزشکی نسبت به رشد قیمت تمام شده خدمات
  • جذب امریه سربازی در سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد