Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی این اداره کل روز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه ای از شهروندان مازندرانی بویژه افرادی که گروه خونی آنها « اُ منفی» است خواست تا با در دست داشتن کارت ملی به مراکز انتقال خون مراجعه و با اهدای خون به درمان و بازیابی سلامت بیماران نیازمند تزریق خون کمک کنند.

بنابر این گزارش ، در حال حاضر ذخیره گروه خونی اُ منفی در مازندران به کمتر از  ۲ روز رسیده است که خط قرمز ذخایر خونی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه خونی « اُ منفی» ( o - ) به خاطر این که قابل تزریق به تمامی جمعیت با گروه های خونی مختلف است ، جزو پرمصرف ترین گروه خونی به شمار می رود در حالی که جمعیتی که دارای این گروه خونی هستند تنها پنج تا ۶ درصد کل جمعیت جهان را تشکیل می دهند.

بیشترین مصرف گروه خونی « اُ منفی» برای انتقال اورژانسی است چون فردی که هنوز به بیمارستان و مرکز درمانی نرسیده ، نوع گروه خونی اش مشخص نیست و به همین دلیل هم در صورت نیاز به خون ، تنها تزریق خون گروه « اُ منفی» بی خطر محسوب می شود.یکی دیگر از موارد مصرف گروه خونی « اُ منفی» برای نوزادان تازه متولد شده است که سیستم ایمنی بدن آنها رشد کمی دارد.علاوه براین ، یکی از ویژگی های گروه خونی « اُ منفی» این است که دارندگان این نوع گروه خونی تنها می توانند از همین نوع خون دریافت کنند در حالی که سایر گروه های خونی علاوه بر دریافت گروه خونی « اُ منفی» ، بعضی از گروه های خونی دیگر را هم می توانند دریافت کنند.

انتقال خون مازندران به مراجعه کنندگان اطمینان خاطر داده که تمامی تجهیزات و وسایل مورد استفاده در پروسه اهدا در مراکز خونگیری استان یکبار مصرف و استریل است و دستورالعمل های بهداشتی هنگام اهدای خون به صورت صد در صدی رعایت می شود.

روابط عمومی انتقال خون مازندران اعلام کرد که بر  اساس اظهارات کارشناسان وزارت بهداشت و درمان ،کسانی که واکسن های مختلف کرونا را تزریق کرده اند  بعد از ۱۴ روز شرایط اهدای خون را دارند. همچنن بهبودیافتگان کرونا نیز می توانند یک ماه بعد از بهبودی کامل برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

انتقال خون مازندران تنها متولی تامین خون و فرآورده های خون سالم  در استان است و تامین نیاز خونی  ۵۰ مرکز درمانی و حدود ۱۴ هزار بیمار خاص و سرطانی را  بر عهده دارد.

برچسب‌ها ساری روز اهدای خون مازندران سازمان انتقال خون ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری روز اهدای خون مازندران ساری روز اهدای خون مازندران سازمان انتقال خون ایران خون مازندران انتقال خون گروه خونی اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۲۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، یوسف نوری در جلسه شورای اقامه نماز مازندران، حکمرانان شایسته را نمازگزاران واقعی جامعه توصیف کرد و افزود: ظرفیت گروه های مردمی مازندران همواره قدرتمندترین گروه ها هستند و باید گروه های مردمی اقامه نماز جماعت با مشارکت جوانان همانند گروه های خیرین و محیط زیست فعال شوند.

وی با تاکید بر اینکه مسئول سازی نماز در دستگاههای اجرایی مازندران باید عملیاتی شود، ادامه داد: مراکز علمی و دانشگاهی مازندران در اهمیت برپایی اقامه نماز جماعت باید بیشتر پای کار باشند. پیشینه دیار علویان در حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی را باید همواره حفظ و ترویج کنیم.

نوری با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در گفتمان سازی اقامه نماز مازندران بیشتر ورود داشته باشند، گفت: امروز خطر جدی که جامعه اسلامی و دینی را تهدید می کند، فردی کردن دین است.

استاندار مازندران با اظهار اینکه اقامه نماز در دیار علویان همواره باید با جدیت عملیاتی شود، گفت: اگر مردم را پای فریضه نماز بیاوریم، مابقی فرایض دینی و اسلامی عملیاتی می شود. نور نماز همه فرایض دینی را روشن می کند، بنابراین اقامه نمازجماعت در همه نقاط مازندران باید مورد اهتمام قرار بگیرد.

استاندار مازندران به تظاهرات دانشجویان آمریکایی در راستای. حمایت از مردم غزه اشاره کرد و گفت: به طور یقین دانشجویان و جوانان مراکز علمی و دانشگاهی کشور باید بیش از پیش ورود داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901983

دیگر خبرها

  • تلاش ستاره قرمز‌ها برای رسیدن به پرسپولیس
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • نجات ۴ کوهنورد گمشده در قله دماوند
  • نجات جان کوهنوردان گمشده در قله دماوند
  • نجات جان ۴ کوهنورد مفقودی در ارتفاعات قله دماوند
  • راه های افزایش گلبول های قرمز
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند