Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@13:47:58 GMT

قیمت باطری ماشین (لیست قیمت)

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۲۲۳۹

قیمت باطری ماشین (لیست قیمت)

باتری ماشین از قطعات مهم و کلیدی ماشین به شمار می‌آید که وظیفه‌ی ذخیره انرژی الکتریکی و تامین نیازهای سیستم برقی را بر عهده دارد. باتری قلب اتومبیل هست و بایستی به آن اعتنا ویژه‌ای داشت. 
در ادامه به انواع باتری‌ها و مشخصات آنان می‌پردازیم.

قیمت باتری ماشین

قیمت باطری ماشین هم مانند دیگر  محصولات در بازار ایران، دست خوش تغییرات قیمت ارز و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است، برای مشاهده لیست کامل قیمت باطری ماشین می توانید به سایت نوین باتری مراجعه کنید. در  تصویر زیر قیمت بخشی از باتری ها درج شده است.

برند باطری ماشین

در حال حاظر در بازار ایران، برند های متعددی از سازندگان مختلف وجود دارد. در بخش زیر نمونه های از این برند ها را می توانید مشاهده کنید.

صبا باتری (رونیز) آذر باتری (ویگور) برنا باتری (ایاس) سپاهان باتری (اوربیتال وان) توان پرداز (لایف) ویستا الکتریک رایکا (نایس پاور)

ساختار باتری

در روند ساخت باتری‌های اتمی، نخست یکسری صفحه شارژ می‌شوند؛ آنگاه صفحات بر روی نیز قرار گرفته و در قالب مختص باطری‌های غیر سیلد عرضه می‌شوند.
در سطح بیرونی همین جور از باتری خودرو، سه چراغ ریز جهت نمایش وضعیت آن به رنگ سفید، مشکی و سبز قرار گرفته است.
 رنگ سبز به معنی سالم بودن باتری و تمام شارژ بودن آن است. رنگ سفید به معنی معیوب بودن باطری اتومبیل است و رنگ مشکی هم نشان دهنده سالم بودن باتری است اما مسئله اینجاست که باتری شارژ ندارد.

انواع باتری خودرو

در ادامه به مقایسه کلی این دو نوع باتری موجود در بازار می پردازیم:

باتری اسیدی

مدل قدیمی از باتری اتمی هستند.
قیمت مناسب به نسبت باتری اتمی دارند.
نیاز به نگهداری بیشتری دارند.

باتری اتمی

نوع جدیدتری از باتری‌ها هستند. به مراتب نیاز کمتری به مراقبت و سرویس نگهداری دارند. قیمت بالاتر از باتری اسیدی هستند. باتری اتمی فاقد درب بوده و سطحی کاملا بسته دارد به همین خاطر آلودگی آن از نوع اسیدی کمتر است. بر خلاف باتری اسیدی احتیاجی به شارژ اولیه در آنها وجود ندارد.

نکات مفیدی در رابطه با باتری خودرو

در ادامه توضیحات مفیدی در رابطه به باطری خودرو به شما عزیزان خواهیم داد.

عمر مفید باتری ماشین چه قدر است؟

باتری ها حدود 2 الی 3 سال عمر دارد. همچنین اگر باتری خودروی شما 40 هزار کیلومتر کارکرده باشد باید هر لحظه در انتظار پایان یافتن عمر باتری خود باشید. البته این میزان به نحوه مصرف شما از خودرو، ترافیک راه‌ها، آب‌وهوای منطقة محل زندگی شما و... نیز بستگی دارد.
دلایل متعددی وجود دارد که باعث می گردد عمر باتری از آنچه می‌تواند باشد کوتاه تر شود.

دلایل کاهش عمر باتری چیست؟

چند مورد از این دلایل را در بخش زیر توضیح لیست کرده ایم:

آب‌ و هوای بیش‌ازحد سرد یا گرم برق دزدی ماشین  نقص‌ در سیستم شارژ باتری توقف‌های پشت‌سر هم در فواصل کوتاه  کابل باتری پوسیده یا شل‌شده  معیوب‌بودن دینام خوردگی پایانه‌های باتری

علائم خرابی باتری ماشین

راه مناسب برای اطمینان از سلامت باتری خودرو، تست باتری است.
این تست باتری با دستگاه تستر سلامت باتری انجام می‌شود.
برخی از علائم در خودرو نشان از خرابی را داشته که این علائم شامل:

روشن نشدن چراغ ها کار نکردن ریموت برای باز کردن درها تغییر شکل ظاهری باتری روشن شدن ماشین با تاخیر زیاد استارت زدن های مداوم و روشن نشدن باتری

خرید آنلاین باتری ماشین

شما می توانید همین الان به سایت novinbatri.co مراجعه کنید و به صورت آنلاین باتری مناسب خودرو خود را تهیه کنید.

مزایا خرید از نوین باتری

قیمت مناسب ارسال و نصب رایگان در محل مشاوره رایگان

منبع: فارس

کلیدواژه: قیمت باطری ماشین باتری باطری ماشین باتری خودرو باتری ماشین باتری اتمی باتری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۲۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صاحب خودرو شوید!

یکی از اخبار مرسوم این روز‌ها در کشورمان، اخبار مربوط به گرانی تمامی اجناس و کالا‌ها است. قیمت خودرو نیز در این بین به‌صورت آرام یا ناگهانی پرواز می‌کند و مصرف‌کنندگان بیشتری را از خرید خودرو ناامید می‌کند.

به گزارش دیجیاتو، در روزگاری نه‌چندان دور، با بودجه ۱۰۰ میلیون تومان یا کمتر از آن می‌توانستید خودرو‌های مناسبی را برای رفت‌وآمد خود خریداری کنید. بااین‌حال آیا اکنون هم می‌توان با ۱۰۰ میلیون تومان خودرو خریداری کرد؟

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که رقم ۱۰۰ میلیون تومان (معادل تقریبی ۱۵۴۰ دلار) به هیچ عنوان آسان به دست نمی‌آید. برای تهیه‌کردن این بودجه، باید حقوق خود را به مدت ده ماه پس‌انداز کنید یا آن‌که بانک‌های مختلف را برای تأمین وام مورد نیاز جستجو کنید. در ازای این تلاش سخت، تنها خودرو‌های کارکرده متعلق به دو دهه پیش به انتظار شما نشسته‌اند!

جدول گزینه‌های خرید خودرو با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان، اردیبهشت ۱۴۰۳:

خودرو‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بازار درحال‌حاضر، اتومبیل‌های اقتصادی دهه ۱۳۸۰ بازار ایران هستند که در آن دوران رقبای سرسخت یکدیگر به حساب می‌آمدند. پراید از سایپا و پژو آردی از ایران‌خودرو، ارزان‌ترین گزینه‌های خرید برای مشتریان ایرانی در اوایل و اواسط دهه ۱۳۸۰ خورشیدی بودند. این خودرو‌ها برخلاف پیکان، ظاهر مدرن‌تری داشتند و از نظر امکانات نیز فاصله کمتری با خودرو‌های مطرح آن زمان نظیر پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵ و زانتیا داشتند. نسخه‌های کارکرده این خودرو‌ها با شرایط نه‌چندان مطلوب، تنها گزینه‌های موجود برای خرید خودرو با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان به شمار می‌آیند.

نکته‌ای که در این بین وجود دارد، تفاوت بین گزینه‌های موجود از پراید و پژو آردی است. تنوع پراید در بازه قیمتی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بیشتر است. مصرف‌کنندگان نیز به‌دلیل نگهداری آسان‌تر پراید نسبت به پژو آردی، تمایل بیشتر به خرید پراید نشان می‌دهند. ازاین‌رو قیمت پراید در مقایسه با قیمت پژو آردی مشابه خود، اندکی بالاتر است. در سوی دیگر خرید پژو آردی گزینه مناسب برای افرادی است که خودرویی با ظاهر بهتر و اتاق ایمن‌تر می‌خواهند.

دیگر خبرها

  • انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد
  • با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صاحب خودرو شوید!
  • رونمایی از شاسی بلند جدید چری با آخرین تکنولوژی‌های جهان
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • برادر فیدلیتی با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد /عکس
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر