Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس برنامه نهضت ملی مسکن، از ساخت سالانه یک میلیون مسکن، 400 هزار واحد آن توسط بنیاد مسکن ساخته می‌شود. از این 400 هزار واحد 200 هزار مسکن شهری و 200 هزار مسکن روستایی است.

روزنامه ایران: رئیس بنیاد مسکن گفت: ساخت 60 هزار واحد مسکن شهری و 150 هزار واحد مسکن روستایی در قالب برنامه نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس برنامه نهضت ملی مسکن، از ساخت سالانه یک میلیون مسکن، 400 هزار واحد آن توسط بنیاد مسکن ساخته می‌شود. از این 400 هزار واحد 200 هزار مسکن شهری و 200 هزار مسکن روستایی است. اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن با اشاره با آغاز ساخت مسکن نهضت ملی در بنیاد مسکن گفت: ساخت 60 هزار واحد مسکن شهری و 150 هزار واحد مسکن روستایی در قالب برنامه نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن شروع شده است که در مجموع 215هزار واحد است و ساخت 185 هزار واحد باقیمانده نیز به تدریج شروع می‌شود.

10 هزار مسکن در تهران

رئیس بنیاد مسکن همچنین گفت: در قالب برنامه نهضت ملی مسکن، بنیاد مسکن با همکاری شهرداری تهران، ساخت 10هزار واحد مسکونی در شهر تهران را آغاز کرده است. نیکزاد افزود: ساخت این واحدها بیشتر در بافت‌های فرسوده شهری است و از تسهیلاتی که بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن می‌پردازند، بهره می‌برد.

ساخت 20هزار مسکن برای محرومان

نیکزاد همچنین از امضای تفاهمنامه بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان برای ساخت 20 هزار مسکن در نقاط محروم کشور خبر داد. وی گفت: عملیات اجرایی احداث ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان در سراسر کشور در خراسان جنوبی که از نقاط محروم کشور است، آغاز شده است. ساخت این مسکن‌ها با مشارکت  بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان خواهد بود و در خراسان جنوبی هزار واحد در قالب این برنامه ساخته خواهد شد.


ساخت مسکن برای محرومان همزمان با اجرای برنامه نهضت ملی مسکن و ساخت 4میلیون واحد برای اقشار کم درآمد، دو برنامه‌ای است که دولت برای خانه‌دار شدن اقشار ضعیف اجرا می کند.
رئیس بنیاد مسکن با اشاره به برنامه ساخت 20 هزار واحد برای محرومان گفت: با همکاری دولت و بنیاد مستضعفان برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان در کشور تسهیلات ارزان‌قیمت، کمک بلاعوض و مصالح مورد نیاز اختصاص یافته است.


رئیس بنیاد مسکن گفت: عملیات اجرایی این واحدها به‌صورت پایلوت در شهرستان مرزی درمیان و در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان به‌دلیل اهمیت منطقه آغاز شد.
نیکزاد اضافه کرد: این واحدها در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر احداث می‌شود و هزار واحد سهمیه خراسان جنوبی است.
وی با اشاره به نحوه مشارکت بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن در اجرای این طرح گفت: بنیاد مسکن برای احداث این واحدهای مسکونی ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات پنج درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت می‌کند، همچنین بنیاد مستضعفان هم برای ساخت هر واحد ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت خواهد کرد.
رئیس بنیاد مسکن بیان کرد: شناسایی افراد کم‌درآمد توسط بنیاد مستضعفان انجام و این واحدها برای افرادی احداث می‌شود که از نظر مالی ضعیف هستند ولی به دلایل مختلف تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند.


وی ادامه داد: حداقل متراژ هر واحد ۶۰ متر مربع است و بیشتر از این متراژ را باید افراد با هزینه شخصی احداث کنند.
نیکزاد گفت: در حال حاضر مسابقه خدمت در نظام جمهوری اسلامی داریم که آن هم خدمت به مردم است و شخص رئیس جمهور در این زمینه الگوی سایر مسئولان است.بنیاد مستضعفان در تأمین میلگرد و سیمان این واحدها هم کمک خواهد کرد و امیدواریم خیر و برکت آن شامل حال مردم ما در سراسر کشور شود.
وی اضافه کرد: همچنین با عنایت ویژه بنیاد مستضعفان برای ۴۰ نقطه هدف محرومیت‌زدایی در سراسر کشور قیر رایگان تأمین شد.
رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: مشکل اصلی در این مناطق تأمین قیر بود که با مساعدت مجلس شورای اسلامی در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: برای تبدیل قیر به آسفالت در بنیاد مسکن و دهیاری‌ها مشکل نقدینگی داشتیم که قرار شد در این ۴۰ منطقه هدف بنیاد مستضعفان برای محرومیت‌زدایی هم‌افزایی داشته باشد.
نیکزاد گفت: همه کمک خواهند کرد تا در چند ماه آینده قیر به آسفالت تبدیل شود و شبکه معابر روستاهای هدف بنیاد مستضعفان را آسفالت و به مردم کشور تقدیم کنیم.
به گفته نیکزاد، ساخت 20 هزار واحد مسکن محرومان تا شهریورماه 1401 به اتمام خواهد رسید.

ساخت مسکن با کمک بلاعوض

ساخت 20هزار واحد مسکونی برای محرومان روز گذشته در خراسان جنوبی شروع شد و پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم آغاز ساخت این واحدها با اشاره به ساخت مسکن محرومان گفت: این نهاد در ساخت مسکن محرومان کمک بلاعوض پرداخت می‌کند و بنیاد مسکن هم به هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات دولتی اختصاص داده است.
وی افزود: تفاهمنامه‌ای در قالب احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان در سراسر کشور با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد کردیم و عید مبعث بهانه خوبی بود تا با سفر به خراسان جنوبی و شهرستان مرزی عملیات اجرایی این پروژه‌ها را آغاز کنیم.


وی بیان کرد: رئیس بنیاد مسکن هم اخیراً از دولت این موافقت را دریافت کرده که به هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت شود و بنیاد مستضعفان نیز به ازای هر واحد ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌کند تا با آورده متقاضی، منزل متناسب با نیاز محرومان ساخته شود.


رئیس بنیاد مستضعفان گفت: علاوه بر این، سیمان و میلگرد رایگان را تأمین کرده‌ایم که از طریق بنیاد مسکن در اختیار واحدها قرار خواهد گرفت.
وی افزود: سهمیه خراسان جنوبی از ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان کم بود که با درخواست استاندار و مسئولان محلی از ۵۵۰ واحد به هزار واحد افزایش یافت.
فتاح گفت: بنا بر شرایط هر استان این سهمیه بین شهرستان‌ها، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و روستاها تقسیم می‌شود و خیلی از محرومان شناسایی شده‌اند لذا سعی می‌کنیم ضربتی و انقلابی عمل کنیم.


وی افزود: براساس توافقنامه بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن باید این واحدها در ۲ تا 3 سال آینده به بهره‌برداری برسد و بعد از آن می‌توان توافقنامه را تمدید یا بیشتر کرد.
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: همچنین تفاهمنامه‌ای با وزیر راه و شهرسازی در حضور رئیس جمهور امضا کردیم و ۹۰۰ هکتار زمین رایگان برای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص دادیم.
وی اظهار داشت: اولین اراضی از کرمانشاه به‌صورت رایگان برای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شد و در خراسان جنوبی نیز امروز از چند زمین در شهرستان‌های درمیان و بیرجند بازدید می‌کنیم که اگر از نظر مسئولان استانی فراخور طرح نهضت ملی باشد، زمین را رایگان اختصاص خواهیم داد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هزار واحد مسکن محرومان برنامه نهضت ملی مسکن بنیاد مستضعفان بنیاد مستضعفان توسط بنیاد مسکن رئیس بنیاد مسکن خراسان جنوبی سراسر کشور بنیاد مسکن میلیون تومان مسکن روستایی برای محرومان طرح نهضت ملی ۲۰ هزار واحد مسکن شهری کمک بلاعوض ساخت مسکن هزار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۲۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فخرایی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از ابلاغ تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام (ره) جهت احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور که سهمیه استان بوشهر هزار واحد خواهد بود، خبر داد و افزود: در این تفاهم‌نامه مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن روستایی ارزان قیمت با نرخ سود پنج درصد و ۱۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به ازای هر واحد مسکونی جهت ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت خواهد شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در استان بوشهر تاکنون ۷۷۲ واحد در قالب سه تفاهم‌نامه مشترک با کمیته امداد امام (ره) در حال پیگیری و اجرا است که با ابلاغ این تفاهم‌نامه تعداد هزار و ۷۷۲ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد در سال جاری ساخته خواهد شد و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

فخرایی به سایر تفاهم‌نامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با نهادهای حمایتی اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جهت تأمین مسکن محرومان استان همزمان تفاهم‌نامه‌های دیگری نیز با سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان در حال اجرا دارد که به متقاضیان علاوه بر تسهیلات ساخت مسکن، کمک‌های بلاعوض و مصالح رایگان نیز اعطا می‌گردد

کد خبر 6091989

دیگر خبرها

  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی