Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@09:13:06 GMT

نرم افزار CRM چیست و چه کاربردی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۲۸۱۰

نرم افزار CRM چیست و چه کاربردی دارد؟

تا به حال پیش آمده که برای پیدا کردن اطلاعات تماس مشتری ساعت‌ها جستجو کنید؟ یا آخر ماه نتوانید گزارش درستی از عملکرد تیم‌ها، میزان درآمد و غیره داشته باشید؟ یا همه چیز پراکنده باشد و تیم‌ها به اطلاعات درستی دسترسی نداشته باشد؟

می‌خواهیم در این مقاله چاره‌ی کارتان را معرفی کنیم!

نرم‌افزار CRM چیست؟

احتمالاً تا به حال نام نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (Customer Relationship Management) یا CRM به گوشتان خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر این سیستم نقش چشمگیری در بهینه‌سازی عملکرد کسب‌وکارها دارد. با استفاده از سی آر ام می‌توانید داده‌های مشتری‌هایتان را جمع‌آوری کنید، فرآیندهایتان را سازماندهی و تجزیه‌وتحلیل کنید و روابط خود با مشتری‌ها را بهتر مدیریت کنید. وقتی تمام داده‌های مربوط به با مشتری‌های بالقوه در یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری جمع‌آوری و ذخیره شود، ردیابی اطلاعات در فرآیندهای فروش (از طریق فرم‌ها، تعامل با کمپین‌های بارازیابی تعامل با پشتیبانی مشتری یا الگوهای خرید) آسان‌تر خواهد شد. این موضوع به پاسخگویی بهتر به مشتریان کمک می‌کند. با استفاده از این سیستم همچنین نیازهای مشتری‌ها را بهتر درک کرده و روابط بهتری را ایجاد خواهید کرد و اقدامات بازاریابی هوشمندانه‌تری را انجام می‌دهید.

 

نرم‌افزار CRM چه کاربردی دارد؟

به طور خلاصه نرم‌افزار CRM به عنوان مرکزی برای سازماندهی و درک دادهها و بینش‌های ارزشمند از مخاطب عمل می‌کند. به کمک این سیستم همه‌ی ابزارهای مورد نیاز برای جمع‌آوری و مدیریت اطلاعات در ارتباط با افراد با اهمیت برای کسب‌وکارتان فراهم خواهد شد. به عنوان مثال نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری می‌تواند:

اطلاعات مفیدی را برای ایجاد کمپین‌های بازاریابی در اختیارتان قرار دهد. با یک کلیک اطلاعات دقیق مشتری و تعاملاتش را برای ارئه‌ی خدمات عالی به مشتریان فراهم کند. گزارش‌های دقیقی را از عملکردهای تجاری در اختیارتان قرار می‌دهد تا بهتر تصمیم‌گیری کنید. فرآیند فروش خاص خودتان را (را از اولین مرحله تا فروش محصول و خدمات) ایجاد و به شکلی دقیق و موثر مدیریت کنید.

در حال حاضر اطلاعات مشتری‌ها برای کسب‌وکارها اهمیت بسیار بالاتری پیدا کرده است. و حجم این اطلاعات بسیار بالاست. به عنوان مثال با توجه به محبوبیت فضای مجازی، باید اطلاعات تماس و تعامل با حساب‌های کاربری افراد را هم ثبت کنید که به کمک نرم‌افزار سی آر ام به راحتی امکان‌پذیر است. به همین علت نرم‌افزار سی آر ام تقریبا در هر نوع کسب‌وکاری کاربرد دارد. این سیستم درک بهتری را از مشتری‌ها و آنچه نیاز دارند در اختیارتان قرار می‌دهد و ایجاد روابط قوی‌تری را با آنها امکان‌پذیر می‌سازد.

 

نرم‌افزار CRM چه مزایایی دارد؟

سیستم سی آر ام تمام ابزارهای لازم برای مدیریت ارتباط با مشتری را در اختیارتان قرار می‌دهند. برخی از مزایای این سیستم عبارتند از:

داده‌هایتان را یکپارچه کنید: به جای اینکه یک پلتفرم برای داده‌های بازاریابی، یکی برای تیم فروش و دیگیری را برای خدمات مشتریان داشته باشید با استفاده از نرم‌افزار CRM همه را یکجا دارید.

سفر مشتری را مدیریت کنید: به کمک ابزارهای موجود در نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت سفر مشتری فرآیند فروشتان کارآمدتر می‌شود.

وظایف را خودکار انجام دهید: نرم‌افزار سی آر ام بخش‌هایی از فرآیند فروش را خودکار کرده و در نتیجه بازدهی را افزایش می‌دهد.

مخاطبین را مدیریت کنید: با استفاده از سیستم سی آر ام امکان ایجاد پایگاه داده‌ی متمرکزی برای هر مشتری وجود دارد.

درآمد خود را افزایش دهید: سیستم مدیریت ارتباط با مشتری با افزایش فرصت‌های فروش باعث افزایش درآمدتان می‌شود.

تجزیه‌وتحلیل کنید: نرم افزار CRM این قابلیت را دارد که از همه‌ی اطلاعات وارد شده گزارش بگیرد.

 

چه کسب‌وکارهایی به نرم‌افزار CRM نیاز دارند؟

اگر شک دارید که اصلاً به نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری در کسب‌وکارتان نیاز دارید یا نه نشانه‌های زیر را ببینید:

اطلاعات مشتری‌ها و مخاطبانتان پراکنده است: آیا برای یافتن شماره‌ تلفن شرکتی که به خدماتش در کسب‌وکارتان نیاز دارید به سراغ اینترنت می‌روید؟

عملکرد تیم فروش شفاف نیست: نسبت به عملکرد تیم فروش تسلط ندارید و به خوبی از اقداماتشان آگاه نیستید و امکان بروز خطاهایی وجود دارد.

کانال‌های ارتباطی با مشتری زیاد است و نمی‌توانید آن‌ها را درست مدیریت کنید: آيا مشتری‌هایتان از کانال‌های مختلف ارتباط برقرار می‌کنند و هر بار مجبورید به آن شبکه‌ی اجتماعی که مورد استفاده‌شان است وارد شوید؟

مشتری‌ها از خدمات پشتیبانی راضی نیستند و نحوه‌ی برقراری ارتباط با آنها شکایت دارند.

خطا در اطلاعات ثبت شده: چون اطلاعات را دستی وارد سیستم کرده و به‌روزرسانی می‌کنید، با فرآیندی زمان‌بر و همراه با خطا دست‌وپنجه نرم می‌کنید.

تجزیجه و تحلیل و گزارشگیری سخت، طولانی و دارای اشتباه است: می‌دانید این موضوع چقدر روی تصمیم‌گیری‌های تجاریتان اثر منفی می‌گذارد؟

نمی‌توانید مشتری‌های هدف، پرسونای مشتری و بازار مناسب را پیدا کنید.

در مدیریت و پیگیری سرنخ‌ها دچار مشکل هستید و فرصت‌های فروش را از دست می‌دهید.

عدم هماهنگی اعضای تیم‌های مختلف باعث اتلاف هزینه و انرژی می‌شود.

اگر در کسب‌وکارتان متوجه نشانه‌های بالا شده‌اید،‌ مطمئن باشید که به یک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان نیاز دارید.

اگر به دنبال اطلاعات بیشتری هستید، به این صفحه مراجعه کنید و ویدیوی موجود در صفحه را ببینید. به علاوه می‌توانید اطلاعات بیشتری را هم پیدا کنید.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری اختیارتان قرار کسب وکارتان نرم افزار CRM مدیریت کنید مشتری ها سی آر ام داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۲۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟

سواد زندگی، سواد عاطفی؛ مریم طرزی- برخی از افراد پس از برقراری رابطه جنسی با همسرشان احساس اندوه و افسردگی می کنند و به گریه می افتند، به این حالت  اندوه  پس از آمیزش یا  post-coital tristesse می گویند. اگر عمل آمیزش  به سرعت تمام شود و فرد به ارگاسم نرسد، این اندوه شاید کاملاً طبیعی به نظر برسد.بنا بر برخی از مطالعات انجام شده در حوزه سکسولوژی و روانکاوی ده  تا سی درصد از افراد پس از رابطه جنسی اندوهگین می شوند و گریه می کنند.

 این اندوه نوعی حالت عاطفی خاص و تا حدودی غیر قابل توضیح است که بلافاصله پس از برقراری رابطه جنسی ایجاد می شود.با این حال، در بسیاری موارد ممکن است ربطی به رابطه جنسی هم نداشته باشد و به رغم اینکه افراد تجربه جنسی خوشایند و رضایت بخشی دارند، باز هم گرفتار این نوع اندوه شوند.

در واقع، اندوه پس از مقاربت یک بیماری یا اختلال نیست. در بیشتر موارد، این نوعی  حالت عاطفی است که عواقب عمده ای هم در پی ندارد. با این حال، اگر این حالت برای مدت طولانی ادامه یابد، می تواند نشان دهنده یک مشکل عمیق تر باشد که باید پیگیری و درمان شود.

علم و دانش بشر تاکنون همه چیز را در مورد این وضعیت عاطفی روشن نکرده است. نظریه های مختلفی در این باره وجود دارد. باید بگوییم که هیچ یک از این نظریه ها نمی توانند شامل حال همه، به یکسان شوند. آنچه در مورد برخی صدق می کند در مورد دیگری صدق نمی کند.

متن کامل را در سواد زندگی بخوانید (اینجا)

_________

درس های دیگری در سواد زندگی
مدرسه آموزش‌های دانش پایه و کاربردی عصر ایران

*در باب عشق و آنچه که عشق نیست (تفاوت عشق با خوش‌آمدن و نیاز از منظر علم)

*معجزه نوازش و لمس عاطفی در زندگی زناشویی

*تداوم رابطه جنسی بعد از میانسالی چگونه سلامت جسمی و روحی را تضمین می کند؟

*در مورد مسائل جنسی چگونه با فرزند خود صحبت کنیم؟ نکته‌ها و پیشنهادهایی برای والدین

*"فابینگ" چیست و چگونه روابط اجتماعی، شخصی و زناشویی ما را تهدید می‌کند؟ (+توصیه‌های کاربردی)

*بحران میان‌سالی (40 سالگی): علائم، پیامدها و راهکارهای غلبه بر آن

*پروراندن عشق: بایدها و نبایدهای روابط عاشقانه (+10 توصیه برای زوج‌های عاشق)

*هرزه‌نگاری و تأثیرات آن بر روابط عاطفی+ توصیه‌های کاربردی

*چگونه "زندگی جنسی" مان را کیفی کنیم؟

*16 نکته کاربردی برای رابطه جنسی موفق

*مربع رابطه جنسی و فیلم های هرزه نگار

کانال تلگرامی سواد زندگی: savadzendegi@

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تداوم رابطه جنسی بعد از میانسالی چگونه سلامت جسمی و روحی را تضمین می کند؟ چرا به شریک زندگی ام کشش جنسی ندارم ؟ (راهکارهای عملی) آیا کاهش میل جنسی زنگ خطری برای پایان رابطه زناشویی است؟ 

دیگر خبرها

  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟