Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش‎ها نشان می‎دهند که نیروهای امنیتی اوکراین مانع خروج افراد سیاه پوست از این کشور می‎شوند.

خبرگزاری میزان – همزمان با درگیری روسیه و اوکراین، افراد زیادی در تلاش برای خروج از اوکراین و به ویژه شهر «کی یف»، پایتخت این کشور هستند.

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند که افراد سیاه پوست در هنگام تلاش برای خروج از اوکراین با نژاد پرستی مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

تصاویر و ویدئو‌های منتشر شده نشان می‌دهند که افراد سیاه پوستی که در ایستگاه‌های قطار به دنبال خروج از اوکراین هستند هدف رفتار‌های نژادپرستانه قرار گرفته و از سوار شدن آن‌ها جلوگیری می‌شود.

در این تصاویر و ویدئو‌ها دیده می‌شود که تعداد زیادی از زنان و مردان و کودکان اقلیت‌های قومی و رنگین پوست از دیگر افراد جدا شده و در صف‌های طولانی منتظر هستند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

یک دانشجوی آفریقایی به شبکه «سی ان ان»، می‌گوید که در یک مرکز ایست و بازرسی در مرز اوکراین و لهستان به او و دیگر دانشجویان دستور داده شده تا از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اعلام آمادگی زلنسکی برای مذاکره با پوتین خروج نزدیک به ۶۸۰ هزار نفر از اوکراین

به گفته وی، وقتی اتوبوس در حال حرکت بود، به آن‌ها گفته شد که کنار بایستند و تنها شهروندان اوکراینی سوار شوند.

«راشل اونیگبول»، دانشجوی نیجریه‌ای در «لویو» شهر مرزی حدود ۴۰۰ مایلی از پایتخت اوکراین، سرگردان مانده است.

 

 

وی می‎گوید «بیش از ۱۰ اتوبوس آمدند و ما همه را تماشا می‌کردیم؛ فکر کردیم بعد از اینکه همه اوکراینی‌ها را بردند ما را خواهند برد، اما آن‌ها به ما گفتند که باید پیاده برویم، اتوبوسی دیگر وجود ندارد و به ما گفتند پیاده برویم.»

این دانشجوی اهل نیجریه، اظهار داشت «بدن من از سرما بی‌حس شده بود و الان حدود چهار روز است که نخوابیده‌ایم؛ اوکراینی‌ها در هر نقطه به آفریقایی‌ها - زن و مرد - اولویت دارند؛ نیازی نیست که ما دلیل آن را بپرسیم؛ ما می‌دانیم چرا؛ من فقط می‌خواهم به خانه برگردم.»

انتهای پیام/

برچسب ها: اوکراین حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اوکراین اوکراین حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۲۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

به گزارش قدس خراسان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سردار "مجید شجاع" فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی در این رابطه بیان کرد: در راستای جلوگیری از هرگونه قاچاق سوخت و برخورد با قاچاقچیان سرمایه‌های ملی کشور، مرزبانان استان خراسان رضوی موفق به کشف مقادیری سوخت قاچاق شدند.
وی افزود: مرزبانان استان باایست و بازرسی‌های مستمر و تنگ نمودن عرصه فعالیت قاچاقچیان، موفق شدند بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش۵ میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال را کشف نمایند.
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ضمن تأکید بر اجرای منویات فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) اظهار کرد: مرزبانان این فرماندهی در پست‌های کنترل و مراقبت مرزی با کنترل دقیق خودروهای ترانزیتی قاچاقچیان سوخت را شناسایی و در مجموع از آن‌ها ۲۰ هزار و ۵۸۰ لیتر سوخت قاچاق را کشف و در این راستا ۱۳ قاچاقچی سوخت را دستگیر، آن‌ها را به مراجع قضایی معرفی کردند.
وی در پایان با قدردانی از همه همرزمان خود در نقاط مختلف مرزی که شبانه روز در جهت هراست و حفاظت از مرزهای استان تلاش می‌کنند، گفت: پاسخ ما به قاچاقچیان سوخت برخوردی قاطع و مجدانه است و به احدی از قاچاقچیان اجازه نخواهیم داد تا سرمایه‌های ملی کشورمان را به خارج از مرزهای استان انتقال دهند.

دیگر خبرها

  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • فیلم/ حمایت سیاه‌پوستان آمریکا از اعتراضات ضدصهیونیستی
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است