Web Analytics Made Easy - Statcounter

عربستان سعودی از فروردین ماه ۱۳۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد. بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران نفر از مردم یمن کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصارالله  نیز  از مرداد ماه سال ۱۳۹۸ سلسله عملیات هایی را  تحت عنوان «موازنه بازدارندگی» علیه عربستان سعودی کلید زد. می‌توان گفت این عملیات‌ها که تاکنون ۸ مورد از آنها  در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ انحام شده، معادلات نبرد را تغییر داده و آل سعود را در موضع دفاعی قرار داده است. حملات بازدارنده رزمندگان یمنی در حالی صورت می‌گیرد که مقام‌های این کشور بارها به متجاوزان سعودی - امارات - آمریکایی هشدار داده‌اند که ارتش و کمیته‌های مردمی با اقدامات تلافی جویانه و در پاسخ به حملات ائتلاف عربی به این کشور، به هدف قرار دادن مراکز، تأسیسات و فرودگاه‌های نظامی عربستان ادامه می‌دهند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن از سال ۱۳۹۹، عملیات های موشکی و پهپادی خود را  مواضع حساس عربستان سعودی تشدید کرده اند. انصارالله بارها و بارها  شهر «مصفح»، بندر نفتی «رأس التنورة»، اهداف نظامی در شهر «الدمام» (شرق عربستان)، تاسیسات نفتی «آرامکو»، فرودگاه بین المللی «أبها»، پایگاه هوایی «ملک خالد» در منطقه «خمیس‌مشیط» (جنوب عربستان) و مناطقی در «عسیر» و «جیزان» در جنوب غرب عربستان را با استفاده از موشک های «ذوالفقار» و «بدر»، «قدس» و پهپادهای «قاصف K۲» و «صماد ۳» مورد حمله قرار دادند. این حملات از نخستین روز سال ۱۴۰۰ با شدت بیشتری آغاز شد و مقامات رسمی نظامی یمن تاکید کردند که تاسیسات نظامی عربستان در تیررس مقاومت یمن هستند. با انجام عملیات «طوفان یمن» خاک امارات عربی متحده نیز  جدی تر از قبل در فهرست اهداف حملات انصارالله قرار گرفته است و مقامات یمنی اعلام  می کنند که تا پایان تجاوز به یمن این حملات بی وقفه و با شدت ادامه خواهد داشت. امارات به تازگی حملات خود به یمن را تشدید کرده است و نیروهای تحت امر خود را که گردان‌های «العمالقه» (غول) می‌نامند و از گروه‌های سلفی، تکفیری و داعش تشکیل شده برای حمله به استان «شبوه» اعزام کرده است. امارات همچنین با انتقال سلاح و تجهیزات نظامی از طریق آب‌های سرزمینی یمن برای شبه نظامیان وابسته، تجاوزات خود را افزایش داده است.
 

سابقه عملیات بازدارنده یمن علیه امارات عربی متحده

اهداف حیاتی امارات پیش از عملیات «طوفان یمن» نیز هدف حملات موشکی و پهپادی ارتش یمن قرار گرفته بود؛ مثلا یگان موشکی ارتش یمن سوم دسامبر سال ۲۰۱۷ (۱۲ آذرماه ۹۶) تأسیسات اتمی در حال ساخت امارات در ابوظبی را با موشک کروز هدف قرار داده بود. فرودگاه‌های ابوظبی و دبی نیز به ترتیب، ۱۸ ژوییه سال ۲۰۱۸  (۲۷ تیر ۱۳۹۷) و پنجم شهریور سال ۱۳۹۷، هدف حملات پهپادی و موشکی یمنی‌ها قرار گرفته بود.

شاهرگ های نظامی و اقتصادی  امارات و عربستان در تیررس انصارالله

انصارالله در حملات خود عمدتا شهر صنعتی «مصفح»، فرودگاه بین المللی «أبها»، پایگاه «الظفره»، بندر «رأس التنوره»، پایگاه هوایی «ملک خالد» در منطقه «خمیس مشیط» و   «عسیر» و «جیزان» را هدف قرار داده اند. تمامی این مناطق اهمیت راهبردی بسزایی دارند و انصارلله با هدف ضربه زدن به اقتصاد نفتی عربستان و امارات و ناامن کردن این دو کشور به ویژه امارات برای سرمایه گذاران خارجی  این حملات را پی در پی انجام می دهد.

شهر صنعتی «مصفح»، یکی از اهداف حملات انصارلله شرکت های خارجی متعددی را در خود جای داده، و در نزدیکی فرودگاه بین المللی ابوظبی واقع شده است. در این شهر بیش از ۱۵۰ هزار نفر سکونت دارند که اغلب دارای تابعیت‌های مختلف هستند

فرودگاه بین المللی «أبها» نیز که در تیررس موشک ها و پهپادهای یمنی است، به ظاهر غیر نظامی است اما در واقع محل استقرار جنگنده‌های ائتلاف متجاوز به یمن است.

پایگاه «الظفره»، یکی دیگر از مناطق مورد حملات یمن، پایگاهی در ۳۲ کیلومتری جنوب ابوظبی و مقر اصلی نیروهای هوایی آمریکایی در منطقه است.

بندر رأس التنوره:  این بندر که به مناطق شیعه نشین عربستان در شرق و شمال شرق این کشور نزدیک است، محل ترانزیت ۹۰ درصد از نفت خام و فرآورده‌های نفتی عربستان به سراسر جهان است. این بندر با شهر «الدمام» ۷۰ کیلومتر فاصله دارد و محل استقرار بزرگترین پالایشگاه نفتی جهان و دو بندر استخراج و صادرات نفت خام دیگر است.

در ادامه جدول زمانی  برخی از مهم ترین حملات موشکی و پهپادی انصارالله به اهداف واقع در خاک عربستان سعودی و امارات عربی متحده ذکر شده است:

سال ۱۳۹۸: عملیات های بازدارندگی اول، دوم و سوم

۱۴ فروردین: شهر «خمیس مشیط» در منطقه «عسیر» واقع در جنوب غربی عربستان

۲۴ اردیبهشت: دو سکوی پمپاژ نفت در غرب ریاض با  پهپادهای حامل مواد منفجره

 ۲۲ خرداد: حمله موشکی به فرودگاه بین المللی «أبها»،

۲۷ خرداد: آشیانه جنگنده‌ها و انبار مهمات عربستان سعودی در «خمیس مشیط» واقع در شهر «عسیر» با پهپاد «قاصف K۲»

۳۰ خرداد: نیروگاه برق استان «جیزان» با موشک کروز و ایستگاه آب‌شیرین‌کن شهرک «الشقیق» در شهر جیزان

۳۱ خرداد:  آشیانه‌های هواپیماهای بدون سرنشین و دیگر مراکز نظامی در فرودگاه جیزان عربستان با پهپاد «قاصف K۲»

۱۱ تیر: فرودگاه بین المللی «أبها»،

۱۰ مرداد: شهر ساحلی «الدمام» با موشک بالستیک دوربرد

۱۴ مرداد: فرودگاه‌های «ملک خالد»، «ابها» و «نجران» با پهپاد

۲۴ مرداد: چاه‌های نفت و گاز شرق عربستان با پهپاد

۲۶ مرداد : عملیات «بازدارندگی اول» :

حمله به میدان نفتی و پالایشگاه «الشبیه» شرکت آرامکو در شرق عربستان که بزرگترین ذخایر به گنجایش بیش از یک میلیارد بشکه را دارد با ۱۰ پهپاد

۳ شهریور:  فرودگاه «جیزان» با ۱۰ موشک بالستیک از نوع بدر ۱

۴ شهریور حمله پهپادی به یک هدف نظامی در ریاض

۱۸ شهریور: فرودگاه بین المللی «أبها» با پهپاد «صماد ۳»

 ۱۹ شهریور : فرودگاه بین المللی «أبها» با پهپاد «صماد ۳»

۲۰ شهریور: یک عملیات موشکی و پهپادی مشترک علیه یک هدف در «ریاض» پایتخت عربستان با  موشک «ذوالفقار» و ۴ پهپاد «صماد ۳»

۲۳ شهریور: عملیات «بازدارندگی دوم» :

پالایشگاه های نفتی «بقیق» و «خریص» وابسته به شرکت آرامکو در دورترین نقطه شرقی عربستان در جریان عملیاتی هجومی با ۱۰ پهپاد  

۲۷ شهریور: فرودگاه بین المللی «أبها» با پهپاد «قاصف K۲»

۴ آبان: پایگاه هوایی «ملک خالد» در «خمیس مشیط» با پهپاد «قاصف K۲» و فرودگاه بین المللی أبها با پهپاد «صماد ۳»

۵  آبان:  فرودگاه بین المللی «أبها»  با پهپاد «قاصف K۲»

۳ آذر: ایستگاه توزیع تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی با موشک بالدار «قدس ۲»

۲۴،۲۵، ۲۶ و ۲۷ بهمن: چندین حمله به پایگاه هوایی «ملک خالد» در «خمیس مشیط»، فرودگاه بین المللی «أبها» و فرودگاه جده با پهپادهای   «قاصف K۲» و   «صماد ۳»

۲ اسفند: عملیات «بازدارندگی سوم» :

شرکت آرامکو و اهداف حساس دیگر در «ینبع»  در «ینبع» با ۱۲ پهپاد از نوع صماد ۳ و دو موشک از نوع قدس و موشک ذوالفقار

سال ۱۳۹۹: عملیات های بازدارندگی چهار، پنج و شش

۳ تیر : عملیات «بازدارندگی چهارم» :

وزارت دفاع و اطلاعات و پایگاه هوایی «سلمان» و مواضع نظامی در ریاض، جیزان و نجران با چندین فروند موشک بالستیک قدس و ذوالفقار

۱۰ اسفند:  عملیات «بازدارندگی پنجم» :

حمله به ریاض با یک موشک بالستیک (ذوالفقار) با ۹ پهپاد «صماد ۳» و اماکن نظامی در مناطق «أبها» و «خمیس مشیط» با ۶ پهپاد   «قاصف K۲»

۱۲، ۱۴، ۱۵ و ۱۶ اسفند: چندین حمله به پایگاه هوایی «ملک خالد» در «خمیس مشیط»، فرودگاه بین المللی أبها و فرودگاه جده با پهپادهای   «قاصف K۲» و   «صماد ۳» و تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی با موشک بالدار «قدس ۲»

۱۷ اسفند : عملیات «بازدارندگی ششم» :

 شرکت آرامکو در راس تنوره و اهداف نظامی دیگری در منطقه «الدمام» و مناطق «عسیر» و «جیزان»  با موشک های بالستیک از نوع «بدر» و «ذوالفقار» و پهپادهای  از نوع «قاصف K۲» و «صماد ۳».

۲۰ اسفند: حمله به  ۳ پایگاه عربستان سعودی در استان‌های «عسیر»  و «جیزان» و بندر «رأس التنوره»، با  پهپادهای «قاصف K۲»، یک فروند موشک بالستیک ذوالفقار و ۷ فروند نیز موشک بدر

۲۸ اسفند: فرودگاه بین المللی «أبها» با پهپاد «قاصف K۲»

۲۹ اسفند: تأسیسات آرامکو در ریاض با ۶ پهپاد «قاصف K۲» و پایگاه هوایی «ملک خالد» در جنوب عربستان با ۲ فروند پهپاد «قاصف K۲»

۳۰ اسفند ۱۳۹۹: فرودگاه بین المللی «أبها» با پهپاد «قاصف K۲»

سال ۱۴۰۰: عملیات های بازدارندگی هفتم و هشتم

۶ فرودین:

تاسیسات نفتی آرامکو در «راس تنوره»، «رابغ»، «ینبع»، «جازان» و همچنین پایگاه هوایی ملک عبدالعزیز در الدمام (شرق عربستان)   مواضع نظامی سعودی در «نجران» و «عسیر» (جنوب عربستان) با استفاده از ۱۸ پهپاد و ۸ فروند موشک بالستیک

۱۸ و ۱۹ فروردین: پایگاه هوایی «ملک خالد» در «خمیس مشیط» با پهپاد «قاصف K۲»

۲۳ فرودین: عملیات ۳۰ شعبان

حمله به عمق خاک سعودی با ۱۷ پهپاد و ۲ موشک بالستیک شرکت نفتی آرامکو در جده به وسیله ۱۰ پهپاد از نوع   «صماد ۳» پایگاه‌های نظامی عربستان سعودی در  «خمیس مشیط»  و  «جیزان»  به وسیله ۵ پهپاد «قاصف K۲» و ۲ موشک بالستیک از نوع بدر ۱

۲۸  فروردین: پایگاه هوایی «ملک خالد» در «خمیس مشیط» با پهپاد «قاصف K۲»

۳۱ فروردین:  فرودگاه بین المللی «أبها» با پهپاد «قاصف K۲»

۹ خرداد :  پایگاه هوایی «ملک خالد» در «خمیس مشیط» با پهپاد «قاصف K۲»

۱۰ خرداد:  پایگاه هوایی «ملک خالد» در «خمیس مشیط» با پهپاد «قاصف K۲»

۱۶ خرداد:  پایگاه هوایی «ملک خالد» در «خمیس مشیط» با پهپاد «قاصف K۲»

۲۷ خرداد: فرودگاه بین المللی «أبها» با دو فروند پهپاد «قاصف k۲»

۴ تیر ماه:  پایگاه هوایی «ملک خالد» در «خمیس مشیط» با پهپاد «قاصف K۲»

۷ تیر: پادگان گارد ملی عربستان سعودی در منطقه نجران و مواضع نظامی آن در فرودگاه «أبها»  و پایگاه «ملک خالد» با پنج فروند موشک بالستیک و پنج فروند پهپاد

۱۴ شهریور: عملیات بازدارندگی هفتم:

تأسیسات وابسته به شرکت آرامکو در مناطق جده و جیزان و نجران در منطقه «الدمام» در شرق عربستان با ۸ پهپاد از نوع «صماد ۳» و یک موشک بالستیک از نوع «ذوالفقار» و «بدر»

۲۹ مهر : پایگاه نظامی نیروهای سعودی در جیزان با ۵ موشک بالستیک و انهدام انبار نگهداری تسلیحات و آشیانه بالگردهای آپاچی پایگاه «جیزان»

۱۹ آبان:   «ظهران الجنوب» در منطقه  «عسیر»  واقع در جنوب عربستان سعودی (این عملیات همزمان  با دیدار «تیموتی لیندرکینگ» نماینده آمریکا در امور یمن با «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع سعودی در ریاض صورت گرفت.)

۲۹ آبان ماه: عملیات «بازدارندگی هشت»

پایگاه‌های حساس در شهرهای ریاض، «جده»، «ابها»، «جیزان» و «نجران» عربستان سعودی با پهپادهای «قاصف K۲» و «صماد ۳»

۲ آذر: عملیات بزرگ با ۱۴ پهپاد به عمق عربستان پایگاه نظامی «ملک خالد» در منطقه «عسیر» با ۴ فروند پهپاد از نوع «صماد ۳»،

اهداف نظامی موجود در فرودگاه بین‌المللی «ملک عبدالعزیز» در جده  پالایشگاه‌های شرکت نفتی آرامکو در جده  با ۴ پهپاد از نوع «صماد ۲» یک هدف نظامی مهم نیز در فرودگاه بین المللی «ابها» با یک پهپاد از نوع صماد ۳ اهداف نظامی مختلفی در مناطق ابها، جیزان و نجران توسط ۵ پهپاد با ۵ پهپاد از نوع «قاصف K۲»

۱۶ آذر: عملیات «هفتم دسامبر» :

مواضع نظامی و حساس عربستان سعودی در ریاض، جده، طائف، جیزان، نجران و عسیر وزارت دفاع عربستان سعودی، فرودگاه هوایی «الملک خالد» و چند نقطه نظامی دیگر در ریاض با ۶  پهپاد از نوع «صماد ۳» و چند موشک «ذوالفقار» پایگاه هوایی «الملک فهد» در طائف و شرکت آرامکو در جده با ۶ پهپاد از نوع «صماد ۲» و «صماد ۳» مواضع سعودی در ابها، جیزان و عسیر به وسیله پهپادهای صماد ۱ و صماد ۲ مواضع حساس و حیاتی سعودی در ابها، جیزان و نجران به وسیله ۸ پهپاد از نوع «قاصف K۲» و تعداد زیادی موشک بالستیک

۲۴ آذر:  آشیانه جنگنده‌ها در پایگاه هوایی «ملک خالد» در منطقه خمیس مشیط و اهداف حساسی در جیزان عربستاند با ۵ فروند موشک بالستیک

۴ دی :  مواضع ارتش سعودی در جیزان با سه موشک بالستیک نقطه زن

۶ دی : حمله به پایگاه‌های عربستان در «جیزان» با سه موشک بالستیک

۲۷ دی: فرودگاه بین المللی «أبوظبی» و پالایشگاه نفتی «المصفح» با موشک بالستیک «ذوالفقار»  

۴ بهمن ماه: عملیات  «طوفان یمن ۲» در عمق خاک سعودی و امارات:

پایگاه هوایی «الظفره» و مواضع حیاتی دیگر در ابوظبی با چندین موشک بالستیک ذوالفقار مواضع حساس و راهبردی امارات در «دبی» به وسیله تعداد زیادی از پهپادهای «صماد ۳» تعدادی از پایگاه‌های نظامی سعودی در منطقه «شروه» با تعداد زیادی از پهپادهای صماد ۱ و «قاصف K۲» جیزان» و «عسیر» عربستان با تعداد زیادی موشک بالستیک

۱۱ بهمن ۱۴۰۰: عملیات «طوفان یمن ۳»

اهدافی در ابوظبی با استفاده از موشک‌های بالستیک «ذو الفقار» اهدافی  در دوبی با استفاده از پهپادهای «صماد۳» پایگاه منطقه «شروه» عربستان و مواضع این کشور در جیزان» و «عسیر» با پهپادهای «صماد۳» و «قاصف K۲» برچسب‌ها جنگ یمن پهپاد های یمنی یمن جنبش انصارالله ابوظبی موشک بالستیک آرامکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ یمن پهپاد های یمنی یمن جنگ یمن پهپاد های یمنی یمن جنبش انصارالله ابوظبی موشک بالستیک آرامکو فروند موشک بالستیک فرودگاه بین المللی عربستان سعودی شرکت آرامکو بالستیک از نوع موشکی و پهپادی جیزان و نجران جنوب عربستان پایگاه هوایی پهپاد از نوع فروند پهپاد اهداف نظامی مواضع نظامی تعداد زیادی شرق عربستان خمیس مشیط طوفان یمن عملیات ها ملک خالد موشک ها قاصف K۲ صماد ۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۲۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصارالله: در کنار ایران با اسرائیل خواهیم جنگید

یک مقام ارشد جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با نشریه آمریکایی نیوزویک گفت این جنبش یمنی آماده است دوشادوش و در کنار ایران با اسرائیل وارد یک جنگ تمام عیار منطقه ای شود.

به گزارش عصرایران، "نصرالدین عامر" معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن، در گفتگو با نشریه آمریکایی نیوزویک گفت دولت صنعا ( انصارالله یمن) کاملا آماده است تا در جنگ احتمالی بین ایران و اسرائیل در کنار ایران به ایفای نقش پردازد.

او به نیوزویک گفت انصارالله یمن متعهد است در صورتی که درگیری‌های جاری در نوار غزه به یک جنگ بزرگ منطقه ای تبدیل شود، به کمک محور مقاومت و ائتلاف خود با ایران بیاید. 

این مقام یمنی گفت: " در مورد دفاع ما از خود، منطقه مان و کسانی که با آنها ائتلاف داریم، مانند محور مقاومت، ما قطعا این کار را انجام خواهیم داد و هرگز در مقابل هیچ تجاوز خارجی و غربی به هیچ کشوری در جهان اسلام بی تفاوت نخواهیم ماند."

عامر با تاکید بر اتحاد راهبردی میان گروه های مختلف محور مقاومت در منطقه غرب آسیا، تاکید کرد در صورت وقوع یک جنگ همه جانبه، که شامل دفاع از متحدان محور مقاومت می‌شود، نقشی پیشرو را بر عهده خواهد گرفت و اجازه نخواهند داد یکی از اضلاع محور مقاومت در برابر حملات اسرائیل و یا محور غربی تنها بماند.

او در عین حال افزود:" حتی اگر کشور تحت تهاجم محور غربی یکی از کشورهای اسلامی باشد که ما با آن مخالفیم، ما هرگز آن را تنها نخواهیم گذاشت. اما در مورد کسانی که با آنها ائتلاف داریم، مانند جمهوری اسلامی ایران و سایر احزاب محور جهاد و مقاومت، قطعا با قدرت و قاطعیت در کنار یکدیگر خواهیم بود؛ چون این اساسا از آموزه های قرآن است."

نیوزویک در ادامه نوشت: این اظهارات در حالی بیان می‌شود که انصارالله یمن به حملات بی‌سابقه‌ی دریایی خود علیه کشتی‌های عمدتا تجاری (مرتبط با اسرائیل، آمریکا و انگلیس) در دریای سرخ و خلیج عدن و همچنین حملات موشکی و پهپادی دوربرد علیه اسرائیل ادامه می‌دهد. این گروه که در حال حاضر با حملات هوایی مکرر ایالات متحده و بریتانیا مواجه شده است، تاکید کرده است که تا زمانی که اسرائیل تهاجم خود به غزه را متوقف نکند، کارزار آن پایان نخواهد یافت و عقب نشینی نخواهد کرد.

به نوشته نیوزویک، این رویکرد انصارالله پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی از سوی حماس علیه اسرائیل و آغاز جنگ غزه، سبب محبوبیت گسترده ای برای آنها در بین فلسطینی ها شده و بر اساس آخرین نطرسنجی ها بیش از 83 درصد از فلسطینی ها از رویکرد انصارالله یمن در قبال جنگ غزه خشنودند و این محبوبیت بالاترین محبوبیت در بین فلسطینی ها در مقایسه با دیگر گروه ها و کشورهای اسلامی است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یمنی ها برای غرب خطرناک تر می شوند/ ادعای دستیابی انصارالله به موشک های مافوق صوت سفیر ایران در سازمان ملل: رابطه ایران با محور مقاومت مثل رابطه اعضای پیمان ناتو است/ ما یمن را تشویق به توقف حملات می کنیم اما آمریکا هم باید حملات اسرائیل به غزه را متوقف کند یمن؛ بهترین دوست جدید ایران

دیگر خبرها

  • انصارالله: در کنار ایران با اسرائیل خواهیم جنگید
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • تصاویر حمله پهپادی انصارالله یمن به کشتی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ + فیلم
  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم