Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امیر کرم‌زاده روز چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری بیان کرد: سفر ایمن در کنار پیشگیری از حوادث، با توجه به فراگیری کرونا در راستای عدم ابتلای مسافران به ویروس کرونا برنامه ریزی می شود.

وی رنگ بندی کرونایی استان ها را در برنامه ریزی های نوروزی مهم برشمرد و افزود: با توجه به موقعیت استان سمنان و عبور حدود ۱۵ میلیون زائر بارگاه منور رضوی از این استان و افزایش سفرها پس از ۲ سال، برنامه ریزی های اسکان و خدمت رسانی مسافران آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرم زاده ادامه داد: موکب های ارائه خدمات رایگان به مسافران در جاده های استان سمنان با هدف کاهش تصادفات و بازارچه های عرضه صنایع دستی و غذاهای محلی نیز برپا می شود.

مجتمع های نیمه کاره بین راهی سمنان محل مناسب برپایی موکب های خدمت رسانی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان نیز در این جلسه عنوان کرد: ایمن سازی و آشکارسازی نقاط حادثه خیز استان، ترمیم تابلوهای اطلاع رسانی و ترافیکی و ترمیم خاکریزهای اطراف پل ها از جمله اقدامات آمادگی ایام نوروز است.

احسان منصور کیایی یادآور شد: شست و شوی تابلوهای جاده ها، بازدید از مجتمع های بین راهی و مسدودسازی ورودی ها و خروجی های غیر مجاز برای کاهش حوادث از دیگر اقدامات اداره کل راهداری استان برای نوروز پیش رو است.

وی افزود: مجمتع های نیمه کاره بین راهی به دلیل ورودی و خروجی ایمن، محل مناسب برپایی موکب های خدمت رسانی است.

سامانه هوشمند شهری تنها در شهرستان شاهرود فعال است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان نیز تصریح کرد: ۲۹ ایستگاه پلیس شامل ۱۰ ایستگاه پلیس راهور، پنج ایستگاه پلیس راه و ۱۴ ایستگاه نیروی انتظامی در ایام نوروز برای ارائه خدمات فعال می شود.

سرهنگ موسی بزرگی یادآور شد: رفع نقاط حادثه خیز شهری و آشکارسازی آن، نصب تابلوهای علائم و اطلاع رسانی مسافران از دیگر فعالیت های پلیس است.

وی افزود: سامانه هوشمند شهری تنها در شهرستان شاهرود فعال است و امکان مدیریت هوشمند بیماری کرونا استان در سامانه امید نیست.

بزرگی گفت: با توجه به وجود بیش از هشت هزار موتورسیکلت و حدود ۹۰۰ دستگاه خودرو در پارگینگ طرح ترخیص فوق العاده وسیله نقلیه رسوبی در حل انجام است.

فراهم ساختن مکان اسکان اضطراری مسافران، جانمایی بازارچه های عرضه صنایع دستی، برگزاری جشنواره های نوروزی و نوروزخوانی، ساماندهی جایگاه های سوخت، رفع نواقص راه ها، جانمایی پایگاه های هلال احمر و پلیس راهنمایی و رانندگی، بهبود سیلاب ها، برپایی موکب های ارائه خدمات به مسافران، اطلاع رسانی به مسافران، فضاسازی شهری از اقدامات فرمانداری های استان سمنان در ایام نوروز خواهد بود./

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ویروس کرونا سمنان سفر استانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ویروس کرونا سمنان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ویروس کرونا سمنان سفر استانی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۲۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، بهمن اخلاقی گفت: با عنایت به تحقق شعار سال و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، اقامتگاه سنتی گل‌سنگ در منطقه دربند شهرستان مهدی‌شهر روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ افتتاح شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: این اقامتگاه در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع و ۲۳۰ متر زیربنا، دارای دو سوئیت اقامتی با ظرفیت ۲۵ نفر است.

بهمن اخلاقی بابیان اینکه اقامتگاه‌ سنتی گل‌سنگ با حجم سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، افزود: با به بهره‌برداری رسیدن این واحد زمینه اشتغال ۵ نفر به‌صورت مستقیم در شهرستان مهدی‌شهر فراهم‌شده است.

او افزود: ۲ سوئیت اقامتی، رستوران، کافه و ۸ آلاچیق در محوطه هرکدام به متراژ ۹ مترمربع در این اقامتگاه سنتی در نظر گرفته‌شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: منطقه گردشگری دربند به دلیل آب‌وهوای مطبوع و مناسب، نزدیک بودن به مرکز استان و شهر نمونه بین‌المللی گردشگری شهمیرزاد، مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران در سراسر کشور است.

بهمن اخلاقی بابیان اینکه توسعه تأسیسات گردشگری با مشارکت مردم یکی از سیاست‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان است، افزود: گردشگری یکی از راه‌های توسعه پایدار استان سمنان است و شهرستان مهدی‌شهر در حال حاضر دارای ۶۵ واحد گردشگری شامل هتل، مجتمع بین‌راهی، رستوران سنتی، اقامتگاه‌های بوم گردی و سنتی دارای مجوز است.

در این مراسم مسئولان استانی و شهرستانی ازجمله فرماندار شهرستان مهدی‌شهر، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر، سرپرست حراست و رئیس حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، بخشدار مرکزی مهدی‌شهر، رئیس شورای اسلامی شهر مهدی‌شهر و... حضور داشتند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901594

دیگر خبرها

  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • هشدار جدی به مسافران؛ احتمال ریزش کوه و سقوط سنگ در ۲ مسیر
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس
  • کارکنان برق بخش آبپخش تقدیر شد
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • بررسی روند اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • دستگیری متهمان ۲۰ فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی در طرقبه شاندیز