Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@20:59:17 GMT

تکمیل پروژه مرکز همایش‌ها تا پایان خرداد ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۳۵۴۹

تکمیل پروژه مرکز همایش‌ها تا پایان خرداد ۱۴۰۱

شهردار اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان خرداد ۱۴۰۱ فعالیت‌های عمرانی پروژه مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده صبح امروز _ چهارشنبه یازدهم اسفندماه_ در حاشیه جلسه بررسی مشکلات و برنامه‌ریزی پروژه‌های شاخص عمرانی اصفهان، اظهار کرد: در این جلسه روند پیشرفت پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان مورد بررسی قرار گرفت و بر بهره‌برداری سریع‌تر این ابر پروژه تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز در جلسه بررسی مشکلات و برنامه‌ریزی پروژه‌های شاخص عمرانی اصفهان نواقص و کاستی‌های موجود در روند پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی بررسی شد و راهکارهای مناسب با نظرات کارشناسان متخصص پیش‌بینی شد، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان خرداد ۱۴۰۱ فعالیت‌های عمرانی پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه یک عزم جدی در بدنه مدیریت شهری برای بهره‌برداری از پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان وجود دارد، اظهار امیدواری کرد: مشکلات و نواقص پروژه باید هر چه سریع‌تر رفع شود تا طبق زمان‌بندی انجام شده، تا پایان خرداد ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشکل اساسی و خاصی در پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان وجود ندارد و عمدتاً مهمترین دغدغه مدیریت شهری، تکمیل ریزپروژه‌های داخل این ابر پروژه است که باید به نحوه صحیح از پیمانکار تحویل گرفته شود، گفت: این پروژه عظیم دارای ریز پروژه‌های متعددی است که باید موقع تحویل نقصان و اشکالی نداشته باشد.

قاسم‌زاده در خصوص تأخیر در پرداخت مطالبات پیمانکاران، اظهار کرد: راه حل کلیدی برای رفع این مشکل پیشنهاد شده است.

وی گفت: طی توافق و رایزنی انجام شده با بانک‌های مختلف استان، یک خط اعتباری از سوی یک بانک برای هر پروژه عظیم و شاخص شهری تعیین می‌شود و سپس مباحث مالی پیمانکار پروژه با بانک خواهد بود و سپس شهرداری اصفهان از این بعد با بانک طرف خواهد شد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: گاهی تأخیر در پرداخت مطالبات پیمانکاران به دلیل مسائل اداری و دریافت تسهیلات از بانک‌ها است که این موضوع نیز یک امر عادی است، اما تأخیر به دلیل تصمیمات مدیریتی قابل قبول نیست.

مطالبات پیمانکاران پرداخت شده است

محسن رنجبر، معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: بخشی از تأخیر در پرداخت‌ها به پیمانکاران پروژه‌ها خاصه پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی و بالتبع تأخیر در تکمیل پروژه‌ها به دلیل تغییرات مدیریتی جدید در بدنه شهرداری بوده است که این امر برخی از پیمانکاران را دچار یک سردرگمی کرده بود؛ البته امروز این مشکل به صورت کامل مرتفع شده است.

وی در خصوص کاربری اراضی مرکز همایش‌های بین‌المللی، گفت: ۷۲ هکتار اراضی مرکز همایش‌های بین‌المللی پیش از این در زمان آغاز به کار از هیئت وزیران جمهوری اسلامی ایران مجوز کاربری توریستی - تجاری دریافت کرده است و هیچ جای نگرانی نیست.

تدوین طرح جامع برای مرکز همایش‌های بین‌المللی

در ادامه نشست‌، سعید ابراهیمی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان اظهار کرد: برای اینکه وارد فضای اجرایی بهره‌برداری از مرکز همایش‌های بین‌المللی شویم، به یک مشاوره عالی در این زمینه نیاز داریم تا طرحی برای بیان اولویت‌های موخر و مقدم قسمت‌های مختلف این ابر پروژه ارائه دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید در اسرع زمان بخشی از ابر پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: قرار است سال آینده ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل بخش‌های مختلف این پروژه اختصاص یابد که این امر اهمیت یک طرح جامع از سوی مشاور عالی را دوچندان می‌کند.

ضرورت انتخاب یک مشاور عالی فنی برای پروژه مرکز همایش‌ها

رضا اخوان، مدیر بهره‌برداری مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: پروژه مرکز همایش‌ها ۱۱ ساله شد، شرایط این ابر پروژه ایجاب می‌کند که در کنار معاونت عمرانی شهرداری دیگر معاونت‌های شهرداری نیز قرار گیرند تا روند پیشرفت بهتر و سریع‌تر پیش رود.

وی با ارائه پیشنهاداتی در زمینه تسریع در روند زمان بهره‌برداری مرکز همایش‌ها، گفت: این ابر پروژه به دلیل حجم و گستردگی در درجه نخست نیازمند انتخاب یک مشاور عالی فنی برای برنامه‌ریزی بخش‌های مختلف، دوم تدوین یک طرح جامع راهبردی از سوی معاونت‌های شهرداری اصفهان و سوم آغاز مدیریت هوشمند و تجهیز مرکز در واقع BMS پروژه است.

مدیر بهره‌برداری مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان افزود: لزوم توجه به پدافند عامل و غیرعامل پروژه و مباحث امنیتی با توجه به حساسیت جلسات برگزاری در سال‌های آتی، توجه به مسائل ایمنی ساختمان، تعیین تکلیف وضعیت انشعابات مختلف و تصفیه‌خانه فاضلاب مرکز همایش‌ها و همچنین مستندنگاری مبتنی بر تجربه‌نگاری فنی و عمرانی پروژه از دیگر اقداماتی است که باید مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 558961

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری اصفهان علی قاسم زاده شهردار اصفهان شهر مدیریت شهری کلانشهر شهرداری شهردار اصفهان مرکز همایش های بین المللی اصفهان مركز همايش هاي بين المللي شهر اصفهان پروژه هاي عمراني شهروند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان پروژه مرکز همایش ها شهردار اصفهان ابر پروژه برنامه ریزی بهره برداری پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۳۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد

سی‌ویکمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت آغاز بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه با هزینه ۱۰۳ میلیارد تومان «به احترام مردم اصفهان» امروز (دوشنبه) با حضور مدیران شهری اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه با هزینه ۱۰۳ میلیارد تومان امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در قالب سی‌ویکمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با حضور مدیران شهری اصفهان آغاز شد.

بخشی از این پروژه‌ها شامل بازسازی و به‌روزرسانی بولینگ، راه‌اندازی مجموعه‌های غذایی جدید، توسعه پارکینگ‌ها و زیرساخت‌های خدماتی و احداث و نصب پنل‌های خورشیدی است.

شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان به‌دنبال پیگیری اقدامات ویژه حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت ارزنده با بخش خصوصی و معرفی پروژه‌های قابل توجه و نوین تفریحی و گردشگری به مدیریت شهری اقدامات ویژه‌ای را طی دو سال اخیر در این حوزه رقم زده است.

کد خبر 749151

دیگر خبرها

  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر/ ۱۱ خرداد پایان مسابقات
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان