Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری جزو مراکز مورد توجه دولت است و این مرکز در استان کرمان در جایگاه خودش نیست هرچند اقداماتی صورت گرفته اما این مرکز باید حداکثر تا بهار سال آینده به یکی از برجسته‌ترین مراکز استان تبدیل شود و هر هفته جلسات آن با نمایندگان تام الاختیار دستگاه ها برگزار شود و در همان مرکز و جلسات مجوزها صادر شود و مکانی برای آن ایجاد شود و به عنوان یک هدف به آن توجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علی زینی وند ظهر امروز یازدهم اسفندماه در جلسه ستاد گروه کاری میراث فرهنگی درباره نحوه ارائه بسته های سرمایه گذاری در بخش گردشگری پیشنهاد کرد: بسته های سرمایه گذاری بدون نامی آماده کنید و به معاونت اقتصادی استانداری نیز این مهم را تکلیف کردیم که تسریعی در کار باشد.  

استاندار کرمان با اشاره به اینکه بازدید از مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی در ایام عید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، تصریح کرد: استان کرمان در حوزه گردشگری نسبت به استان های با تراز پایین تر از لحاظ ظرفیت های گردشگری مقداری عقب تر است لذا فرمانداران و حوزه گردشگری و معاونت عمرانی به صورت جدی تر ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به مشکلات برخی از مکان های گردشگری مانند خانه حاج آقا علی اظهار کرد: در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری، در بخش‌هایی که برخی ورود کرده و موفق نشده‌اند، از میراث‌فرهنگی می‌خواهیم خلع‌ید و اعمال قانون کند. بناهای تاریخی خیلی خوبی داریم ولی کسانی ورود کرده‌اند و چندین بار گفته‌ایم تعیین تکلیف شود؛ مخصوصا خانه حاج‌آقا علی در رفسنجان که موضوع مهمی است، مس هم برای احیای خانه آمادگی دارد. اجازه ندهید بلاتکلیف بماند، جلسه بگذارید و پیگیری کند و هرجا نیاز بود، اعلام کنید تا حاکمیتی برخورد کنیم. اگر دستگاهی معطل می‌کند از اختیارات استاندار می‌توانیم استفاده و موضوع را حل کنیم و به نظر بنده هیچ بن بستی وجود ندارد.

زینی وند بیان کرد: امسال موج مسافر خیلی شدیدتر است و احیانا شرایط کرونا بهتر خواهد شد بنابراین کمیته های ستاد سفر آمادگی لازم را داشته باشند و ستاد کرونا نیز نظارت های لازم در این دوران داشته باشند. 

وی افزود: ضعف های سال گذشته را شناسایی و آنها را رفع کنید و ممکن است برخی مجموعه ها به دلیل اینکه در دو سال گذشته مسافر نوروزی نداشتیم بنابراین باید کمیته آمادگی بیشتری داشته باشند.

توقف اقدامات عمرانی از 15 اسفند در استان

فریدون فعالی ظهر امروز یازدهم اسفندماه در جلسه ستاد گروه کاری میراث فرهنگی گفت: یکی از مهمترین چالش های شهر کرمان حریم قلاع دختر و اردشیر بود و 137 هزار و 729 متر مربع عرصه های غیرقابل ساخت و ساز بود بعد از اصلاح حریم حدود 64 هزار و 276 متر مربع باقیمانده است و 1154 پلاک آزاد شده است و باید 132 پلاک روی عرصه حریم تعیین تکلیف شود.

به گزارش ایسنا، مصطفی آیت الهی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان نیز در این زمینه گفت: کارهای کارشناسی و قیمت گذاری روی 132 پلاک، روی عرصه حریم قلاع دختر و اردشیر صورت گیرد و شهرداری نسبت به تعیین تکلیف 132 پلاک با هماهنگی استانداری اقدام کند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در ادامه درباره خدمات سفر گفت: پیش بینی می کنیم که حضور مسافران نوروزی به شکل های مختلف در استان خواهیم داشت و باید برنامه های متنوع تر و مطلوب تری داشته باشیم تا رضایت گردشگران در ایام عید را رقم بزنیم.

وی ادامه داد: درخواست داریم که از 15 اسفندماه اقدامات عمرانی در سطح استان متوقف شود و از 25 اسفندماه ستاد فعال می شود.

فعالی افزود: 400 غرفه صنایع دستی در قالب بازارچه های صنایع دستی در سطح استان کرمان برپا می شود که باید فرمانداران و شهرداران در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار كرمان میراث فرهنگی سرمایه گذاری استان کرمان داشته باشند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۴۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است

«محمد دهقان» معاون حقوقی رییس‌جمهور در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: امیدوارم مردم در دور دوم انتخابات با احساس مسوولیت شرکت کنند و انتخابات خوبی در این مرحله داشته باشیم و شاهد شروع با افتخار مجلس دوازدهم در هفتم خرداد ۱۴۰۳ باشیم.

وی افزود: خوشبختانه چهره‌های جدید به مجلس راه پیدا کرده‌اند که می‌توانند ایده‌های تازه‌ای به نمایش و اجرا بگذارند؛ این خاصیت انتخابات است که به صورت مداوم از کف جامعه، جوانان و متخصصین رویش کرده و بالا می‌آیند؛ آنان نظرات جدیدی برای حل مشکلات کشور ارایه می‌کنند و به تجربیاتی که در گذشته داشتیم، اضافه می‌کنند.

لزوم مسابقه بین شهرهای کشور برای «جذب سرمایه‌گذاری»

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در دوره جدید مجلس، حدود ۱۰۰ نفر افراد و چهره‌های کاملاً جدید داریم؛ تعدادی از نمایندگان ادوار هم به مجلس دوازدهم راه یافته‌اند؛ همچنین نزدیک به ۱۱۰ نفر نمایندگان از مجلس یازدهم به دوره دوازدهم راه پیدا کرده‌اند؛ این آمارها نشان می‌دهد که آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌های نو به مجلس دوازدهم راه پیدا کرده‌اند.

دهقان با اشاره به شعار سال گفت: امیدواریم با توجه به اولویت کشور که مسایل اقتصادی است و به خصوص با توجه به شعار سال که «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، نمایندگان مجلس آینده بتوانند نقشی ویژه در این زمینه ایفا کنند.

وی افزود: اگر بخواهیم مردم وارد صحنه شوند، طبیعتاً نمایندگان که به صورت روزانه با اقشار مختلف سر و کار دارند باید در جذب سرمایه‌گذاران مؤثر باشند؛ بین شهرهای کشور باید مسابقه برای جذب سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

سرمایه بزرگ «۸ هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی» برای کشور

عضو هیأت‌رییسه مجلس نهم با اشاره به فرصت نقدینگی بالا در کشور اظهار کرد: ما نزدیک ۸ هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور داریم که سرمایه بزرگی است؛ بخشی از ایرانیان خارج از کشور هم سرمایه دارند و قطعاً حاضر هستند، در زادگاه خود آن را هزینه کنند و نامی نیک از خود به جا بگذارند.

معاون حقوقی رییس‌جمهور افزود: بنابراین اگر فرمانداران و نمایندگان مجلس از هر شهرستان، این افراد را شناسایی و از آن‌ها با احترام دعوت به کار و سرمایه‌گذاری کنند، دولت هم قطعاً از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

دهقان با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در کشور اظهار کرد: با توجه به نیاز کشور، توقع مردم و فرمایشات رهبر معظم انقلاب، وظیفه دولت حمایت از سرمایه‌گذاران است. بنابراین بهترین کسانی که می‌توانند در جذب سرمایه‌گذاران استانی و شهرستانی، نقش ایفا کنند، نمایندگان مجلس دوازدهم خواهند بود.

معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: من از نمایندگان مجلس دوازدهم دعوت می‌کنم تا کمک کنند و تقاضا دارم وارد میدان شوند؛ دولت این آمادگی را دارد که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را برای کار در کشور جذب کند.

کد خبر 6090344

دیگر خبرها

  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران