Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@14:29:53 GMT

دیدار قاضی زاده هاشمی با رئیس جمهور عراق

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۴۷۸۸

دیدار قاضی زاده هاشمی با رئیس جمهور عراق

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز (چهارشنبه)، با «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق در بغداد دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد که دو طرف در کاخ «السلام» بغداد با یکدیگر دیدار کرده‌اند و رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران  سلام رئیس‌جمهور ایران را به همتای عراقی ابلاغ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش، رئیس‌جمهور عراق نیز از قاضی زاده هاشمی خواسته است که سلام او را به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برساند.

طبق بیانیه ریاست جمهوری عراق، دو طرف در این دیدار «روابط دوجانبه مستحکم میان این دو کشور همسایه و اهمیت آن برای دو ملت دوست را در راستای خدمت به دو کشور و منطقه» مورد بررسی قرار داده‌اند.

در این بیانیه همچنین آمده است: «در این دیدار، بر لزوم تقویت روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف، تبادل تجربیات در حوزه‌های مختلف و فعالسازی تفاهم‌ها و توافقات منعقدشده میان دو طرف در زمینه‌های مختلف از طریق طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری و خدماتی تأکید شده است».

خبرگزاری رسمی عراق نوشت که قاضی زاده هاشمی در این دیدار «بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق در عرصه‌های مختلف و تلاش برای تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور در راستای منافع دو ملت دوست» تأکید کرده است.

این دیدار در حالی صورت گرفته است که منابع عراقی صبح امروز خبر دادند که «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق با معاون رئیس‌جمهور ایران درباره سازوکارهای قانونی حمایت از خانواده‌های شهدای دو کشور بحث و تبادل نظر کرده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: امیر حسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برهم صالح رئیس جمهور عراق قاضی زاده هاشمی رئیس جمهور دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۴۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین

رئیس‌ جمهور سوریه امروز با وزیر امور خارجه بحرین در دمشق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز یکشنبه «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین را به حضور پذیرفت.

به گزارش سانا، در این دیدار روابط دوجانبه دو کشور و راه های توسعه آن در زمینه های مختلف در جهت تامین منافع دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار همچنین تمهیدات و تلاش های انجام شده توسط بحرین برای موفقیت آمیز بودن اجلاس سران کشورهای عربی که برای ماه آینده برنامه ریزی شده است، مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته است.

بشار اسد همچنین بر تقویت همبستگی عربی و کار مشترک برای ثبات منطقه در سایه تحولات جهانی تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اژه ای: جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی از این اقدامات و آرای ما، هر کدام بهره‌برداری‌های خود را می‌کنند
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • در حاشیه دیدار مردم جنوب غرب تهران با رئیس جمهور
  • دیدار رئیس جمهور با شهروندان مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران