Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:00:45 GMT

۲۵ کردستانی در دهه نخست اسفند بر اثر کرونا فوت کردند

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۵۳۴۸

۲۵ کردستانی در دهه نخست اسفند بر اثر کرونا فوت کردند

آرزو فلاحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با این تعداد، مرگ و میر کرونا از ابتدای شیوع( اسفند ۱۳۹۸) تا امروز به یک هزار و ۹۸۷ نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد مرگ ومیر بیماران متلا به کرونا در سنندج با ۸۶۵ نفر بوده است، افزد:  ۳۱۷ نفر در سقز، ۱۵۲ نفر در قروه، ۱۶۰ نفر در بانه، ۱۰۶ نفر در کامیاران، ۱۹۰ نفر در مریوان، ۹۲ نفر در دیواندره، ۷۶ نفر در بیجار، ۲۴ نفر در دهگلان و پنج نفر در سروآباد جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان  با اشاره به شناسایی ۵۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته افزود: در حال حاضر ۲۵۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با اشاره به آمار بستری شدگان در کردستان به تفکیک شهرستانهای استان افزود: ۱۷۳ بیمار در سنندج، ۱۶ در سقز، ۲۱ در مریوان، ۱۰ در قروه، ۱۰ دربیجار، ۶ در کامیاران، ۲۰ در بانه و یک بیمار در دیواندره بستری هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان  اضافه کرد: اکنون ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

فلاحی با تأکید بر استفاده از ماسک و اهمیت پوشش همگانی واکسیناسیون جهت کنترل، پیشگیری از بیماری و انتقال آن به دیگران اظهار داشت: شهروندان در اسرع وقت ترزیق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و سه نوبت آن را تکمیل کنند.

 تعداد شهرهای با وضعیت بسیار پرخطر (قرمز) استان سه شهرستان  سنندج، سروآبادو کامیاران است و قروه، دیواندره، دهگلان، مریوان و  بانه در وضعیت پرخطر (نارنجی) و بیجار و سقز در وضعیت خطر نسبی (زرد) قرار دارد.

۲۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان فعالیت دارند که از این تعداد در سنندج ۹ مرکز، بانه، کامیاران و سقز هم هر کدام سه مرکز و در دیواندره، دهگلان، بیجار و مریوان هم هر کدام یک مرکز واکسیناسیون در ۲ نوبت صبح و عصر فعال است.

برچسب‌ها سلامت ویروس کرونا کردستان واکسن کووید 19

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت ویروس کرونا کردستان سلامت ویروس کرونا کردستان واکسن کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۵۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج

 رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به نامگذاری ۶ تا ۱۲ اردیبهشت به نام هفته سنندج گفت: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف "حامد شریعتی" شامل ۶۰ عکس قدیمی شهر سنندج از سال‌های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) است و در معرض نمایش عموم قرار خواهد گرفت.

اسعد فرهادی ادامه داد: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخداد‌ها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن به همت آقای حامد شریعتی گرد آوری و در معرض نمایش علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار می گیرد.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.

 آیین افتتاحیه و بازگشایی نمایشگاه شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۷ با حضور مسئولین، هنرمندان و علاقه‌مندان در محل گالری سوره برگزار می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • رکورد شکنی ورزشکار کردستانی
  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان