Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی الکسی ناوالنی امروز (چهارشنبه) در پیامی توییتری نوشت که ناوالنی از شهروندان روسیه می‌خواهد تا اعتراضات روزانه‌ای را علیه حمله نظامی مسکو به اوکراین برگزار کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، «کرا یارمیش»، سخنگوی الکسی ناوالنی، سرسخت‌ترین منتقد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در توییتر نوشت: الکسی ناوالنی از مردم خواسته است تا هر روز ساعت ۱۹ و آخر هفته‌ها ساعت ۱۴ به خیابان‌ها، میادین اصلی شهر و یا هر جایی که هستند، بروند و درخصوص حمله روسیه به اوکراین اعتراض کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنبش ناوالنی قبلا خواستار یک کمپین "نافرمانی مدنی" جهت اعتراض علیه حمله روسیه به کشور همسایه‌اش شده بود.

الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین که چندین پرونده حقوقی علیه او در جریان بود، در ۲۰ اوت ۲۰۲۰ در بازگشت از تومسک به مسکو در هواپیما بیمار شد و پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر امسک، جنوب غربی سیبری منتقل شد. او به کما رفت و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد و سپس با هواپیما به برلین منتقل شد. در تاریخ ۲ سپتامبر، دولت آلمان اعلام کرد که ناوالنی با سم نوویچوک مسموم شده است. مقامات روسیه با اشاره به اینکه قبل از انتقال وی به برلین هیچ گونه سمی در بدن او یافت نشده بود، بارها آمادگی خود را برای همکاری همه‌جانبه جهت رسیدگی به این پرونده اعلام کردند.

او پس از بازگشت به روسیه، بازداشت و بابت نقض آزادی مشروط زندانی شد. جوامع غربی این اقدام روسیه و زندانی شدن ناوالنی را محکوم کرده‌اند. پس از آن، مسکو مخالفان را "سرکوب" و شبکه سیاسی ناوالنی را ممنوع کرد و آن را "افراطی" خواند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الکسی ناوالنی ولادیمیر پوتین حمله روسيه به اوكراين تنش در مرز اوکراین و روسیه الکسی ناوالنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۵۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر همسر ناوالنی بر روی جلد مجله تایم

به گزارش خبرآنلاین یولیا ناوالنایا، رهبر جدید اپوزیسیون منتخب غرب برای روسیه، قول داده است به مبارزه همسرش برای عدالت و برای روسیه آزاد و دموکراتیک ادامه دهد.
 
نام نرگس محمدی برنده ایرانی جایزه صلح نوبل نیز در بین این فهرست ۱۰۰ نفره دیده می‌شود.

311311
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899750

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • تصویر همسر ناوالنی بر روی جلد مجله تایم