Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وبدا، دکتر محمدعلی کیانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری با نمایندگان رسانه های استان گفت: برنامه ریزی های لازم در راستای ارائه خدمات مناسب در حوزه های بهداشت و درمان، به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در ایام نوروز در این دانشگاه صورت گرفته است و برنامه های مختلفی در کمیته های بهداشت و درمان تدوین شده است تا با استفاده از تمام ظرفیت استان، مدیریت مناسبی را در کنترل و پیشگیری از کرونا صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر روند ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان خراسان رضوی در حال کاهش است. اما روند کاهشی تعداد بیماران مبتلا به کرونا به معنای پایان کرونا نیست. با توجه به در پیش بودن روزهای پایانی سال و ایام نوروز، حضور در دورهمی ها و اماکن پرازدحام از مهمترین نگرانی های سیستم بهداشت و درمان است که با کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی، با خطر پیک های بعدی کرونا به طور مجدد مواجه شویم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این که پوشش دُز سوم واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال تنها ۳۲ درصد است، گفت: بر اساس بررسی های انجام شده در پیک ششم کرونا، تعداد افراد مبتلا به نوع شدید کرونا در افرادی که واکسن دریافت نکرده اند بیشتر است و این امر نشان دهنده نقش موثر واکسن در افزایش ایمنی افراد است.

وی تاکید کرد: عموم مردم در صورت حضور در اماکن شلوغ باید از ۲ ماسک استفاده کنند. همچنین در راستای حفظ سلامت زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، برنامه های نظارتی و بازدیدهای بهداشتی به طور مستمر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اصناف و اماکن عمومی انجام می شود و در صورت مشاهده کوچکترین تخلف آسیب زننده به سلامت جامعه، بر اساس قوانین برخورد خواهد شد.

آمادگی ۱۶۰ درمانگاه و تمامی بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ایام نوروز

دکتر شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست گفت: ۱۶۰ درمانگاه در سطوح یک و ۲ و تمامی بیمارستان های زیر پوشش با ظرفیت ۶ هزار تخت، به منظور خدمات رسانی مناسب به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در روزهای پایانی سال و ایام نوروز در آمادگی کامل هستند.

وی افزود: همکاری نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و تولیت آستان قدس رضوی با این دانشگاه بسیار خوب و قابل توجه بوده است. در ایام بحران کرونا یکی از بهترین عملکردهای کشور را در خراسان رضوی شاهد بودیم و این موفقیت‌ها حاصل یک تلاش دسته‌جمعی بوده و به تنهایی حاصل نشده است.

۳۰۰ نیروی بهداشت در ماموریت ویژه سال تحویل در مسیرهای اصلی منتهی به حرم مطهر رضوی حضور دارند

دکتر مجید جعفری‌نژاد معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در ماموریت ویژه سال تحویل ۳۰۰ نیروی بهداشت با لباس مشخص در مسیرهای اصلی منتهی به حرم مطهر رضوی حضور دارند تا در صورت نیاز خدمات موردنیاز را به مردم ارائه دهند.

وی افزود: مراکز روزانه و شبانه‌روزی ویژه نوروز از ۲۶ اسفند ماه امسال تا ۱۴ فروردین ماه سال آینده فعال بوده وکلیه خدمات تخصصی خود را در موضوعات کرونا و غیرکرونا ارائه می‌دهند.

جعفری نژاد تاکید کرد: در ایام نوروز ضمن انجام پایش‌ها و نظارت‌های مستمر از واحدها و مجموعه‌های مختلف، با متخلفان برخورد قانونی می‌شود و اخطار، پلمب و معرفی به مرجع قضایی را هم داریم.

وی تاکید کرد: در ایام نوروز ضمن لغو مرخصی‌ها فعالیت ویژه‌ای در بحث پیشگیری داریم. همچنین از مردم می‌خواهیم که شکایات خود در حوزه بهداشت را به سامانه‌های ۱۹۰ و ۱۹۱ گزارش کنند تا بازرسان بهداشت بلافاصله در محل حاضر شده و برخورد لازم را با متخلفان داشته باشند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

منبع: فارس

کلیدواژه: نوروز سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایام نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۵۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال و هوای حرم مطهر رضوی در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع)

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079498 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • سرک دلار به کانال ۶۰
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شود
  • حال و هوای حرم مطهر رضوی در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع)