Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@15:19:59 GMT

پلیس، ناجی پرنده میلیاردی در یاسوج شد+تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۵۵۵۸

پلیس، ناجی پرنده میلیاردی در یاسوج شد+تصاویر

یک بهله پرنده شکاری کمیاب با دستان پلیس شهرستان بویراحمد نجات پیدا کرد و به دامن طبیعت بازگشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس پلیس وظیفه شناس از عوامل فرماندهی شهرستان بویراحمد با نجات جان یک بهله شاهین شکاری در یکی از خیابان های شهر یاسوج ناجی این پرنده شد تا صبح امروز با تحویل آن به محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد این پرنده به دامان طبیعت بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرنده شاهین با اینکه از قوش و عقاب از نظر جسه کوچکتر بوده اما به دلیل جسارت بالایی که دارد، حتی به عقاب و قوش حمله می کند. تقریبا ۴۰ نوع مختلف شاهین وجود دارد که با نام های گوناگون و در نقاط مختلف کره ی زمین زندگی می کنند. پرنده ی شاهین در قدیم بسیار یافت می شد و تقریبا تمام نقاط جهان زیستگاه این پرنده بود اما متاسفانه امروزه تعداد شاهین ها بسیار کم شده و فقط در بعضی نقاط خاص وجود دارند.

اگه روند کاهش جمعیت آن به همین طریق پیش برود شاید بعد از چندین سال رفته رفته منقرض شوند.

کشورهای عربی یکی از مهمترین مقصد سفر اجباری این پرنده ها هستند و علاقه شیخ های عرب به بازی با پرنده های ایرانی، هر روز قیمت آنها را بالاتر برده و سودجوها را برای قاچاق بیشتر ترغیب می کند، قیمت این پرنده بین 500 میلیون ریال شروع می شود و حتی به 2 میلیارد تومان هم می رسد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۵۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی ۲ خواهر در مازندران

فرمانده انتظامی مازندران از انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیارد ریالی در غرب مازندران در حوزه خرید و فروش املاک و محصولات شرکت های تولیدی و صنعتی با چک های بلامحل خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس مازندران، سردار حسن مفخمی شهرستانی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت باند حرفه ای کلاهبرداری در برخی شهرستان های غرب مازندران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به تحقیقات گسترده و اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس آگاهی افزود: متهمان اصلی این پرونده که دو خواهر حدودا 40 تا 50 سال هستند به همراه مردی حدودا 37 ساله که به عنوان مباشر و محافظ شخصی با متهمان همکاری داشته، پس از جلب اعتماد افراد متمول و سرمایه گزار در بخش های صنعتی و تولیدی با صدور چک های بلامحل اقدام به خرید و فروش زمین و محصولات تولیدی و صنعتی آنان می کردند.

سردار مفخمی شهرستانی تصریح کرد: این افراد که فعالیت مجرمانه آنان اغلب در استان های "تهران، البرز و مازندران" به ثبت رسیده، بیش از 2 هزار میلیارد ریال از این طریق کلاهبرداری کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران خاطرنشان کرد: با شناسایی مخفیگاه متهمان در شهرستان نوشهر و با هماهنگی قضائی هر سه متهم این پرونده در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل مسئولان از مقام شامخ معلم در کلاسهای درس
  • ردپای مرد طلبکار در آدم‌ربایی میلیاردی
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی در دیواندره
  • کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان
  • کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی ۲ خواهر در مازندران
  • تویوتای ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس سیستان و بلوچستان
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس چابهار
  • دستگیری کلاهبردار ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد