Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تحولات اخیر اوکراین اظهار داشت: دلایل حمله روسیه به اوکراین در قضایایی نهفته است که بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در دهه هفتاد اتفاق افتاد.

وی در توضیح این مسئله گفت: در آن هنگام، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تعهد دادند که کشورهای عضو پیمان ورشو را به سمت خودشان نکشانند، اما مثل همیشه زیر قولشان زدند و حتی در کشورهایی مانند اوکراین و قرقیزستان، انقلاب رنگی رقم زدند که به نوعی، حمله مجدد به منافع امنیتی روسیه تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم تصریح کرد: اوکراین از جهات مختلف برای روسیه اهمیت دارد و البته حمله به اوکراین تبعات بسیاری هم برای روس‌ها خواهد داشت، اما ظاهراً در یک هزینه و فایده به این نتیجه رسیدند که اگر جلوی نفوذ ناتو را در اوکراین نگیرند، این بار فدراسیون روسیه دچار فروپاشی می‌شود و این دقیقاً همان چیزی است که غرب می‌خواهد.

 استانداردهای دوگانه برای ما قابل قبول نیست

جمالی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که هشت سال جنگ را متحمل شده و موشک‌باران شهرها را تجربه کرده و زخم سلاح‌های شیمیایی آلمانی و بلژیکی را بر تن رزمندگان و مردمان برخی مناطق مرزی مانند سردشت حس کرده و البته صدای هیچ‌ کدام از مجامع حقوق بشری نیز در نیامده، هیچگاه از هیچ جنگی استقبال نمی‌کند و از هیچ تهاجمی خشنود نیست، اما اینکه عده‌ای استانداردهای دوگانه و چندگانه داشته باشند، این هم برای ما قابل قبول نیست.

وی با انتقاد از استانداردهای دوگانه عده‌ای در داخل و خارج از کشورمان در مواجهه با تحولات اوکراین گفت: برخی‌ها ناخودآگاه و برخی از سر غرض‌ورزی، دوگانه رفتار می‌کنند؛ در قضایای اخیر حتی مشاهده کردیم کشوری مانند امارات متحده عربی که در آغوش غرب است، با توجه به منافع خودش به قطعنامه محکومیت حمله روسیه به اوکراین، رأی ممتنع می‌دهد نه رأی موافق.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: کسانی که امروز  این مواضع دوگانه را می‌گیرند، همان‌هایی هستند که وقتی ما برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها می‌خواهیم با کشورهای دیگر نیز مراوده اقتصادی و سیاسی داشته باشیم، فریاد سر می‌دهند که ما مستعمره فلان کشورها شده‌ایم؛ در حالی که نمی‌دانند ما وقتی مستعمره بودیم که با دخالت انگلیسی‌ها بحرین را به عنوان بهترین جزیره جنوبی ایران از دست دادیم و یا کوه‌های آرارات در شمال غرب را به روس‌ها دادیم و مجبور شدیم برای متفقین راه‌آهن بکشیم.

بیشتر بخوانید : 

صباح زنگنه : آفت تسویه حساب جناحی فعالان سیاسی در موضع گیری پیرامون جنگ اوکراین

سوپر دفاع خبرگزاری دولت از روسیه/ منتقدان ایرانی حمله پوتین به اوکراین مبتلایان به «جهل یا خیانت» و «وادادگان » هستند

 اوکراین در جریان حمله آمریکا به عراق، ۵ هزار نیرو فرستاد

جمالی عنوان کرد: کسانی که اینگونه رفتارها و مواضع دوگانه را دنبال می‌کنند، به نوعی دنبال یک کاسبی تبلیغاتی هستند و دل در گرو مسائل دیگر دارند؛ آیا یمن هر روز بمباران نمی‌شود که این عده نگران شوند؟ آیا در جریان حمله آمریکا و متحدانش به عراق، همین اوکراین ۵ هزار نیرو وارد عراق نکرد که وارد خانه‌های مردم می‌شدند؟ آیا رژیم صهیونیستی همین چند روز قبل تهاجم گسترده‌ای به محله شیخ جراح نکرد؟!

وی ادامه داد: آیا در حال حاضر آمریکا در شمال سوریه اشغالگری نمی‌کند و نفت این کشور را به غارت نمی‌برد؟ آیا مسلمانان روهینگیا همچنان تحت فشار نیستند و به آتش کشیده نمی‌شوند؟! کدامیک از سلبریتی‌های داخلی یا فعالان به اصطلاح حقوق بشری و یا رسانه‌های به اصطلاح مستقل غربی، به این مسائل پرداخته‌اند؟!

 جنگ را محکوم می‌کنیم، ولی معیارهای دوگانه حقوق بشری را برنمی‌تابیم/ تحولات اوکراین، ربطی به مذاکرات وین ندارد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم تأکید کرد: ما قطعاً جنگ را محکوم می‌کنیم ولی هرگز در زمین دشمن بازی نمی‌کنیم و معیارهای دوگانه حقوق بشری را هم برنمی‌تابیم.

جمالی همچنین با اشاره به تلاش عده‌ای برای ربط دادن حمله روسیه به اوکراین به مسئله مذاکرات هسته‌ای در وین گفت: هرکسی اندکی اطلاعات داشته باشد، می‌داند که زمینه مسائل امروز روسیه و اوکراین به دهه هفتاد شمسی برمی‌گردد، در حالی که برجام حدود هفت سال است که مطرح شده و لذا این مسائل ارتباطی به یکدیگر ندارد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران محکم ایستاده و منافع حداکثری خودش را در مذاکرات دنبال می‌کند و امیدواریم کسانی که امروز مواضع دوگانه اتخاذ می‌کنند، بعدها به خودشان بیایند و این قبیل رفتارها و مواضع را اصلاح کنند.

۲۱۲۱۵

کد خبر 1608470

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس دهم اوکراین حمله روسیه به اوکراین مواضع دوگانه حقوق بشری عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۵۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند