Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالمهدی حق‌شناس با بیان اینکه ۵۷۶ اثر به دبیرخانه جشنواره رسانه ابوذر مازندران شد که از این تعداد ۵۵۸ اثر دریافت شد، گفت: از این تعداد ۴۳۱ اثر به مرحله داوری ارسال شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، عبدالمهدی حق‌شناس بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان مازندران به‌مناسبت برگزاری اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در مازندران اظهار کرد: هدف بسیح رسانه، شناسایی خبرنگاران در تراز انقلاب، ایجاد انگیزه بین فعالان رسانه‌ای و ثبت آثار در تراز انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۵۷۶ اثر به دبیرخانه جشنواره رسانه شد که از این تعداد ۵۵۸ اثر دریافت شد، گفت: از این تعداد ۴۳۱ اثر به مرحله داوری ارسال شده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه مازندران درباره جزئیات آثار ارسال شده به جشنواره ابوذر استان مازندران، گفت: ۸۶ گزارش، ۵۳ مصاحبه،۳۱ خبر، ۵۷ اثر در تیتر، ۶۱ اثر در بخش عکس، ۴۶ اثر در بخش گزارش تصویری و در بخش ویژه علامه حسن‌زاده هم ۹ اثر دریافت شده است.

حق شناس با اشاره به اینکه اختتامیه جشنواره ابوذر دوشنبه هفته آینده برگزار می‌شود، تصریح کرد: محمدیان رئیس سازمان بسیج رسانه کشور مهمان برنامه اختتامیه است.

وی چاپ کتاب سومین جشنواره تحت عنوان قاب سوم را از اقدامات مهم این دوره برشمرد و افزود: آثار تمام برگزیدگان جشنواره در این کتاب چاپ شده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه مازندران تجلیل از خانواده مرحوم فلاحتی خبرنگار خبرگزاری ایرنای مازندران را یکی از برنامه های اختتامیه جشنواره عنوان کرد.

حق شناس با اعلام اینکه داوری این دوره از جشنواره توسط مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت ارشاد انجام شده است، ادامه داد: اسامی 9 نفر از برگزیدگان این دوره برای رقابت در مرحله کشوری به تهران ارسال شد.

وی از برگزاری دوره های تخصصی آموزش خبرنگاران با همکاری خانه مطبوعات استان در آینده نزدیک خبر داد.

حسین احمدی دبیر سومین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران نیز با اعلام اینکه علیرغم محدودیت های اعتباری، کتاب جشنواره به همت سازمان بسیج رسانه مازندران منتشر شده است، آن را سندی ماندگار در عرصه رسانه مازندران خواند.

وی اضافه کرد: در این کتاب علاوه بر انتشار آثار برگزیده، بیانیه هیئت داوران و نظر نهایی داوران بخش های مختلف جشنواره بصورت مجزا آمده است.

دبیر سومین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران با اشاره به اینکه کتاب جشنواره ابوذر با دریافت شابک و فیپا و توسط انتشارات هاوژین منتشر شد، گفت: سید روح الله شجاعی صفحه آرایی و طراحی جلد کتاب را برعهده داشته است.

احمدی هدف از انتشار کتاب را اطلاع رسانی و آگاهی خبرنگاران از چند و چون آثار برگزیده دانست و افزود: انتشار آثار جشنواره و اعلام نظرات داوران در قالب کتاب، چراغ راهی است تا خبرنگاران بعنوان الگو از آن استفاده کرده و در تولید آثار، از نکات فنی و علمی ذکر شده بهره برند.

وی یکی از مشکلات جشنواره های رسانه ای را عدم اطلاع رسانی درست، فقدان شفافیت و پاسخ ندادن به پرسش های اهالی خبر دانست و افزود: انتشار و توزیع کتاب در اختتامیه جشنواره ها، ضمن جلب اعتماد شرکت کنندگان، پاسخگوی شبهات احتمالی خواهد بود.

دبیر سومین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران، جشنواره های مطبوعاتی را محل عرضه تولیدات خبری دانست که توسعه کیفی رسانه ها را دنبال می کنند و افزایش انگیزه، تجلیل از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی و رشد ظرفیتهای خبری از اهداف اصلی آن است.

احمدی ضمن قدردانی از سازمان بسیج رسانه مازندران که سه سال متوالی جشنواره ابوذر را برگزار کرد، از نهادهای متولی خواست در برگزاری جشنواره های رسانه ای اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: همه تلاش خود را مصروف داشتیم تا با شفاف سازی و بررسی علمی آثار، صیانت از تولیدات خبرنگاران از مرحله دریافت تا داوری را به درستی انجام دهیم تا بار دیگر شاهد اقبال عمومی به جشنواره ها باشیم.

احمدی ادامه داد: در این راه تمام تلاش خود را بکار بستیم تا با انتخاب برترین داوران ملی با ترکیبی از پیشکسوت و جوان، شایسته ترین آثار انتخاب شوند.

دبیر سومین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران با اعلام اینکه آقایان علی اکبر قاضی زاده، فریدون صدیقی، محمود مختاریان، علیرضا کتابدار و مهرداد خلیلی از سوی مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت ارشاد برای داوری آثار انتخاب شدند، خاطرنشان کرد: در مسیر داوری تلاش کردیم خللی به استقلال داوران وارد نشده و با طمأنینه، بررسی آثار صورت گیرد.

احمدی با اعلام اینکه بیانیه هیئت داوران توسط یکی از داوران در مراسم اختتامیه قرائت خواهد شد، گفت: با بررسی و پالایش ۵۵۸ اثر ارسالی، ۴۳۱ اثر در اختیار داوران قرار گرفت که در پایان ۲۲ اثر رسانه ای حائز رتبه شدند که در مراسم اختتامیه تجلیل خواهند شد.

گفتنی است: اختتامیه سومین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران ۱۶ اسفندماه با حضور اهالی رسانه در سالن زنده یاد سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان بسیج رسانه مازندران جشنواره ابوذر اطلاع رسانی ارسال شد حق شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۵۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشنواره تیتر سیزدهم صبح امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور برخی از مسئولان و معاونت‌های فرهنگی و دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد.

برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه‌های محوری این جشنواره بوده و در پایان از آثار برتر شرکت کننده در جشنواره تقدیر می‌شود.
فرایند ارسال آثار برای این دوره از جشنواره از ابتدای آبان ۱۴۰۲ آغاز شد و علاقمندان تا ۳۰ آذر وقت داشتند با مراجعه به وبسایت titrfestival.dmsrt.ir آثار خود را برای داوری ارسال کنند.



بخش ویژه این دوره از جشنواره نیز شامل موضوعات دانشگاه و حل مسائل ملی، دانشجو و امید به آینده، دانشجو و روایت پیشرفت، دانشجو، انتخابات و مشارکت آگاهانه، دانشجو و آرمان‌های گام دوم انقلاب اسلامی بود که علاقمندان می‌توانستند آثار خود را در یکی از چهار قالب گزارش، یادداشت، مصاحبه و مقاله در سامانه بارگذاری کنند.


در ۴۲ دسته ۱۲۰ اثر برتر در حوزه علمی، ادبی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تیتر و لید خبر، گزارش، یادداشت، سرمقاله و مقاله و نشریات برتر در رسته‌های مختلف به سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی ارسال شده است.

یازدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی به میزبانی وزارت علوم برگزار و دوازدهمین دوره به میزبانی وزارت بهداشت با شعار «عینیت در خبر، انصاف در تحلیل، آزادی در بیان» سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت فرهنگی واجتماعی وزارت علوم از امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت) در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد و سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) به کار خود پایان می‌دهد.

دانشجویان می‌توانستند آثار خود را که از اول شهریور ۱۴۰۰ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ منتشر شده در بخش رقابتی و در قالب اثر برگزیده، نشریه برگزیده، بخش مجازی، سایت یا وبلاگ، نشریات صوتی یا پادکست، نشریات کاغذی-الکترونیک، نشریه چندرسانه ای، آفلاین و الکترونیکی، گرافیک و موشن گرافیک، فیلم خبری و فتوکلیپ ارسال کنند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان