Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- وزیر اقتصاد گفت: خصوصی سازی برای ما ابزاری است تا بنگاه‌ها بعد از واگذاری، کارآمدتر و با سودآوری بالاتر اداره شوند، بنابراین نباید خصوصی سازی را مترادف با رهاسازی در نظر گرفت.

خاندوزی گفت: متاسفانه بخش بزرگی از تجربه تلخ برخی از واگذاری‌های صنعتی در دهه گذشته ناشی از همین سیاست رهاسازی به جای خصوصی سازی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، بعد از دستور رئیس جمهور مبنی بر اینکه تدارک و آماده سازی بنگاه‌های در شرف واگذاری باید پیش از خصوصی سازی دنبال شود، لازم است تا پس از واگذاری نیز، مسئولیت دستگاه‌های تخصصی و مادر تخصصی ادامه پیدا کند. بنابراین، در برنامه پیشنهادی خصوصی سازی دولت، حتما شروطی را در خصوص دوران پس از واگذاری بنگاه‌ها در قرارداد واگذاری‌ها لحاظ خواهیم کرد.

 

او گفت: دستگاه‌های اجرایی دولتی برای حمایت از بنگاه‌های حوزه خود در حوزه صنعت، معدن، نفت، انرژی و ... تدابیر و راهکار‌هایی را داشتند که پس از واگذاری تمام آن‌ها به یکباره قطع می‌شد و باعث می‌شد که یک شرکت تولیدی یا صنعتی خوب به سرعت فرآیند افول خود را طی کند. اما از این به بعد دستگاه‌های اجرایی باید مکلف باشند که تدابیری را در دستور کار قرار دهند تا کارآمدی بنگاه ادامه پیدا کند. همچنین دستگاه‌ها موظف اند گزارش سالانه مستمر نسبت به وضعیت بنگاه‌ها پس از خصوصی سازی را به وزارت اقتصاد و دولت ارائه دهند.



منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خصوصی سازی دستگاه ها بنگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۶۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسن محمدی ادیب  گفت: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بنا‌های تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بنا‌های تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بنا‌های تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: واگذاری خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بنا‌های تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا انجام می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

او با اشاره به برنامه‌ریزی برای واگذاری سایر بنا‌های تاریخی استان، تاکید کرد: با توجه به اینکه واگذاری بنا‌های تاریخی به بخش خصوصی راه حلی مناسب برای مرمت و احیای این بنا‌ها است، در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از ۴ بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بنا‌ها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

محمدی ادیب ادامه داد: علاقمندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی