Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست شورای زکات استان تهران با حضور محسن منصوری استاندار تهران، سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران و حجت الاسلام والمسلمین سید علی چراغی، امام جمعه شهرستان ری و رئیس شورای زکات استان تهران و سایر مسئولان در استانداری تهران برگزار شد.

سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در این نشست با ارائه گزارش عملکرد زکات استان تهران، گفت: در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰، ۸۷ میلیارد تومان زکات نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده است که این مبلغ نسبت به سال گذشته در همین مدت زمان ۳۶ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان تهران رتبه نخست جمع آوری زکات واجب را در سطح کشور دارد، افزود: زکات جمع آوری شده در جهت تأمین جهیزیه نوعروسان، امور درمانی، خرید و ساخت مسکن، پروژه‌های عمرانی و امور معیشتی هزینه شده است.

پرپنچی با بیان اینکه امسال ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات فطره جمع آوری شده است، بیان کرد: این مبلغ نسبت به سال گذشته ۶۴ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به اقدامات این نهاد در جهت فرهنگ سازی و آموزش در حوزه زکات اشاره کرد و افزود: در این جهت بالغ بر ۱۱۷ جلسه شورای زکات در سطح شهرستان‌های استان، ۱۹۸ جلسه در بخش‌ها و روستاها برگزار شده است.

وی عنوان کرد: همچنین در این مدت زمان ۱۱۲ همایش به منظور آموزش و تجلیل از مؤدیان زکات در سطح استان تهران برگزار شده است.

پرپنچی با تأکید بر همکاری فرمانداران و بخشداران برای برگزاری بهتر و همکاری متداول با رؤسای زکات استان و شهرستان‌ها، گفت: در این جهت نیز به صورت فصلی به استانداری تهران گزارش ارائه شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به تبلیغ رسانه‌ای و بیلبورد توسط شورای شهر و شهردار، گفت و گو با بزرگان شهر و اعضای شورای زکات و پخش در اخبار و شبکه پنج سیما اشاره کرد و افزود: ارتباط و جلسات متعدد جهاد کشاورزی و دبیرخانه استان و شهرستان‌ها برای هماهنگی بهتر و جذب زکات، برگزاری حداقل یک همایش جامع زکات با حضور رؤسای تمامی دستگاه‌های عضو شورای زکات استان و شهرستان‌ها جهت تبیین شرح وظایف و بررسی عملکرد آنان در حوزه زکات) همایش اعضای شورای زکات و برگزاری جلسات ائمه جمعه) به عنوان رؤسای شورای زکات در شهرستان‌ها و بخش‌ها (در استان حداقل هر شش ماه یکبار مورد نیز مورد انتظار است.

محسن منصوری، استاندار تهران نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت زکات، گفت: حضور نهادهای دیگری از جمله حوزه علمیه، ارشاد، امور مساجد، اوقاف و غیره در این جلسه ضروری است بنابراین در درجه اول پیشنهاد بازنگری در ساختار و ترکیب جلسه مطرح می‌شود تا تمام نهادهای ذی ربط درگیر موضوع شوند.

وی ادامه داد: تحلیل شرایط مطلوب نیز اهمیت زیادی دارد تا برآورد شود که چقدر فاصله داریم، چراکه شرایط فعلی پرداخت زکات خوب نیست و باید شرایط مطلوب ترسیم شود تا بتوانیم اقدامات مؤثر را پیگیری کنیم.

منصوری تأکید کرد: به فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان تهران تاکید می‌شود تا در این زمینه فعال عمل کنند و فعالیت شهرداران نیز در این زمینه حائز اهمیت است.

استاندار تهران گفت: فرهنگ سازی و الگوسازی در زمینه پرداخت زکات اهمیت زیادی دارد، ضمن اینکه منابع حاصل از زکات باید در همان محل هزینه شده و اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در شورای فرهنگ عمومی استان نیز این موضوع به طور جدی پیگیری می‌شود، انتظار می‌رود مسئولین صدا و سیما نیز در حوزه‌های ملی و استانی برای پیگیری این امر فعال‌تر عمل کنند.

کد خبر 5437164 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی زکات شهرداری تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کمیته امداد امام خمینی پلیس راهور آلودگی هوا آموزش و پرورش ترافیک کلاهبرداری اینترنتی شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش سفرهای نوروزی وضعیت معابر میراث فرهنگی سازمان حج و زیارت مدیرکل کمیته امداد استان تهران شورای زکات زکات استان شهرستان ها جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۶۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورودی آب به سد زاوین کلات بیش از سه برابر شد

ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره منابع آب شهرستان کلات گفت: با جمع‌آوری منصوبات و اتصالات غیرمجاز ورودی آب به سد زاوین کلات بیش از سه برابر شد.

فاطمه رضایی در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: با جمع‌آوری منصوبات و اتصالات غیر مجاز در بالا دست سد زاوین در شهرستان کلات ورودی آب به این سد از ۴۵ لیتر بر ثانیه به ۱۵۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت.

وی عنوان کرد: پس از دریافت اعتراضات کشاورزان پایین دست سد زاوین درباره لوله‌گذاری عده‌ای از سودجویان در بالادست سد و آبیاری اراضی دیم بدون حق آبه، کارشناسان منابع آب شهرستان کلات از محل بازدید و پس از محرز شدن تخلف، اخطاریه‌های لازم داده شد.

رییس اداره منابع آب شهرستان کلات گفت: علیرغم اخطاریه‌های داده شده ولی متخلفان به اخطاریه‌ها توجه نکردند.

وی افزود: با اخذ دستور مقام قضایی و هماهنگی پاسگاه انتظامی زاوین نسبت به جمع‌آوری آوری منصوبات و اتصالات در بالادست سد زاوین اقدام شد.

رییس اداره منابع آب شهرستان کلات تصریح کرد: با این اقدام تقریباً ۱۰۰ لیتر در ثانیه به دبی ورودی به سد زاوین اضافه شد.

وی تصریح کرد: سد زاوین در بالادست روستای زاوین علیا بر روی رودخانه زاوین از سر شاخه‌های رودخانه قره تیکان، به منظور تأمین آب زراعی اهالی روستاهای زاوین بالا و پایین ساخته شده است.

سد زاوین قابلیت آبگیری سالانه ۱۷.۳ میلیون مترمکعب آب را دارد. ۲۵.۱ میلیون مترمکعب از حجم این سد برای آب آشامیدنی و مورد مصرف صنعت در نظر گرفته شد. هچنین بهره‌برداری از این سد آب مورد نیاز ۳۳۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی پایین‌دست منطقه تأمین می‌شود.

برای بهره‌برداری از این سد که از سال ۱۳۷۵ عملیات اجرایی آن شروع شد حدود ۳۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. با احداث این سد آب آشامیدنی اهالی روستاهای زاوین پایین، محمدآباد، چنار و شهرکت صنعتی زاوین تأمین می‌شود. این سد در ۵۰ کیلومتری شهر مرزی کلات و در مجاورت روستای زاوین علیا قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورودی آب به سد زاوین کلات بیش از سه برابر شد
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • گروگانگیری ۳۰ روزه برای اخاذی ۱۰ میلیاردی | راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران