Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:43:53 GMT

اشتغال ۹ هزار نفر در طرح‌های پیشران تولیدی

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۶۵۳۸

اشتغال ۹ هزار نفر در طرح‌های پیشران تولیدی

ایسنا/اردبیل سرپرست فرمانداری نمین گفت: در قالب طرح‌های پیشران اقتصادی و تولیدی، اشتغال ۹ هزار نفر در شهرستان نمین هدف‌گذاری شده است.

طیب امینی ۱۱ اسفند در جلسه شورای اداری شهرستان نمین که با حضور استاندار اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان نمین قابلیت بی‌نظیر توریستی و گردشگری را دارد که ما تلاش می‌کنیم از ظرفیت منطقه فندقلو و زیبایی‌های مناطق روستایی و محور گردشگری نمین به اردبیل در جذب گردشگران استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در نمین تصریح کرد: شهر نمین به عنوان شهر ملی گلیم در ایران معرفی شده و امیدواریم با حضور گردشگران توسعه تولید و فروش صنایع دستی را در این شهرستان شاهد باشیم.

سرپرست فرمانداری نمین اعتبارات سال‌جاری نمین را ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای ۷۶ پروژه مصوب در این شهرستان در بخش عمرانی بیش از ۲۵.۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

امینی افزود: از محل اعتبارات نمایندگان مجلس برای توسعه طرح‌های آبرسانی و همچنین طرح هادی روستایی بیش از ۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از محل مدیریت بحران ۱۸ میلیارد تومان برای شهرداری‌های نمین، عنبران و آبی‌بیگلو تخصیص یافته و برای ۳ پروژه مهم این شهرستان ۳۵ میلیارد تومان با مساعدت و همکاری بخش خصوصی اختصاص یافته است.

امینی افتتاح واحد دامپروری صنعتی را در این شهرستان با ۲۰ میلیارد تومان و گلخانه گل رز را با ۱۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری یادآور شد و اضافه کرد: در ایام دهه فجر ۲۳ پروژه با ۲۱۰ میلیارد تومان در شهرستان نمین به بهره‌برداری رسید که ۱۰ پروژه عمرانی و ۱۳ پروژه نیز طرح اقتصادی بوده است.

وی مهمترین پروژه‌های کلنگ‌زنی شده در این ایام را احداث ساختمان هنرستان نمین، نیروگاه خورشیدی و سردخانه ۱۴ هزار تنی بیان کرد و ادامه داد: در بخش عمرانی نیز خیابان ساحلی نمین، پارک شهید حاج قاسم سلیمانی و چندین واحد تولیدی و اقتصادی نیز با مشارکت بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

امینی مهمترین پروژه‌های در حال اجرا را تونل دوم حیران به طول ۷۲۰ متر اعلام کرد و گفت: ۴۸۰ متر حفاری در این تونل به انجام رسیده است.

وی به پروژه فاضلاب شهر نمین اشاره کرد و افزود: برای تکمیل این پروژه به طول ۴۵ کیلومتر، ۸۰ میلیارد تومان نیاز است که از این رقم تنها ۷ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

امینی ضرورت تخصیص زیرگذر نمین با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان و سد عنبران را با پیشرفت ۳۶ درصد و نیاز اعتباری ۳۰ میلیارد تومان یادآور شد و اظهار کرد: در شهرستان نمین طرح‌های صنعتی متعدد در قالب شهرک خصوصی و یا دولتی در حال اجراست و ما تلاش می‌کنیم تا برای ناحیه صنعتی جدید نمین مکان‌یابی را انجام دهیم.

سرپرست فرمانداری نمین طرح‌های پیشران اقتصادی را در نمین ۳۷ طرح اعلام کرد و ادامه داد: با سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۹ هزار نفر این پروژه‌ها در شهرک‌های صنعتی بخش خصوصی و یا دولتی در حال اجراست.

وی تصریح کرد: برای حل مشکل کارگری در این شهرستان در آستانه سال جدید جلسات متعددی برگزار شده تا واحدهای تولیدی موظف به پرداخت حق و حقوق کارگران بوده و مشکلی برای کارگران در آستانه عید نوروز شاهد نباشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح های تولیدی نمین تسهیلات اشتغالزایی صنایع دستی استانی شهرستانها میلیارد تومان شهرستان نمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۶۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شهرستان سمیرم که شهره جهانی دارد، محصول سیب و زنجیره تولید وابسته به این محصول است.

مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، ضمن بازدید از پروژه سردخانه و سرتینگ قائم اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شهرستان سمیرم که شهرت جهانی دارد، محصول سیب و زنجیره تولید وابسته به این محصول است.

وی افزود: امروز از مراحل احداث یک واحد تولیدی در شهرستان که در حوزه محصول سیب فعالیت خواهد کرد بازدید کردیم که برنامه‌ریزی شده تا پایان تابستان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد، امیدواریم این واحد تولیدی منشأ خیر و برکت در منطقه باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: با راه‌اندازی این واحد به لحاظ ذخیره سازی محصول سیب و تکمیل زنجیره تولید در شهرستان شاهد ارزآوری بیشتر و اشتغالزایی خواهیم بود از این رو با همراهی فرماندار شهرستان، درصدد رفع و کاهش چالش‌های این واحد تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 751233

دیگر خبرها

  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • دوستی: تعریف منابع چندگانه اعتباری ضامن پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده است
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد