Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@01:00:59 GMT

مشارکت ۱۵۰۰۰ نفر در جشنواره قرآن و حدیث

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۶۸۲۰

مشارکت ۱۵۰۰۰ نفر در جشنواره قرآن و حدیث

ایسنا/گلستان آیین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی العالمیه با حضور برگزیدگانی از ۷۵ کشور جهان در گرگان پایان یافت.

حجت ‎الاسلام والمسلمین جعفر کریمی قدوسی، معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی العالمیه، در این آیین که با حضور میهمانان داخلی و خارجی در جامعه المصطفی العالمیه گرگان برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کتاب زندگی و وحی الهی می باشد و تلاش برای افزایش انس با معارف نیز از الزامات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این رقابت در نگاه کارشناسان، به عنوان یک مسابقه بزرگ و همایش بین کشورهای اسلامی مطرح است، ادامه داد: آموزه های وحیانی قرآن کریم به مخاطبین داخلی و خارجی، از اهداف برگزاری این همایش می باشد.

کریمی، با تاکید بر اینکه شناختن ظرفیت و استعداد طلاب از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه است، افزود: جامعه المصطفی العالمیه به عنوان یک نهاد آموزشی و علمی، فعالیت هایی را در حوزه های قرآنی دارد.

وی با بیان اینکه طلاب، دانش آموختگان، اساتید و کارکنان جامعه المصطفی العالمیه و فرزندان آنها از مخاطبین این جشنواره بودند، خاطر نشان کرد: جشنواره مذکور با مشارکت بیش از ۱۵ هزار نفر به دو شکل کتبی و شفاهی در ۲۷ رشته در دو بخش مهارتی و معارفی برگزار شد که در بخش مهارتی ۲۰ رشته و در بخش معارفی ۷ رشته بوده است.

معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی، اضافه کرد: همزمان با این جشنواره، مسابقه های دیگری در ۲۰ نمایندگی در اقصی نقاط جهان نیز برگزار شد که آیین اختتامیه آنها هم به شکل همزمان با اختتامیه این جشنواره برگزار می شود.

غلامرضا منتظری، نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، در این آیین اظهار کرد: اخلاق، موثرترین عامل در هدایت و تحول بشر است.

وی با اشاره به اینکه ذکر صلوات اسباب فرو ریختن گناهان می باشد، ادامه داد: نزدیک ترین فرد به قرآن کسی است که به آن عمل بکند و سرلوحه کارهای خود قرار دهد.

حجت الاسلام سیدکمال حسینی، نماینده جامعه المصطفی العالم در استان گلستان، در این آیین، تصریح کرد: اگر به انتشار تفاسیر قرآن به زبان های مختلف توجه شود و آنها را جمع آوری کنیم، خود کتابخانه ای عظیم می شود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری این جشنواره کاری بزرگ بود، ادامه داد: به شکل همزمان با این آیین، آیین های دیگری در سایر نقاط جهان توسط جامعه المصطفی در حال برگزاری است که مبین گستردگی دین مبین اسلام می باشد.

به گزارش ایسنا، این آیین صبح امروز، یازدهم اسفند ۱۴۰۰ در سالن امام خمینی (ره) مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی العالمیه گرگان برگزار شد.

نکوداشت خدمات قرآنی و حدیثی حضرت آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان از ویژه برنامه های این آیین بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۶۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سپاس از معلمان کهگیلویه و بویراحمد در ۳۰۰۰ آموزشگاه نواخته شد

به گزارش خبرنگار مهر، معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر سه شنبه در این آیین گفت: جامعه فرهنگی و دانش آموزی استان در برگزاری ۲ اجلاسیه در شهرستان گچساران و کهگیلویه حضور معنوی خوبی داشتند.

جواد هاشمی مهر افزود: حضور پرشور مردم و جامعه فرهنگی در آیین‌های ملی و مذهبی نشان از پایبندی آنها به آرمان‌های والای شهدا دارد.

هاشمی مهر تصریح کرد: همه ما باید مدیون جامعه فرهنگی باشیم زیرا نقش معلم در جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی بیان داشت: معلم بستر رشد و توسعه ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف را فراهم می‌کند و این نقش مهم را باید همه مسوولان قدر بدانند.

کد خبر 6093014

دیگر خبرها

  • آیین بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه اصفهان برگزار شد
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • زنگ سپاس از معلمان کهگیلویه و بویراحمد در ۳۰۰۰ آموزشگاه نواخته شد
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند