Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه بناب از خرید بیش از ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات جدید آزمایشگاهی در این دانشگاه خبر داد.

حبیب اعتمادی، مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه بناب در گفتگو با خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در آزمایشگاه‌های دانشگاه گفت: با توجه به اینکه توسعه و پیشرفت آزمایشگاه‌ها جزو اولویت‌های اصلی برنامه‌های سرپرست دانشگاه است، وی از همان ابتدای روز‌های شروع به کار برنامه توسعه آزمایشگاه مرکزی در زمینه های: خرید تجهیزات جدید و دستگاه‌های پیشرفته، اخذ پذیرش در شبکه آزمایشگاهی علمی ایران (شاعا) و شبکه راهبردی، آموزش متخصصین و متصدیان و راه اندازی آزمایشگاه‌های جدید تدوین شد، که خوشبختانه توانستیم در تمامی این محور‌ها به موفقیت‌هایی برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اعتمادی افزود: بر اساس برنامه تدوین شده و با اهتمام و پیگیر‌های لازم بیش از ۳ میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی جدید خریداری شده است که این امر زمینه قرار گرفتن آزمایشگاه مرکزی دانشگاه بناب در ردیف آزمایشگاه‌های برتر کشور را فراهم نمود.

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه بناب بیان کرد: برای توسعه آزمایشگاه و تحقق برنامه‌های تدوین شده، ضروری است که متخصصین و متصدیان آزمایشگاه‌ها آموزش‌های لازم را در زمینه کار با دستگاه‌های جدید، ایمنی، نگهداری و دیگر امور مربوطه را ببینند و برای همین منظور دوره‌های آموزشی مختلف برای آنان برگزار خواهد شد.

وی گفت: رویکرد ما در خصوص ارائه خدمات آزمایشگاهی، حرکت به سمت آزمایشگاه‌های تخصصی، مرجع و حرفه‌ای است و این مسأله به ویژه در رابطه با خرید تجهیزات آزمایشگاهی با کیفیت و گزینش کارشناسان حرفه‌ای و متخصص برای آزمایشگاه‌ها مورد توجه قرار دارد.

اعتمادی با اشاره به اینکه خرید تجهیزات جدید با اولویت بندی و برآورد نیاز‌ها و مطابق با امکانات و برنامه‌های دانشگاه، خریداری شده است، خاطرنشان کرد: در بحث خرید تلاش شد بر اساس یک مطالعه آماری، نیاز‌های پژوهشی اولویت دار دانشگاه شناسایی شود که به عنوان مثال: جهت جذب دانشجوی دکتری محیط زیست برای طرح تعاون با دانشگاه صنعتی سهند، قرارداد ست آپ تصفیه هوا و دستگاه خارجی آنالیزور خرید شده است.

وی اظهار داشت: در تلاش هستیم با در نظر گرفتن برنامه راهبردی دانشگاه، اولویت‌های پژوهشی و ارائه خدمات آزمایشگاهی، سایر خرید‌های تجهیزات جدید آزمایشگاهی دانشگاه را هم پیگیری کنیم.

شایان ذکر است: خرید دستگاه تست خستگی کشش و فشار محوری (اکسیال) ۲۵ تن، دستگاه اندازه‌گیری زاویه تماس (استاتیک و دینامیک)، دستگاه کشش سطحی و انرژی سطح (تمام اتوماتیک)، دستگاه ذوب مجدد قوس الکتریک تحت خلاء، سانتریفیوژ یونیور دور بالا و دستگاه ست آپ تصفیه هوا و دستگاه خارجی آنالیزور گازی با هزینه‌ای به مبلغ حدود ۳ میلیارد و۸۶ میلیون تومان انجام گرفته که در مقایسه با سال ۹۹ که کل مبلغ ۶۲۷ میلیون ریال بود افزایش پنج برابری را داشته است.

 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه بناب وزارت علوم فناوری تجهیزات جدید دانشگاه بناب آزمایشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۶۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمود تارا مسئول پنل پیش نیاز‌های شکل گیری آزمایشگاه پزشکی هوشمند در بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران که در روز‌های ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، اظهار کرد: آزمایشگاه‌های بالینی و پزشکی هوشمند امروزه یکی از پایه‌های مهم در تشخیص و مدیریت بیماری‌ها محسوب می‌شوند. این آزمایشگاه‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی، اطلاعات پزشکی را تحلیل کرده و الگوریتم‌های پیشرفته‌ای را به کار می‌برند تا بیماری‌ها را سریع‌تر بهبود بخشند. اهمیت آنها در دنیای امروزی این است که این تکنولوژی‌ها به پزشکان کمک می‌کنند تا بیماری‌ها را به دقت تشخیص دهند، پیش بینی کنند و درمان‌های بهتر و موثرتری را ارائه دهند.

وی افزود: هر چند در سطح جهانی، آزمایشگاه‌های پزشکی امروزی به طور گسترده‌ای از تکنولوژی‌های هوشمند مانند سیستم‌های اتوماسیون، تجهیزات تصویری پیشرفته (به ویژه در پاتولوژی و مطالعه لام)، سیستم‌های اطلاعات آزمایشگاهی هوشمند، بستر داده‌های بزرگ و سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری بر اساس هوش مصنوعی استفاده می‌کنند ولی این اتفاق، هنوز در کشور ما، در حال طی مراحل اولیه هستند و آزمایشگاه‌های اندکی وجود دارند که پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داشته اند.

این متخصص حوزه انفورماتیک سلامت و بالین با اشاره به نیاز‌های اساسی و مهم در شکل گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند بیان داشت: برای شکل‌گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند، نیازمندی‌های اساسی شامل دسترسی به داده‌های بزرگ و با کیفیت، تکنولوژی‌های پردازش داده قدرتمند، استاندارد‌های امنیتی برای حفظ حریم خصوصی بیماران و توانایی‌های فنی- انسانی همکاری و ارتباطات مؤثر بین تجهیزات و سیستم‌ها هستند. پس از شکل گیری زیرساخت حداقل، بکارگیری تیم خبره این حوزه و تشکیل تیم‌های مشترک با کادر بالینی شروع کننده اولین فعالیت‌ها است.

وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در برطرف کردن این نیاز‌ها تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با توجه به توانایی‌ها و تخصص‌های خود، می‌توانند در برطرف کردن نیاز‌های ذکر شده نقش مهمی داشته باشند. آنها می‌توانند به طراحی و توسعه نرم‌افزار‌های پزشکی، تولید تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و ارائه راهکار‌های هوشمند برای مدیریت داده‌های پزشکی و اطلاعات بیماری‌ها کمک کنند. این بستر، به خصوص در کشور ما، بستری گسترده و پتانسیل فعالیت فراوان دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام