Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@02:15:16 GMT

راهبر کسب و کار با بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۷۰۶۱

راهبر کسب و کار با بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری

جهان کسب و کار، با همه سادگی‌های ظاهری‌اش، دارای پیچیدگی‌های فراوانی است که کلید حل مسائل آن، در دستان مجموعه‌هایی است که با مطالعات همه جانبه، این حوزه از نیاز آدم‌ها را به بهترین نحو مدیریت می‌کنند.

 یکی از این مجموعه‌های  فعال در ایران، مجموعه «جهش» است که در این سلسله مطالب، بیشتر با چگونگی عملکرد آن آشنا خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فرصت پیش رو با نوع فعالیت یکی از برندهای زیر مجموعه این گروه یعنی « شتاب‌دهنده جهش» آشنا می‌شویم.

 

شتاب‌دهنده‌ جهش با هدف رونق کسب و کار

فلسفه وجودی جهش‌، بر اصل کمک به کسب و کارهای کوچک و بزرگ استوار است و این کمک‌ها، علاوه بر ایجاد پایه‌های علمی کسب و کار، وجهی عملی نیز دارند.

 مجموعه جهش‌ در بخش شتاب‌دهنده خود، حلقه‌های ارتباطی بین کسب و کارها و اشخاص و شرکت های مایل به سرمایه‌گذاری در حوزه استارتاپ ها را فراهم می کند.

کارشناسان جهش‌ در فرآیند ارتباطی خود در حوزه استارتاپ ها، با رصد دقیق مراحل و چگونگی شکل‌گیری یک کسب و کار و تخمین میزان هزینه‌های لازم، به کارآفرین و سرمایه‌گذار کمک می‌کنند که با ورود به مسیرهای علمی و حرکت در مسیرهای تجربه شده و مطالعه شده با حذف چالش ها و ریسک های پیش بینی شونده، بهترین شرایط را در همکاری با یکدیگر تجربه کنند.

 

با چه شرایطی می‌توان از کمک‌های شتاب‌دهنده جهش استفاده کرد؟

راه‌اندازی یک استارتاپ یا راهبری و توسعه استارتاپ‌هایی که در بحث تامین سرمایه، مدیریت پروژه، مارکتینگ و سایر نیاز های اولیه هر استارتاپ با مشکل مواجهند، یا در رسیدن به اهداف خود با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند، هدف کلی شتاب‌دهنده جهش است. البته استفاده از این کمک‌ها، مستلزم چهارچوب‌ها و ظرفیت های حداقلی است که در سایت جهش به دقت توضیح داده شده است.

پتانسیل های لازم برای شروع همکاری با شتابدهنده جهش، به طور فهرست وار از این قرار هستند:‌

داشتن تیم کامل

راه‌اندازی هر کسب و کار، بدون در نظر گرفتن فونداسیون یک حرکت آینده‌دار، بی‌شک نتیجه‌ای دربر نخواهد داشت. کسب و کار موفق، در گام نخست، نیاز به یک ایده جمعی دارد. یعنی افرادی که به نیت کاربردی کردن یک فکر اولیه، دست به کار تشکیل یک تیم می‌شوند.

 اگر شما از آن دسته کارآفرینانی هستید که موفق به تشکیل تیمی متشکل از ایده‌پردازی، برنامه‌نویسی، تولید محتوا، حسابداری، مدیریت مالی، بازاریابی، فروش و... شده‌اید. یک گام به شرایط دریافت کمک‌های شتاب‌دهنده جهش نزدیک شده‌اید.

داشتن MVP  

مفهوم MVP به ساده‌ترین زبان این است که شما بتوانید حداقل اعتماد و نیاز متقاضی در ساخت یک محصول را به دست آورید.

در نظر داشتن این نکته بسیار مهم است که برآورده‌کردن حداقل نیاز، به معنای تولید یک محصول بی‌کیفیت نیست؛ بلکه به کاربردن این اصطلاح، تداعی‌کننده این مفهوم است که استفاده از این مزیت از سوی متقاضی، صرفا به عکس‌المل مثبت مشتری و چگونگی رویارویی او با یک محصول مرتبط است که به هر شکل برای هر سرمایه‌گذار، دارای ویژگی‌های خاصی است.

داشتن ترکشن بازار

راه‌اندازی هرنوع کسب و کار، به اشکال مختلف، نیاز به نوعی مطالعه‌های اولیه از جنس چگونگی نیاز یک محصول در بازار دارد.

 شناسایی معیارهای کشش در بازار و مطالعه موفقیت یا عدم موفقیت واردکردن یک محصول به مراکز فروش و رساندن به دست مشتری و چگونگی ادامه ‌یافتن این روند، نیازمند نوعی تسلط بر حوزه کاری است.

در واقع شما با خلق یک ایده و هدف در برآورده کردن نیازهای بازار نسبت به تولید یک یا چند محصول و تبدیل آن محصول به عنوان یکی از ارزش‌های کسب و کار، درآمد پایدار خود را تضمین می‌کنید.

 

اگر دارای شرایط بالا هستید، درنگ نکنید

 

داشتن این پتانسیل ها و آورده های حداقلی می تواند استارتاپ ها را برای گام نهادن به مسیری آماده کند که در ابتدای آن شتاب‌دهنده جهش ایستاده است. شتاب دهنده جهش پس از طی مراحل اولیه و احراز صلاحیت ها و ظرفیت های اولیه، استارتاپ ها را به سرمایه گذارانی پیوند می دهد که آمادگی سرمایه‌گذاری مبالغی بین۵۰۰ میلیون تومان تا دو میلیارد تومان را دارند.

 

ادامه همکاری با جهش

 کارشناسان جهش، ضمن ارائه اطلاعات جانبی و لازم، همراهان همیشگی استارتاپ ها هستند و از صفر تا 100 استفاده از کمک‌های شتاب‌دهندگی را تحت نظر خواهند داشت تا استارتاپ ها با خیال راحت به بخش دیگری از فعالیت ها و برنامه ریزی های خود در راستای خلق ارزش یا تولید محصول بپردازند. این نظارت ها شامل مواردی از این دست خواهد بود:

نظارت بر انعقاد قراردادهای میان سرمایه‌گذار و صاحبان کسب و کار نظارت علمی در شناسایی دقیق محصول تولیدی نظارت بر سازوکار حقوقی شرکت فعال و اعضای آن شناسایی دقیق سازوکارهای مالیاتی و امور بیمه نظارت بر چگونگی صحت و درستی آمارهای ارائه شده از سوی یک گروه استارتاپی ارزش‌گذاری علمی با چندین رویکرد نسبت به حوزه فعالیت جمع‌بندی همه اطلاعات لازم از نتیجه فرآیند ارزیابی و اعلام به سرمایه‌گذار در قالب گزارش‌های فنی و...

این تمام ماجرا نیست. وظیفه شتاب دهنده جهش برای راه اندازی موتور محرکه کسب و کارهای نوظهور یا ناموفق، فرآیندی فراگیر است که باعث می شود صاحبان استارتاپ ها بتوانند نسبت به آینده کاری خود و جریان یافتن بهینه روندهای داخلی شان اطمینان حاصل کنند. برخی از این کارکردها شامل امور زیر هستند:

نظارت بر موارد مختلف حقوقی شناسایی دقیق و علمی زیرساخت‌ها ترسیم چگونگی رسیدن به قله‌های موفقیت در مدیریت یک پروژه آموزش‌های لازم در امر منتورینگ نظارت و آموزش امور حسابداری آموزش و معرفی نیروهای ماهر در حوزه مارکتینگ و...

 

چرا بخش شتاب‌دهنده جهش مهم است؟

کارشناسان امور تجارت‌های خرد و کلان، تامین مالی یک کسب و کار را به خونی تشبیه می‌کنند که در رگ‌های یک موجود زنده جریان دارد.

ابتکار شتاب‌دهنده جهش در رفع نگرانی‌هایی چون توقف روند فعالیت به دلیل کمبود منابع مالی از سوی صاحبان یک کسب و کار و از سوی دیگر، تضمین سود سرمایه‌گذار به شیوه‌های علمی با مطالعه دقیق چرایی شکست بیزینس‌های ناموفق، گنجی از دانش، تجربه و برنامه ریزی را فراهم کرده است که استفاده از این دانش می تواند در حکم تنفسی مجدد برای فعالان نوظهور اکوسیستم استارتاپی کشور و صاحبان ایده های مبتنی بر خلق ارزش باشد.

کارشناسان جهش، با توجه به تجربیات و به پشتیبانی مجموعه متنوعی از آزمون و خطاهای مکتوب شده که اکنون به برنامه های مدون تبدیل شده است، یکی از ماهرترین گروه های شتابدهنده در کشور به شمار می روند  که در ایجاد ارتباط معقول و قابل اطمینان بین دو ضلع سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر مهارت خاصی دارند. این مهارت می تواند گروه های استارتاپی را از پیمودن مسیرهای طی شده و تجربه آزمون و خطاهای تجربه شده، بی نیاز کرده و از منظر آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر نیز یاری کننده بسیار خوبی باشد. به خصوص که برند های دیگر مجموعه جهش، مانند «جهش آکادمی» و «جهش سولوشن لب» نیز در تکمیل و توسعه بخش های دیگر یک سازمان بسیار اثرگذار عمل می کنند.

 

معجزه تجربه و پشتکار با میزبانی از ۲۰ کسب و کار

شتاب‌دهنده جهش‌، جزو اولین شتاب‌دهنده واقعی ایرانی است که فعالیتی مستمر در حوزه پشتیبانی از استارتاپ ها و شرکت های تازه کار داشته است، اکنون به مرزی از دانش و تجربه رسیده که می‌تواند با ایجاد راهکارهایی موثر در زمینه‌های راهبری استراتژیک، جذب سرمایه و ایجاد شبکه‌های ارتباطی، راهنمایی مطمئن برای صاحبان مشاغل باشد.

این بخش که با فعالیت‌های شبانه‌روزی طی سال‌های گذشته توانسته است، یاریگر ۲۰ مجموعه استارتاپی و پیوند آن‌ها با سرمایه‌گذاران عمده باشد، آماده است که گام‌های بعدی خود را بر اساس کسب همین دانش‌ها و تجربه‌ها ادامه داده و استارتاپ های دیگری را نیز تحت حمایت و پوشش مالی، آموزشی و مدیریتی خود قرار دهد.

شتاب‌دهنده جهش با استفاده از طرحی تازه، استارتاپ شما را با حلقه‌ای از سرمایه‌گذاران بزرگ متصل می‌کند.

 استفاده از مجرب‌ترین اساتید ایران و خارج از ایران و همچنین ایجاد رنگین‌کمانی از معرفی سرمایه‌گذاران، ابتکار شتاب‌دهنده جهش‌ است.

اگر مایل به استفاده از مزایای این شتاب‌دهنده هستید می‌توانید تقاضای خود را با کارشناسان این مجموعه در میان بگذارید.  

 

راه های ارتباط با جهش

اگر علاقه‌مند به روش‌های پیشنهادی مدرن کارشناسان مجموعه جهش در کسب و کار خود هستید، برای آشنایی بیشتر به این سایت مراجعه کنید  https://jahesh.co/ و یا با شماره  02188814015 تماس بگیرید.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: کسب و کار استارتاپ ها روش های سرمایه گذاری سرمایه گذار استارتاپ ها راه اندازی کسب و کار یک محصول کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۷۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد

سیدمسعود عظیمی در دیدار اردوان اکبرپور، منتخب مردم شهرستان‌های سپیدان و بیضا در مجلس دوازدهم با تشریح برنامه عملیاتی جهش تولید شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ابعاد فنی و زیرساختی، خدمات حمایتی و طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی در شهرستان‌های سپیدان و بیضا گفت: موقعیت ویژه این شهرستان‌ها نظیر وضعیت مناسب آب و هوایی، فاصله نزدیک با مرکز استان، وجود منابع انسانی توانمند و قرارگیری آزادراه شیراز ـ اصفهان در شهرستان بیضا و محور مواصلاتی شیراز به یاسوج در شهرستان سپیدان ظرفیت بی‌بدیلی را برای جذب سرمایه‌گذار فراهم می‌کند.

او افزود: این شرکت در راستای مأموریت اصلی خود در زمینه فراهم کردن زیرساخت‌های تولید و صنعت تلاش خود را برای تحقق این هدف انجام می‌دهد.

عظیمی با اشاره به برنامه این شرکت برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی شهرک صنعتی بزرگ در بخشی از اراضی همجوار این شهرستان و شهرستان زرقان خبر داد و گفت: در این زمینه بررسی‌ها و بازدید‌های میدانی انجام و در مرحله انتخاب اراضی با رویکرد جذب مشارکت مردم در ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه هم‌اکنون ۸ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و غیر دولتی در شهرستان‌های سپیدان و بیضا وجود دارد، افزود: شهرک‌های و نواحی صنعتی همایجان، سپیدان ۳ و ناحیه صنعتی شهید جاویدی و نیز شهرک‌های صنعتی غیر دولتی فراسان و کامپوزیت سازه ماندگار در شهرستان سپیدان و شهرک‌های صنعتی دارویی و ملوسجان و ناحیه تل بیضا نیز در شهرستان بیضا ایجاد شده‌اند.

او با تصریح اینکه تاکنون ۱۲۱ قرارداد سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی سپیدان و ۷۸ قرارداد نیز در شهرک‌ها و نواحی بیضا منعقد شده است، گفت: در مجموع در شهرک‌های صنعتی دولتی این دو شهرستان ۹۳ واحد بهره‌بردار با اشتغال ۱۹۵۶ نفر مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بیان کرد: شهرک دارویی به‌عنوان یکی از گزینه‌های سرریز سرمایه‌گذاری کلان شهر شیراز در نظر گرفته شده است و برای ما اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.

عظیمی افزود: در دو سال گذشته و با اختصاص۱۲۶ میلیارد تومان اعتبار، روند اجرای طرح‌های زیرساختی در شهرک دارویی شتاب گرفت و طرح‌های زیرساختی نظیر زیرسازی، خیابان‌کشی و شبکه داخلی فاضلاب در فاز نخست شهرک صنعتی انجام و طرح‌های تکمیلی نظیر اجرای شبکه اختصاصی انتقال برق نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال انجام است.

او با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات اجرایی طرح خط انتقال برق شهرک صنعتی دارویی بیضا، گفت: این خط دومداره با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان با ظرفیت حدود ۱۲ مگاوات برق به طول ۱۱ کیلومتر از پست برق بیضا تا شهرک صنعتی در مرحله اجرا قرار دارد که با بهره‌برداری از آن در نیمه نخست امسال برق این شهرک صنعتی تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه در زمینه تامین آب نیز ۱۰ لیتر بر ثانیه انشعاب آب با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان خریداری شده است، گفت: عملیات اجرایی خط انتقال در مرحله مکان‌یابی و جانمایی است.

او همچنین از تکمیل عملیات زیرسازی فاز یک با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان، شبکه فاضلاب با مبلغ ۲۲ میلیارد تومان و شبکه داخلی آب با ۷ میلیارد تومان خبر داد و گفت: سایر پروژه‌ها نیز در مرحله برآورد و انجام عملیات اجرایی قرار دارد.

عظیمی با اشاره به اینکه شهرک دارویی در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار ایجاد شده است، افزود: در این شهرک صنعتی بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود در این واحد‌ها برای افزون‌بر ۵ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • جت جنگنده ام جی در نمایشگاه خودروی پکن+عکس
  • هشدار به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی به ایلام
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک انصارالفرقان منتشر شد
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • ویپ و خطراتی فراتر از آسیب به ریه و مغز
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی